Waar origineel Macbook batterij bestellen?

Hey allemaal!

Aantal maanden terug heb ik op eBay een goedkope Macbook batterij gekocht omdat ik een nieuwe nodig had en destijds even krap zat.
Nu kan mijn laptop echter niet meer aan zonder stroom ( goedkoop is duurkoop :wink: ), dus het is weer tijd voor een nieuwe batterij.
Dit keer wil ik wel een goede, eentje die het liefst minimaal 3 uur zonder stroom meegaat.

Enkele dagen terug was ik bij de Apple store in Amsterdam en zij weigerde een nieuwe batterij voor mij erin te zetten omdat de service van Apple vervalt indien men er zelf heeft aangezeten (wat ik overigens erg vreemd vindt want het is mijn product en ik betaal gewoon voor een nieuwe batterij en de service, maar dat terzijde).

Weet iemand waar ik een originele Macbook (Air 11’ inch mid-2011) batterij kan kopen of eentje van een merk die van dezelfde kwaliteit zijn (ipv die Chinese troep wat ik nu als batterij heb!)

Ik hoor het graag :slight_smile:

Niet… Je kunt bij een reseller binnenlopen, deze zullen minder moeilijk doen omdat ze maar al te graag 65,- per uur rekenen voor het inbouwen. Zij krijgen gewoon de materialen van Apple dus zullen dat originelen zijn. Ergens anders kun je ze niet krijgen.

Op iFixit koop je wel namaak maar wel bewezen kwaliteit zullen we maar zeggen.

Ik ken iemand (ook met een 2011 machine overigens) in Amsterdam die het personeel in het Hirschgebouw ooit als ‘druiloren’ heeft gekwalificeerd en zelf erg blij is met Macrepair. Daar zul je voor deze accu tegen de 200,- kwijt zijn.

Vraag eventueel of ze nog andere problemen aan zien komen, want ergens het komende jaar wordt jouw machine ‘vintage’.
Dat betekent zoveel als dat Apple geen (onderdelen)support meer geeft want Apple vindt het dan hoogste tijd voor jou om een nieuwe machine te kopen en dan ben je voor deze mid 2011 op 3rd party leveranciers aangewezen.

Klopt, Macrepair ken ik inderdaad, maar zij rekenen 200 euro voor een nieuwe batterij terwijl dat bij Apple zelf 139 euro is.
Daarnaast is een batterij erin zetten een fluitje van een cent, dus overweeg om deze te kopen:

http://www.replacedirect.nl/product/p0308641/yanec-laptop-accu.html?subid=101031&prrel=15786344

Accu capaciteit 5200 mAh
Uitgangsvoltage 7.60 V

Zit overigens ook 2 jaar garantie op.

Iemand ervaring met deze ‘‘Yanec’’ batterij? Neem aan dat deze (gezien de prijs) kwalitatief beter is dan de Chinese batterijen op eBay voor 20 euro…

Ja, maar voor die 139,- euro doet Apple het bij jou dus niet. :evil:
Deze voor 130,- is de accu van LMP die Macrepair er in zou zetten en voor 100,- en even wachten (want even out of stock) heb je er een bij de EU-store van iFixit.

MacRepair is voor mij nu compleet door de ondergrens gezakt met die IKfix website. Als je dat als bedrijf nodig hebt moet je je schamen. Bah, ik dacht altijd dat er een serieus bedrijf achter zat.

@ Brombeer,

Thanks voor je antwoord! Hier heb ik tenminste iets aan :slight_smile:
Heb even wat research gedaan en lees inderdaad goede recensies over LMP batterijen.

Denk je echter dat er een groot kwalitatief verschil is met de LMP batterij en de zonet genoemde YANEC batterij?

Daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Qua batterijen ben ik meer thuis in dit soort stroomvoorziening:

En dan moet ik ook wel eens duwen…

Kijk eens bij MacBizz - Amsterdam Z.O. leuk behulpzaam.