Waar vind ik mijn Airport ID?

Ik heb net mijn mooie, nieuwe 20" iMac G5 geïnstalleerd. Alles ging goed, totdat ik het ding aan mijn Airport netwerk wilde hangen.

Ik heb voor het netwerk een Access Control list gedefinieerd. Dus ik dacht: Simpel, even mijn nieuwe iMac aan de lijst toevoegen en klaar is Whymme. De lijst werkt met Airport IDs. Deze zien eruit als vijf paren van twee cijfers (met basis 16, dus 1-F), telkens gescheiden door een dubbele punt. Dus bijvoorbeeld 00:30:64:0E:26:46. In mijn nieuwe iMac open ik de System Profiler en klik op Network - AirPort Card, en vind daar nummers die hier totaal niet op lijken.
Wireless Card Firmware Version: 3.6f2 (3.90.34.0.p3)

Heeft iemand een idee waar ik dat AirPort ID kan vinden?

Whymme

Klik op het appeltje links boven in de menu balk en klik op "Over deze mac" Klik dan op de knop "Meer info" Klik daarna op Netwerk (links daarvan staat een driehoekje). Scroll naar onder in het venster een daar staat: Ethernet: MAC Address: en dan de code die jij zoekt!

System Preferences -> Network -> Show: Airport -> Airport -> Voilà

:slight_smile:

Niet je MAC address invullen!

je kan ook doen:

System Profile -> Network -> Airport

dan staat rechts onderaan het Ethernet Address van je Airport-kaart: die moet je hebben

of: systeem voorkeuren --> netwerk--> toon: ingebouwd airpoort, dan stat ie onderaan

er vanuitgaande dat het nummer helemaal onderin is wat je zoekt…:

[img:5c53a1e46d]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=7829[/img:5c53a1e46d]

alleen heb ik dan dus geen airport..

Dat werkt ... bijna. Bedankt.

(ik heb nog een probleem nu, maar dat heeft, dacht ik, te maken met mijn provider, de Universiteit Maastricht)

handig zo'n screenshot :)

mjah: ik heb exposee onder F1,2,3,4 en screenshots onder F10,11,12,13 :D

Het wordt er niet duidelijker op zo...

Je vraagt dus om het MAC adres; Apple noemt dat het ID.
Je vind dat idd het snelst onder Systeemvoorkeuren>Netwerk>Toon: AirPort>tab AirPort; en voor het ethernet MAC adres: Netwerk>Toon: Ingebouwd Ethernet>tab Ethernet.

Het maakt niet uit of je hoofdletters of kleine letters in het MAC adres gebruikt.

[edit: typo]

Macadres van airport vind je in systeemvookeuren--> netwerk-->airport et voila [img:abc8cb714c]http://img236.imageshack.us/img236/8624/afbeelding18ll.png[/img:abc8cb714c]