Waar zou je voor gaan? 20GB Ipod of 30GB photo Ipod

Prijsverschil is 90€ Ik ga eigenlijk de IPOD kopen om 1 belangerijke reden.....ik wil het in mijn auto gebruiken icm alpine interface. Dus een soort jukebox. Een verre tweede plaats...lijkt me wel handig als een HDD. Om bepaalde gegevens opteslaan etc.

Ik twijfel of ik ooit de 20GB vol zou krijgen. Allebei de IPODs kan je toch gebruiken als een HDD gebruiken? Dan kan je ook fotos etc in zetten?
Ik zie dan echt het voordeel niet van een IPOD photo. Allebei kan je fotos en andere bestanden opslaan. Voordeel is alleen dat je fotos kan afspelen. Maar zo’n kleine scherm en met maar 65k scherm. Niet echt indrukwekkend.
En om op je TV vanaf de IPOD de fotos te bekijken lijkt me ook niet zo handig…aangezien je voor de kabels weer extra geld moet uitgeven.

Anyway misschien mis ik hier iets. Ik ben een echte IPOD noob.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn keuze…prijs verschil bijna 100€. De IPOD photo 30GB of de IPOD 20GB.

He, he. Nou als ik het zo lees, moet je de photo links laten liggen...

Maar om je keuze wat moeilijker te maken:

Op beide iPods kan je foto;s opslaan. Alleen bij de gewone iPod heb je externe reader nodig (best groot ding) bij de iPod photo is er een klein stukje wat je in je pod connector steekt en daar gaat je camera in. Wel ff checken of jouw camera het doet. Dat is als je onderweg bent. Als je altijd een computer bij je hebt kunnen beide natuurlijk gewoon als extra harde schijf aangesloten worden.

Die 100 euro prijsverschil zit hem gewoon in het kleurenscherm en de grotere harde schijf. Als je kijkt wat de onderdelen los kosten is het een koopje trouwens…

Trouwens de foto’s zien er best goed uit hoor op dat schermpje.

Tja,

Ligt er natuurlijk aan hoeveel je erop gaat zetten en wat je er allemaal mee gaat doen.
Ik dacht bij mijn Laptop ook dat 10 Gb genoeg was maar daar was ik gauw genoeg achter.
Nu heb ik 160 Gb en denk ik ook wel weer een tijdje mee vooruit te kunnen. Maar het voordeel is dat ik nu kan DVD branden en dat kan met een iPod niet, dus overweeg of je er veel foto en muziek op wilt knallen, dan kun je zelf wel een beetje berekenen hoeveel je nodig denkt te hebben.

Succes :wink:

Ja er is al heel veel over geschreven (gebruik de zoekfunctie maar eens). Belangrijk vind ik een dock erbij waar je hem op zet om op te laden en kan je hem met een splitkabel aan je stereo hangen thuis (ga je toch doe op een gegeven moment en kost een drol). Als opslag, ja gebruik ik hem zelf eigenlijk nooit voor. Ik zou zeggen ga altijd voor het maximale, dwz in dit geval de 30G. Zo'n ding komt op gegeven moment echt wel keer vol en alles in kleur is toch wel gaaf. Maar je kunt ook gewoon een limiet stellen wat je er aan uit wil geven. Ik heb alle generaties ipods gehad, maar zweer nu bij de ipod mini. Is sterk en mooi en mnisschien voor jou voorlopig ook al mooi. Succes! :apple:

kan je op de iPod photo eigenlijk ook de originele foto's van iPhoto in volle kwaliteit zetten? Om als het ware als backup te dienen, naar wat ik hier en daar hoorde, zet iPhoto ze standaard in kleinere formaten erop...

ja kopen!!!! ben zelf trots eigenaar van 30 gig met alles erop en eraan... oke je gebruikt um niet altijd maar ben er toch zeer content mee

koop de 60 GB versie in een mum van tijd zal ook die weer te kelin blijken te zijn.....

