Waar zitten de "extra lettertypen"?

Zo, Tiger staat erop! Maar het ging niet helemaal jofel. Mijn MIDI keyboard wordt niet door 10.4.2 ondersteund en dat zag ik natuurlijk weer te laat. Ik heb 'm toen maar gedowngrade naar 10.4.1, maar ik heb in al mijn warrigheid de extra lettertypen geinstalleerd en die heb ik helemaal niet nodig. Dus, waar zitten die? Dan kan ik ze eraf pleuren en dat scheelt weer wat ruimte.

Die kunnen op 2 lokaties zitten: • root/library/fonts (dus deze library folder is direct zichtbaar als je op je HD icoontje dubbelklikt) of • root/users/[user-naam]/library/fonts

succes!

In beide mappen zie ik inderdaad Chinese, Japanse en weet-ik-wat allemaal voor tekentjes. Kan ik die allemaal probleemloos wegkeilen? Ik zie ook wat Aziatisch spul in root/systeem/bibliotheek/fonts of is dat voor het OS?

Nou ben ik in de war. ik zie op het dvd'tje in de pakketinhoud van "additional fonts" ook Nederlandse, Duitse en Franse letters. Volgens moeten ze er wel op, maar ik zie dit pakket niet terug in het systeem...

fonts met buitenlandse lettertekens kan je ongestraft verwijderen Pakketten zitten niet in de font mappen. Wel de losse fonts. Fonts verwijderen is wel op eigen risico, want het is niet altijd duidelijk welk font door welke applicatie wordt gebruikt. Fontmanagement in OSX is niet het meest logische en nogal aan wat bijzonderheden gerelateerd. Dus voorzichtig weggooien zet ze maar in een apart mapje dan kan je altijd iets terughalen als het problemen op gaat leveren.Succes