Waar vind ik 1867Mhz (of 1866) DDR3 SODIMM RAM voor iMac 5k model late 2015?

Moet ik aimen voor de 1866 of 2133 wat betreft de kingston hyperx?

[quote=medal url=http://www.onemorething.nl/community/topic/waar-vind-ik-1867mhz-of-1866-ddr3-sodimm-ram-voor-imac-5k-model-late-2015/#post-2900375 time=1446657689]

Ik wou gaan voor de Crucial Ballistix maar die zijn echt overal uitverkocht…[/quote]
Dan pak je de Corsair.
http://tweakers.net/pricewatch/357920/corsair-vengeance-cmsx16gx3m2b1866c10.html

Dank voor je snelle reactie.

Ik heb hier op het forum ook mac4us advertenties gezien betreffende Hynix ram.

Verschillen de corsair en hynix veel van elkaar omtrent performance?

Je bedoelt de posts van RobApple waarschijnlijk. Mac4us is zijn webshop.
http://www.onemorething.nl/community/topic/geheugen-voor-2015-27-imac/

Wat de “performance” van geheugen betreft; het werkt (probleemloos) of het werkt niet. Ik geloof niet zo in merkbare verschillen tussen merken die geheugen leveren met exact dezelfde specificaties.

Ja inderdaad die post bedoel ik.

Ok fair enough daar zit zeker wat in. En wat betreft stability zit er tussen beide geen verschil volgens jou? Of dit is niet met zekerheid te zeggen?

Mijn voorkeur gaat uit naar Crucial, onderdeel van Micron.
https://en.wikipedia.org/wiki/Micron_Technology

Wat mij betreft werken ze prima op 2133Mhz.
Hier zijn de Geekbench scores

Ikzelf heb het goedkoop opgelost. Een imac gekocht met 8gb ram en daarna 8gb bijgekocht voor 50 euro van iemand die zijn geheugen heeft vervangen.
Voordeel : spotgoedkoop, origineel geheugen en 16gb is echt voldoende.
Als je de verschillende forums leest over het onderwerp zal je zien dat 32gb enkel nut heeft als je erg zware bewerkingen doet zoals rendering van 4K.
Anders is 16gb meer dan voldoende.

OK, stel, ik wil NU naar een winkel rijden waar ik de juiste RAM kan kopen ( ben gefopt geweest door coolbleu, daar RAM gekocht en na iets meer dan een jaar gaven die de geest ! Alhoewel er op hun site stond " levenslange garantie ", bleek dit bij navraag niet zo te zijn als de RAM in een Mac geplaatst werden !!!)

Beste Johnyw,

kijk eens op sites zoals marktplaats.nl. Daar staan voldoende aanbiedingen van origineel geheugen van mensen die een imac 5K gekocht hebben met 8gb geheugen en dit vervangen hebben door groter.
Ikzelf heb hu al een half jaar een nieuwe Imac 5k late 2015 met 16gb en doe veel videobewerking. Echte werkt als een trein en nog nooit meer dan 10gb nodig gehad voor het renderen van films.
Zo ben je voor een prikje (ik heb 8gb origineel zo gekocht voor €25) gesteld.

Veel succes !!

mvg

Pbelmaps

Beste Johnyw,

kijk eens op sites zoals marktplaats.nl. Daar staan voldoende aanbiedingen van origineel geheugen van mensen die een imac 5K gekocht hebben met 8gb geheugen en dit vervangen hebben door groter.
Ikzelf heb hu al een half jaar een nieuwe Imac 5k late 2015 met 16gb en doe veel videobewerking. Echte werkt als een trein en nog nooit meer dan 10gb nodig gehad voor het renderen van films.
Zo ben je voor een prikje (ik heb 8gb origineel zo gekocht voor €50) gesteld.

Veel succes !!

mvg

Pbelmaps

Bedankt voor de nuttige tip @Pbelmaps.Ik ga eerst eens uitzoeken welke RAM’s ik precies nodig heb…
Als ik Kingston mag geloven zijn dat:
8GB 1333MHz SODIMM
KTA-MB1333/8G - 1333MHz - 204-pin - Unbuffered - SODIMM,

en dat zegt me niks ???

Kingston heeft het niet helemaal goed :slight_smile:

@Johnyw: Je hebt je vraag eigenlijk in het verkeerde topic gesteld. (Jij hebt een oudere iMac.)

Apple iMac “Core i5” 2.7 21.5-Inch (Mid-2011)

Je kunt bijvoorbeeld dit setje aanschaffen:

Corsair CMSA16GX3M2A1333C9 (€70 voor 2x8GB)

@TheBigZ ik zie die RAM in de link die je doorstuurde, maar hoe kan je daat bestellen ? Moet je dan een leverancier uitkiezen in de onderstaande lijst ?

Ja. Micro Mail (bijvoorbeeld) verstuurt ook naar België.

Geheugen HYNIX PC3L-14900S DDR3L 1867MHz 16GB/2x8GB iMac 17,1 Late 2015 - NIEUW

Geheugen HYNIX PC3L-14900S DDR3L 1867MHz 32GB/4x8GB iMac 17,1 Late 2015 - NIEUW

Geheugen MICRON 3rd PC3L-14900S DDR3L 1867MHz 32GB/2x16GB iMac 17,1 Late 2015

Geheugen MICRON 3rd PC3L-14900S DDR3L 1867MHz 64GB/4x16GB iMac 17,1 Late 2015

Ok, ik heb nog altijd de RAM die ik eigenlijk wel nodig heb, niet besteld, omdat ik mezelf nog altijd wijsmaak dat ik dat toch ergens moet kunnen halen, een winkel of zo…niet dus, althans niet hier in West Vlaanderen. Pas op,Apple dealers hebben die wel maar als ik dan hoor aan welke prijs die Apple dealers de RAM verkopen vraag ik me af of die mannen wel goed bij hun hoofd zijn ! Ik kan de RAM online bestellen voor een prijs variërend rond de 80 Euro, en die kerels vragen 300 Euro !!! Van woekerprijzen gesproken …

Lees de eerdere reacties/adviezen/tips, “probleem” opgelost.

Done, de hier aanbevolen corsair latjes ( 2 x 8 Gb) zijn binnen. Nu vraag ik me af, nu zijn de 4 sloten van mijn iMac bevolkt met 4 x 2 Gb, kan ik na de plaatsing van de twee 8Gb Rams, twee van die 4 2GB late zitten , of werkt dat niet ?