Ik heb dit laatst heel precies geinformeerd, omdat ik professionele foto's maak en vorig jaar een gewone iPod heb gekocht om mijn Compact Flash kaart te legen en de foto's onderweg te bewaren, om ze later bij thuiskomst in mijn computer te laden. Maar om ze meteen te kunnen bekijken, wil ik nu de iPod Photo kopen. MAAR:

iTunes zet de foto’s die in iPhoto staan er in veel kleinere formaten op, nl. formaten die volgens Apple “voldoende kwaliteit hebben om bij de resolutie van een TV een goede kwaliteit te geven”. Net zoals ITunes je audiofiles van een CD omzet in kleine MP3’s, doet de iTunes dat ook met de foto’s van IPhoto - waar ze wel in volle grootte op staan. De iPod photo is dus geen back-up van je foto’s in volle kwaliteit. Dat vind ik zelf erg jammer. Het zou beter zijn als je zelf de grootte van de files die naar je iPod gaan zou kunnen bepalen. Ik heb liever de foto’s in volle kwaliteit erop - al kunnen het er dan vel minder zijn. Maar zo gaat het dus helaas niet.
Om een back-up van je foto’s te hebben van iPhoto - en dat is nodig, want als de zaak crashed heb je niks meer - moet je ze dus op CD Rom of DVD branden.

MAAR: als je via de Camera Connector de foto’s direct vanaf je camera je iPod Photo inlaad, staan de foto’s er wel volledig op EN je kunt ze direct bekijken MAAR - en dat is erg jammer - je kunt ze niet op de TV bekijken. Want de foto’s staan dan als aparte files op je iPod Photo en staan niet in het systeem voor diavertoningen etc. Daarvoor moet je ze eerst op je computer downloaden in iPhoto (daar staan ze dan op volledige grootte/kwaliteit) en vervolgens kunnen ze weer gesynchroniseerd/binnengeladen worden als kleinere foto’s in je iPod Photo.

Het klinkt wat ingewikkeld, maar zo is het. en dat vind ik wel jammer, want het reduceert de iPod Photo wel tot een leuke gadget tot vermaak van familie en vrienden en kan dus alleen direct binnengeladen foto’s op volle grootte bewaren.

[quote:1a235cfa84="tan1415"]Prijsverschil is 90€[/quote:1a235cfa84]

Prijsverschil is 50 € :wink:

[img:1a235cfa84]http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/496/store.apple.com/Catalog/belfl/Images/ipod_store_coverpage_line21.gif[/img:1a235cfa84][img:1a235cfa84]http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/496/store.apple.com/Catalog/belfl/Images/ipod_store_coverpage_line22.gif[/img:1a235cfa84]

En dan zou ik voor die 50 euro meer altijd de iPod Photo nemen! Ik heb 'm net gekocht. Je kunt foto's erop zetten, hebt een kleurenscherm EN 10 Gb meer voor die 50 euro's.

iPod photo 30 Gig, no doubt about it..

20 Gig zonder kleuren scherm, lekker klassiek.

Ik heb zelf ook dezelfde afweging gemaakt. Ik heb voor de 30gb photo gekozen. Dit omdat je voor iets meer geld een 10gb extra geheugen hebt en ook omdat ik vind dat bij zo'n mooi apparaat ook een kleurenscherm hoort: tot nu toe nog geen seconde spijt gehad!

Ik zou voor de 30gb gaan!!

Succes met je keuze

ik heb mijn ipod 20gig veruild voor een ipod photo 60gig en ik heb er geen moment spijt van. het is een top appartaatje en het kleuren scherm geeft toch wel een extra dimensie.

zeker voor de 30gaan dus

En het is erg lekker om tijdens het luisteren - als je er tijd voor hebt - intussen lekker fotootjes te bekijken.

ik heb deze keus ook gehad en ben óók voor de photo gegaan! Gelukkig maar, want die 10gb heb ik ondertussen al gebruikt ook :lol:

Ik denk als je er goed bij nadenkt dat niemand meer de iPod 20 Gb koopt. Het prijsverschil met de iPod Photo is te klein en het verschil te groot.

Photo