waar RAM kopen ?

Waar koopt men tegenwoordig het beste nog wat extra RAM ? Ik kan me herinneren dat er een site was waar je het kon vergelijken. Maar dan weet je nog niet of het goed is.

Dus: moet je een bepaald merk juist wel of niet hebben en waar koop je het goede ?

als je gewone 162pins dimm-staafjes nodig hebt zou ik zeggen ga naar de computerboer in de buurt en koop ze daar. Je hebt dan geen Kingston met 10 garantie ofzo, maar ze zijn wel de helft of een derde van de prijs en doen het net zo goed!

Ik koop mijn RAM werkelijk overal.

Klokhuisdagen, tweedehandsmac.nl, chipmunk, etc.

Ik heb nog nooit ook maar één probleem gehad met slecht RAM, o.i.d.

Gewoon gaan voor de goedkoopste lijkt mij geen prrobleem.

Een RAM? De dierentuin natuurlijk!

Heb goede ervaringen met MacWarehouse en Mail-a-Mac. Maar IDD zolang het past is het allemaal nauwelijks een probleem.

Voor mijn Linux Bak komt het ook uit sloop-pc’s langs de straat! Als het een-maal werkt gaat ut gewoon niet stuk…!

Ik bedoelde inderdaad die in de dierentuin ja....... :D

Ik heb PC 133 144 pins SO DIMM nodig. Toch ? In een iMac flat 15’ ?

Maar eens naar de pc boer dan. Eens kijken waar die zit.

[quote:ecb81939da="Aqua1"]Ik heb PC 133 144 pins SO DIMM nodig. Toch ? In een iMac flat 15' ? [/quote:ecb81939da] Ja, dat zijn ze. En die zijn echt overal te koop.

dan niet!

144 pins so ram zijn er in heel veel verschillende soorten. Dan zul je toch ff moeten checken welke je PRECIES moet hebben of gewoon bij een appledealer bestellen

[quote:1f521f6fef]Ik kan me herinneren dat er een site was waar je het kon vergelijken.[/quote:1f521f6fef]

www.ramseeker.com

Op deze site zie je snel de prijsverschillen. Ik heb ooit de een na goedkoopste genomen uit het lijstje dat ramseeker laat zien, en daar 512 RAM besteld. Binnen drie dagen had ik het uit de USA in de bus: 512 RAM voor m’n iBook voor 110 euro (inclusief verzendkosten).

Ik heb via Ebay 4 DIMM's voor mijn PM 7500 gekocht. Was iets meer dan 100 Euro kwijt, inclusief verzendkosten. Draait als een tierelier en geen problemen mee gehad. Alleen het verzenden zelf duurde vrij lang. Dat ging via USPS en die gebruiken nog stoomboten.

Bedankt allemaal.

Misschien dat deze link je verder kan helpen...

http://www.tweakers.net/pricewatch

Ik zet nog steeds mijn vraagtekens of…

512MB SDRAM PC133, 168pin, 64x4 ? 47,90

Op mijn Imac iMac “DV” SE (400) zal werken…???

[url]www.macc.be[/url] is voor zover ik weet de goedkoopste in België (ook hard- en software), maar het is voor Nederland zeker (ligt in Gent)