Waarmee je MacBook schoonmaken?

Oi! al enkele weken heb ik een nieuwe macbook, maar op de plaats waar mijn polsen steuenen zijn kleine lichte vlekken gekomen. Het is niet altijd even zichtbaar, maar mijn macbookje is wel degelijk grijs aan het worden. Hoe maak i khem best schoon? Op een fora las ik dat het met nagellak remover werkt, maar apple zelf raad geen producten aan. Ik heb hem al gepoetst met een vochtig doekje en ook al met een doekje om brillen mee op te poetsen. Toch gaat het er niet af? Enig idee? Met wat doen jullie het?

gewoon even met een licht schuurpapiertje eroverheen, :D of aceton natuurlijk...

maar als je hem ook nog mooi(en werkend) wilt houden zou ik het gewoon ff met zeep proberen.

valt Cif onder de categorie zeep?

een potloodgum werkt ook goed ... hoorde ik laatst...

gr Sjoerd

Potlood gum?? dat is leuke. ik gebruik proplex van cinco, een klein beet en je flekken gaan weg.

nadeel van potlood gum is dat je er maar een zeer klein bereik mee hebt... Je krijgt extreemsnel strepen :S

[quote:4ded882155="kaysix"]ik gebruik proplex van cinco, een klein beet en je flekken gaan weg.[/quote:4ded882155]

Flek-ex! :stuck_out_tongue:

[quote:cdc47e6a61="Spectrious"]valt Cif onder de categorie zeep?[/quote:cdc47e6a61]

Yip, dit werkt op mijn iBook ook het best. Een klein beetje cif en zo’n afwassponsje en in no-time is ie weer hagelwit.

Aceton, nagellak-remover en schuurpapier... :sealed: Wat een grappen, ik hoop niet dat iemand ze serieus neemt.

Ik maak ruim vier jaar mijn PowerBook schoon met een schoon, licht bevochtigd poestdoekje met afwasmiddel.
Direct hierna droog ik hem af met keukenpapier en ga er vervolgens met de stofzuiger overheen om eventuele pluisjes e.d. tussen de toesten uit te zuigen.

Dat zou bij een MacBook toch óók moeten werken.

Omg, eraf gommen heeft gewerkt. thaha. Kei grappig.Enkel moeten opletten dat niets in het toetsenbord terecht kwam. :D

Haha, ga ik zo meteen ook eens proberen!

Als je geen last hebt van de onverwijderbare vlekken zoals de eerste MacBooks hadden dan zou ik gewoon een microvezeldoekje nemen en een heel klein beetje water.

Mocht je wel een van die eerste MacBooks hebben dan kun je een nieuwe topcase krijgen bij Apple. Heb ik ook gekregen en die werd amper nog grijs (behalve met krantvingers).

Ik doe het altijd met Vanish, werkt te gek!

Idioten straks neemt er iemand alles letterlijk wat jullie zeggen.Wil je echt de dood va neen mac op je geweten hebben? :D

Mijn goedbedoelde advies was heel serieus... :cry:

en mijn mac leeft nog :lol:

ik had het over het schuurpapier en de vanish

Fellowes Device Cleaner gebruik ik er altijd voor, is anti-statisch dus dat veroorzaakt tenminste geen problemen met je computer.

Even zonder grappen nu, want ik ben toch wel benieuwd. Is het verstandig een iBook schoon te maken met Cif?

Je kan het met tuinstoelreiniger proberen. Bedoeld voor kunststof tuinstoelen. Dat neemt het vuil goed af. Vergeelde kunststof wordt dan natuurlijk niet meer wit. Vergeling ontstaat onder invloed van zonlicht. Maar bij vervuiling helpt het wel.

Probeer anders een goeie natte spons, of beter nog, een hogedrukreiniger...