Waarom heb je een hekel aan het Dock ...

Of vind je het juist ontzettend cool, of superhandig? Ben benieuwd ....

Nooit problemen met mijn doc gehad, maar verkering hebben we ook niet... :|

I loooooove the dock.

Alleen jammer dat er geen instelling is om labels te tonen. De naam verschijnt nu alleen als je er met je muis overheen zweeft en dat is bij mapjes in je dock wel onhandig.

De vergrootglas optie heb ik uit staan want hij is wel mooi maar erg onhandig.

Om heel eerlijk te zijn vind ik het dok ideaal. Met de functie "automatisch verbergen" ingeschakeld zit het dock nimmer in de weg en met een muisbeweging heb je toegang tot de programma's die je het meest gebruikt. Dit betekent natuurlijk niet dat het dock niet voor verbetering vatbaar is..... :apple:

[quote:0d25a0d420="colpolyp"]De naam verschijnt nu alleen als je er met je muis overheen zweeft en dat is bij mapjes in je dock wel onhandig.[/quote:0d25a0d420] Ik heb de mappen in mijn dock herkenbare iconen gegeven, dan heb je ook geen problemen meer....

:wink:

Het Dock zweeft over alles heen: dus vensters, programma's, mappen (bijna) alles is bereikbaar ongeacht wat je aan het doen bent..... wow! Het merkwaardige is dat ik het Dock zelden zo gebruik......

[quote:ce55373148="colpolyp"]De vergrootglas optie heb ik uit staan want hij is wel mooi maar erg onhandig.[/quote:ce55373148] Die heb ik alleen aanstaan in 2 gevallen:

• verjaardag met veel gasten
• Windows gebruikers op bezoek

Hahah juist unSOUND ik herken dat! Hetzelfde met dingen minimaliseren. :P

Maar terug naar het topic, ik heb het dock altijd zichtbaar, vindt het prima. Ik vindt ook wel dat labeltjes handig zouden zijn, al die mappen en run-scriptjes andere icoontjes geven is ook zo’n gedoe.

[quote:6608574c90="unSOUND"]Die heb ik alleen aanstaan in 2 gevallen:

• verjaardag met veel gasten
• Windows gebruikers op bezoek[/quote:6608574c90]

Want anders wiebelt dat toch te veel …
Ik heb hem klein staan met maximaal vergroten: mikt prettiger.

Maar waarom ik toch hardnekkig eerst naar Mail ga om post op te halen, terwijl ik dat via het Dock-menu ook kan doen (met minder handelingen) …

Ik vind het zeker handig en intuitief.

Op de windows bak is het nu ook geinstaleerd.

Bij mij valt het wel mee, ik heb 4 mappen in mijn dock, en die heb ik aangepaste iconen gegeven. In die mappen staan dan weer aliassen naar mijn meestgebruikte programma's, mijn programmamap was zo irritant groot geworden....

[quote:4e441bc6ea="unSOUND"]Bij mij valt het wel mee, ik heb 4 mappen in mijn dock, en die heb ik aangepaste iconen gegeven. In die mappen staan dan weer aliassen naar mijn meestgebruikte programma's, mijn programmamap was zo irritant groot geworden....[/quote:4e441bc6ea]

Meest gebruikte staan vast in het Dock. Voor alle overige programma’s gebruik ik TigerLaunch.

Het dock is een fantastisch ding... mits je geen haast hebt. Ik heb er nog wel eens last van dat ik in de snelheid op me werk per ongeluk 'naast' mik, waardoor ik dus het naast gelegen programma open. Maar blijkbaar vind ik het niet irritant genoeg om hem uit te zetten. De 'coolheid' gaat mij toch iets verder... :D

Oja... en inderdaad... windhoos gebruikers kikken erop! hehheh... :P

Bij mij hetzelfde als hierboven, vaak perongeluk op naaste icoontje ipv de juiste. Prachtuitvinding! Alleen jammer dat de letters niet aan te passen zijn qua grootte. Zou ze iets kleiner willen.

[quote:d9ff6a4a30="Susanne"]Bij mij hetzelfde als hierboven, vaak perongeluk op naaste icoontje ipv de juiste. Prachtuitvinding! Alleen jammer dat de letters niet aan te passen zijn qua grootte. Zou ze iets kleiner willen.[/quote:d9ff6a4a30]

hehe, dit herken ik :smiley:

Zo heb ik een documentje naast mn Trash geplaatst waardoor ik dus vaak de trash open :stuck_out_tongue:

[quote:71d279c98b="maceddy"]

hehe, dit herken ik :smiley:

Zo heb ik een documentje naast mn Trash geplaatst waardoor ik dus vaak de trash open :P[/quote:71d279c98b]

appeltje-Z, oftewel undo. De kracht van Panther: je kan het systeem bijna uitsluitend met je toetsenbord bedienen !

Daarom is de muis ook uitgevonden :P

Maar ik gebruik toetsenbord ook wel vrij vaak moet ik zeggen.
Laatst nog iemand mee doen versteld staan LOL

Twee jaar lang bezig geweest met mac emulators :( , maar nooit een goede dock gehad. Tot ik mijn macje tegen het lijf liep. Liefde op het eerste gezicht dus :P Er zullen altijd wel inventievelingen zijn die er verbeteringen voor uitvinden maar ik kan nu echt niet meer zonder.

Ik vind de dock handig en mooi, ik heb m'n apps folder, mn home folder en mn meest gebruikte programma's erin staan. Als je je apps folder erin gooit heb je goed bereik naar al je apps (gewoon muisknop ingedrukt houden tot menu komt en eerste paar letters typen) Alleen vind ik het niet cool dat de folders in de dock niet spring loaded zijn.