Ik bewaar nu alle foto's netjes in mappen en voor mij heel overzichtelijk.
Ik ben echt nog niet overtuigd van iPhoto.
Als je een positief antwoord kan geven op de onderste vraag ben ik overtuigd en ben ik bereid iPhoto te gebruiken.
Dit is mijn grootste zorg:
Vroeger bewaarden mensen foto's in foto-albums. Als ze binnen 50 jaar dat album opendoen dan zijn ze zeker dat die foto's nog altijd te bekijken zijn.
Zo probeer ik met mijn mappenstructuur een heel basic basic manier te vinden die mij garandeert later (binnen 50 jaar) mijn foto's nog te bekijken EN gemakkelijk terug te vinden via een mappenstructuur waaraan ook 50 jaar gebouwd is. De kans dat mappen niet meer bestaan is veel kleiner dan dat iPhoto nog bestaat. Als ik nu alles in handen leg van iPhoto dan ben ik er aan geringeld…
Foto's zijn belangrijk om te bewaren maar de structuur is al even belangrijk. Die structuur mag niet eigen zijn aan iPhoto maar moet herkenbaar zijn voor gelijk welke computer.
Daarom mijn vraag:
Heb ik altijd iPhoto nodig om die mappenstructuur te hebben?
of dus beter: als ik met iPhoto werk (wat ik echt wel wil doen) kan ik dan via exporteren de mappenstructuur behouden?
Als ik nu alle aangemaakte mappen in iPhoto exporteer dan beland alles in één map.
Verlos mij voor eens en altijd van mijn vooroordeel.