Waarom "Command" en "Option"?

Kan iemand (die wat langer met Mac werkt) mij uitleggen waarom er bijna altijd en overal wordt gesproken over "Command" en "Option" toetsen op het Apple toetsenbord? Zijn dat oude benamingen ofzo? Ik heb namelijk op nergen op mijn toetsenbord "Command" of "Option" staan, niet op mijn iMac en ook niet op mijn iBook. Ik plaats daarvan heb ik (zoals waarschijnlijk iedereen) een toets met "Alt" en een vreemd teken eronder (wat moet dat voorstellen) en een toets met een Apple logo en een rara krabbel ernaast.

En weet iemand hoe deze vreemde tekens onder “Alt” en naast het Apple logo zijn ontstaan?

Tja, zo heten die toetsen nu eenmaal. en Alt heeft een beetje een wintel-klank, en wordt dus bijna nooit gebruikt. Verder heeft het niet veel om het lijf, het is maar een naam, toch?

De command toets [img:1337b636da]http://www.macmonkies.com/tnt_images/commandandappple.jpg[/img:1337b636da] wordt ook wel vaak de Apple-toets genoemd (om duidelijke redenen).

Waar het vandaan komt weet ik niet, maar het is wellicht een eigen interpretatie geweest van het idee dat er naast de shifttoets nog een aantal toetsen nodig waren om middels het toetsenbord een en ander aan commando’s en symbolen kwijt te kunnen.

[quote:95071e94ff="iRuben"]met "Alt" en een vreemd teken eronder (wat moet dat voorstellen)[/quote:95071e94ff]

Bekijk het tekentje nog eens goed, het is eigenlijk een weg die in tweeën splitst. Je kan met de alt toetst meerdere wegen open, dus een ook eventueel een “alt(ernatief)”. Dus een optie toets.

Adriaan