Waar zitten de originel foto's in iPhoto 4???

Hoi,

ik heb foto’s ingeladen in iPhoto 4 en ze in een album gestoken.
Nu wil ik die foto’s bewerken in photoshop, maar ik vind de originel foto’s niet terug, enkel aliassen die in de albums zitten…

Dat gaat ook wel, maar het geeft me toch een beter gevoel als ik tenminste weet waar de oorspronkelijke foto’s zitten…

Txs & Grtz
Koen76

op de plaats waar ze altijd al hebben gezeten. User/afbeeldingen/iphotolibrary/jaartal/maand/dag/en je foto....

Je kan ze er ook gewoon uitslepen, dat doe ik dan kan je niet perongeluk het orgineel vernielen :P

[quote:b893725612]op de plaats waar ze altijd al hebben gezeten. User/afbeeldingen/iphotolibrary/jaartal/maand/dag/en je foto....[/quote:b893725612]

Niet dus…
Daar zit enkel een data folder met iets dat ik niet open krijg…

Of doe ik iets verkeerd…
Koen

je kunt ook iPhoto zo instellen dat als je dubbel klikt op de foto hij ze in fotoshop opend

voorkeuren -> algemeen -> foto openen in

of exporteren... als origineel

Das de hoofdreden dat ik geen iPhoto gebruik...

De onduidelijke opslag van de foto’s!

Hello; bedankt voor de reacties,

[quote:6a0c7d422a]je kunt ook iPhoto zo instellen dat als je dubbel klikt op de foto hij ze in fotoshop opend [/quote:6a0c7d422a]
Weet ik , maar is nu niet relevant…

[quote:6a0c7d422a]of exporteren… als origineel[/quote:6a0c7d422a]
Weet ik ook…maar is niet mijn vraag.

Ik wil gewoon weten waar de originele foto’s zijn.
Ik kan gerust verder werken op de manier zoals ik nu doe, maar het susut gewoon mijn geweten als ik weet waar de originelen zijn…

Txs
Koen

Toch staan ze op de eerder reeds vermelde plaats. Doe anders eens een zoekactie op een foto dan krijg je zowiezo toch te zien waar dat beeld staat op je HD

[quote:94341c0ce0]Doe anders eens een zoekactie op een foto [/quote:94341c0ce0]

Goed gezien…dat ik daarzelf niet was achter gekomen…

Ik ga het straks proberen, eventueel laat ik een screenshot zien met wat er bij mij staat…

Txs
Koen

Ik heb ze gevonden...

Zitten idd Users/afbeeldingen/…

keek gewoon naar de datum dat ze bewerkt waren en niet de datum dat ze getrokken waren…

Txs