Waar slaat Quicktime films op?

Weet iemand waar quicktime films opslaat die je bekijkt? Ik heb via quicktime pagina van apple een aantal trailers bekeken in HD kwaliteit. De 1e keer duurde downloaden lang.

Daarna kan ik in QT (niet pro versie) met “open recent” de bestanden gewoon in 1 keer openen.

Kennelijk staan ze ergens op mijn HD.
Maar waar? Spotlight kan ze niet vinden.

Hij slaat ze op in de temporary bestanden, een soort cache. Dus net als de geschiedenis in bijvoorbeeld je browser. Mochten ze toch op je zachte schijf staan dan kun je er vanuit gaan dat Apple programma's hun bestanden standaard opslaan in de map die het huisje als icoontje heeft (computer naam) en dan in een van die mappen (Documenten, Films, Muziek, etc.).

Kan je opslaan na het downloaden? Of zit dat alleen in de Pro versie? Dan weet je gelijk waar ze staan en raak je ze ook niet zo makkelijk meer kwijt :)

Als je de pro versie hebt kun je dit proberen:

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20060720140918906&query=find%2Bquicktime%2Bmovies

Opslaan zit alleen in Pro versie, die ik niet heb. (op verschillende plekken gelezen dat je dan na elke QT update opnieuw pro moet kopen).

Het viel me op dat Mac ook bij de niet-pro versie toch ergens het bestand (tijdelijk) opslaat, als je iets download.
Bij 2e keer openen hoeft hij namelijk niet te downloaden. Je kunt ook in QT via “open recent” direct bij het bestand.

Vraag is nog alleen: waar staat dat bestand dan? Of is er een manier om het terug te vinden?
(zoeken via spotlight of finder op .mov of movie files levert niks op)

[quote:fa01cb2ab3="Wouter I"](op verschillende plekken gelezen dat je dan na elke QT update opnieuw pro moet kopen).[/quote:fa01cb2ab3] Da's flauwekul. Als je van 5 naar 6 gaat, of van 6 naar 7 wel. Maar dat is zo met ELK programma. Maar of je nu 7.0, 7.1 of 7.99 hebt, dat is allemaal 1 registratie.

[quote:fa01cb2ab3=“Wouter I”]Vraag is nog alleen: waar staat dat bestand dan?[/quote:fa01cb2ab3]
Dat staat verstopt in een cachebestand, dus niet in de vorm van een QuickTime fim.

OK, dan ga ik wel even kijken of ik QT pro koop.

Bedankt voor de info. Slotje?

Ik heb ook QT 7 gekocht voor €29. Koopje!

Het is meer dan alleen een player namelijk.