Waar moet ik heen met mijn usb-snoeren

Ik ben vanavond aan het klooien geweest met mijn scanner en ik kwam erachter dat die niet op elke usb-aansluiting werkt. Kan iemand me vertellen welk apparaat op welke usb-aansluiting zou moeten (Eigenlijk doet alleen mijn scanner lastig. Maar toch.)

Guess what. Ik heb precies evenveel randapparaten als usb-aansluitingen:
2 usb aansluitingen in de G4
2 usb aansluitingen in het scherm (waarvan 1 voor het toetsenbord)
2 usb aansluitingen aan het toetsenbord (waarvan er 1 voor de muis is)

1 printer (HP815C)
1 fotocamera
1 boxenset
1 scanner (Canon FB630, werkt eigenlijk alleen onder USB bus 1)
en natuurlijk 1 toetsenbord en 1 muis

misschien dat als je hub voor usb vervangt dat het dan wat duidelijker wordt! alleen de USB in het beeldscherm en in het toetsenbord zijn een hub (delen een USB bus)

[quote:b34a1b4955="HS-L"]misschien dat als je hub voor usb vervangt dat het dan wat duidelijker wordt! alleen de USB in het beeldscherm en in het toetsenbord zijn een hub (delen een USB bus)[/quote:b34a1b4955] Je hebt gelijk, en volgens mij heb je daarmee ook een deel van de vraag beantwoord.

volgens mij heb ik hem helemaal beantwoord :D

[quote:9a6bd3c35a="Elstar"]Kan iemand me vertellen welk apparaat op welke usb-aansluiting zou moeten (Eigenlijk doet alleen mijn scanner lastig. Maar toch.)[/quote:9a6bd3c35a]

Je scanner krijgt waarschijnlijk op de usb-aansluiting van monitor of beeldscherm te weinig stroom, dus die moet direct op je Mac. Dat komt bij veel printers ook voor. Enige oplossing, als je dan usb-poorten te kort komt, is dan om een usb-hub met een eigen voeding te gebruiken.