Waar zijn mijn foto’s?

De volgende situatie: Ik heb onverhoeds een clean install moeten doen van 10.3.9 Natuurlijk eerst een volledige backup gemaakt met Carbon Copy Cloner. IPhoto met iLife 4 opnieuw geïnstalleerd en in Gebruikers mijn foto’s weer in de map iPhoto gezet, daar waar zij ook stonden. Alleen nu ik iPhoto opstart zie ik wel dat hij alle (360) foto’s keurig weer importeerd, maar ik krijg ze niet te zien in iPhoto. Alle mappen staan er weer maar geen foto’s. Wie kan mij helpen en weet wat ik moet doen om de foto’s weer zichtbaar te krijgen???

Ik heb geen idee waar je foto's zijn... :D

Maar daar heb je niets aan…
Misschien heeft je maccie de volgende problemen.
a. geen goede verbinding met je iPhoto map
b. een plist bestand dat om een of andere vage reden niet werkt
c. een bibliotheek die niet lekker in elkaar steekt

Voor a. kun je hetvolgende proberen.

1. start iPhoto eens met alt ingedrukt
  2. selecteer je iPhoto map

Voor b. kun je hetvolgende proberen.

1. verwijder je plist bestand je treft deze aan in: je standaardmap–>bibliotheek–>preferences–>com.apple.iPhoto.plist (of gewoon even dit bestanje zoeken in je finder)
  2. schoon voor de zekerheid ook even je prullenbak.
  3. start iPhoto opnieuw op

Voor c. kun je je bibliotheek opnieuw opbouwen door:

1. start iPhoto met alt+ :apple:
  2. bouw je bibliotheek opnieuw op

succes
Douwe-Jan

ik heb dat ook een keer gehad, in systeem 10.2.x maar toen heb ik de iPhoto app zelf vervangen en toen deed hij het weer, maar ik had wel de prefs ook ff vervangen met de oude.

Succes!

[quote:33adcb0d32="Dbakker"]Voor c. kun je je bibliotheek opnieuw opbouwen door: 1. start iPhoto met alt+ :apple: 2. bouw je bibliotheek opnieuw op[/quote:33adcb0d32] In iPhoto 4 is het net ff anders dan in versie 5, dus dan geldt: iPhoto opstarten met alt/option+shift ingedrukt houden.