Waarom gebruik jij MS Word?

Tjah, dat vroeg ik mij toch af. Ik gebruik het in de uiterste noodzaak als ik iets voor school moet doen, Windows-omgeving dus...

niet nodig! :)

gebruik het i.v.m. compatibiliteit... illegaal, dan wel :D

ik mis de optie "ik moet wel omdat collega's het nodig achten mij troep in Word formaat te sturen".

[quote:125eb4805a="Nic"]Tjah, dat vroeg ik mij toch af. Ik gebruik het in de uiterste noodzaak als ik iets voor school moet doen, Windows-omgeving dus...[/quote:125eb4805a]

Pages dat in iWork zit, werkt ook met .doc bestanden… Misschien is dat wat voor je…

Ik gebruik word omdat ik wil kijken of mijn Pages docu's goed eruitzien in .doc formaat en omdat ik het wel een aardig programma vind.

Hmm tja, dat wordt dan toch maar iWork aanschaffen... :P

Nee, maar ik werk over 't algemeen in AppleWorks en converteer 't dan naar Word.

mmm, ik ben een trouwe macgebruiker, maaaaar... Word is gewoon een goed programma en ik vind het vele keren beter als Appleworks

ik gebruik het niet, Pages all the way voor mij en mijn meissie. Die vindt Pages ook veel pretiger dan Word.

Tis wel ff wennen, maar dan hbbie ook wel wat

Ik gebruik het omdat ik bij al mijn projecten samenwerk met anderen aan 1 document, meerdere documenten tegelijk om precies te zijn. Deze documenten worden over en weer uitgewisseld om te beoordelen en aan te passen. Aangezien ik over het algemeen de enige ben met een Mac zijn dit per definitie Word documenten. Daarnaast wordt veel studiemateriaal beschikbaar gesteld in Word, Powerpoint en Excel formaat. En moeten opdrachten die digitaal ingeleverd kunnen worden in Word, Powerpoint of Excel formaat zijn. Zelf werken in een programma als AppleWorks of Pages zou de boel onnodig compliceren en vertragen. Mijn wens blijft dan ook een Office voor Mac die niet vele malen stroperiger is en langzamer werkt dan de Windows versie. Waar is dit alles? Faculteit werktuigbouwkunde aan de TU Delft.

Geen andere keuzes. AppleWorks, NeoOffice en Abiword zijn niet compatibel genoeg. Ik heb dan maar illegaal Office X geïnstalleerd.

Omdat mijn klanten het ook gebruiken.

waneer is M$-word ge-bruik dan is het mis-bruik van osx,marr soms kom je er niet onderuit

gekocht voor 15 euro bij surfspot, en ik gebruik het omdat alle documenten in word worden aangeleverd. vind het imporeren/exporteren niet zo fijn.. ik heb wel een word plugin voor safari, erg handig :) Ook moet ik bijna dagelijks wel ppt of xls documenten openen

ik gebruik word 2004 legaal :) samen met de rest van de student office versie, tjah iedereen werkt met office van MS dus kan ik moeilijk anders. en ook omdat ik word gewoon ben. maar vooral omdat het een totaal pakket is. ik gebruik ook excel , powerpoint en entourage.

Maar als ik eerlijk moet zijn vind ik entourage zowat het beste programma van het office pakket.
:slight_smile:

Op mijn Mac gebruik ik nooit Word, omdat ie dodelijk traag loopt, ook wanneer de spell-check (when you write), auto-save e.d uit staan.

Op mijn werk (Windows XP) werk ik er wel mee en is ie wat sneller, maar op alle PC’s waar ik mee gewerkt heb heeft dit programma een onhebbelijkheid wanneer je tekst verandert/verbetert, hij vraagt dan voortdurend of ie de auto-correctie moet installeren.
Een simpele NEE is niet afdoende, bij iedere verandering die je aanbrengt in een document begint ie er weer om te vragen.

De auto-correctie is natuurlijk allang geïnstalleerd, maar staat op non-actief, omdat ik het programma niet voor mij wil laten denken en dat kan ie kennelijk niet hebben…???

En hij kan er plotsklaps mee kappen wanneer je het document op spelling controleert, hier weer hetzelfde verhaal: kennelijk baalt ie ervan dat je de controleer spelling terwijl je typt uit hebt staan en verdomt ie het daarom achteraf te doen.

Gek programma.

[quote:2e264bb901="jay03"]gekocht voor 15 euro bij surfspot, en ik gebruik het omdat alle documenten in word worden aangeleverd. vind het imporeren/exporteren niet zo fijn.. ik heb wel een word plugin voor safari, erg handig :) Ook moet ik bijna dagelijks wel ppt of xls documenten openen[/quote:2e264bb901]

Inderdaad: via surfspot voor een habbekrats een officepakket gekocht. Zo nu en dan werk ik ook met Excel en Powerpoint, en altijd in WORD.

Als professioneel brievenschrijver en tevens RSI-er doe ik heel veel met spraakherkenning, hetgeen (nog) alleen (maar) onder Windows kan. Vanwege de compatabiliteit met kantoorgenoten is Word daarbij het aangewezen gereedschap, hetgeen niet geheel en al tot mijn genoegen is..... :?

Ik wou eigenlijk kiezen "ms office alleen voor bestanden uit te wisselen" maar die is er niet bij. Ik gebruik voornamelijk pages.

Ik gebruik het met name omdat ik er al jaren mee werk en het een prima tekstverwerker vind. Daarnaast gebruik ik voor mijn werk vaak Endnote en daar kan Word prima mee overweg.