Waar kan ik upgrades voor Mac Os 10.1.4 vinden???

Hallo!!!!

Net een ’ nieuwe’ apple geinstalleerd, al mijn internetfavorieten verdwenen :frowning: Ik ben dus op zoek naar een site met gratis upgrades van Mac Os X. Ik heb nu 10.1.4, maar wil minstens naar 10.2.2. Iemand suggesties???
Vast bedankt :apple:

Het lijkt me nogal voor de hand liggen(of ben i`k nou gek?!) http://www.apple.com/downloads/macosx/

Van 10.1 naar 10.2 is niet gratis. De 10.2.x updates kunnen alleen uitgevoerd worden op een Mac met 10.2. Overigens zou ik mijn best doen om minimaal 10.2 te verwerven. Pas daarmee is OS X in mijn optiek volwassen geworden, want stabiel en betrouwbaar.

Sorry, je bent gek. :sealed: Ten eerste staat die download daar niet bij, ten tweede zijn updates van 10.1 naar 10.x betaalde upgrades. In dat geval kan je beter updaten naar 10.1.5, als die er nog is, en dan upgraden naar 10.3. Of ben ik nou gek? :wink:

Mmmm.... maar als ik dat erop zet, moet ik daar nou ook mn harde schijf voor wissen of kan hij dat er gewoon overheen zetten? We moeten nog wel ergens panther hebben liggen :lol:

[quote:16dea256cd="vogel"]Sorry, je bent gek. :sealed: Ten eerste staat die download daar niet bij, ten tweede zijn updates van 10.1 naar 10.x betaalde upgrades. In dat geval kan je beter updaten naar 10.1.5, als die er nog is, en dan upgraden naar 10.3. Of ben ik nou gek? :wink:[/quote:16dea256cd]

die 10.1.5 ben ik nu aan het downen ja… maar kun je vanaf daar upgraden naar 3? Dat zou wel opschieten :slight_smile: Want msn kun je zeker niet meer draaien op iets voor 10.2.2 :expressionless:

dat ligt aan het type computer, hoeveelheid RAM e.d... Dus.... Wat voor 'n Mac heb je... Het zal geen hele recente zijn... Maar voor Panther heb je nl. wel ingebouwd USB nodig... (dacht ik)

[quote:101cd7444a="tobiaslf"]dat ligt aan het type computer, hoeveelheid RAM e.d... Dus.... Wat voor 'n Mac heb je... Het zal geen hele recente zijn... Maar voor Panther heb je nl. wel ingebouwd USB nodig... (dacht ik)[/quote:101cd7444a]

G4 DP, geloof ik van 2000, 512 RAM, 30gb hd, zitten wel 2 USB poorten op… telt dat ook? Trouwens enig idee wat dat nou eigenlijk voorstelt, een dual processor?

Misschien een stomme vraag... maar waarom zou je eigenlijk naar 10.1.5 willen??? Gewoon 10.3 installeren (en al je 'm niet kan vinden dan kan je 'm beter kopen, bijvoorbeeld [url=http://www.chipmunk.nl/software/Apple.html] hier![/url])

10.1, 10.2 en 10.3 zijn aparte upgrades. Als je 10.1.5 hebt kun je niet de 10.3.6 combo-updater gebruiken om zo de laatste systeemversie te draaien. Je zal dan toch echt eerst een installatie cd van 10.3 nodig hebben. Je Mac kan makkelijk 10.3 draaien dus dan zou ik daar zeker naar op zoek gaan. Je computer zal er stabieler en sneller van worden, daarnaast kun je de laatste versies van oa. MSN gebruiken. Backup wat je wil bewaren en doe een schone installatie, d.w.z. eerst alles wissen voordat je gaat installeren.

Succes

Da's zeker recent genoeg... Aan de slag met Panther dan... Laat de oudere systemen aub gaan en installeer 10.3. Succes

Of als je moet kopen wacht dan op Tiger (volgend voorjaar) als je geen haast hebt...

:D Ik ga het allemaal proberen :) Tot Tiger kan ik niet wachten, dat duurt me net veeeeeeeels te lang. In ieder geval bedankt voor alle tips :)