waarom ondersteunt toast mijn asus brander niet?

Ik heb een asus external cd/rw gekocht. een lekker snell 52 x 24 x 52. Maar hij doet het niet op mijn power book G3. De computer herkent de brander half; Ziet het als een USB opslag. Toast zegt geen brander aan te treffen. Wat nu te doen?

[quote:24212d804c="radeloos"]Ik heb een asus external cd/rw gekocht. een lekker snell 52 x 24 x 52. Maar hij doet het niet op mijn power book G3. De computer herkent de brander half; Ziet het als een USB opslag. Toast zegt geen brander aan te treffen. Wat nu te doen?[/quote:24212d804c]

Uhmmmm, je zegt de computer herkent hem half??? ziet ie dat het een Asus is?? ik weet niet of het helemaal klopt wat ik nu zeg, maar volgens mij een brander met die snelheid draait alleen ook met die snelheid onder USB 2.0/Firewire…heb je dat op je Powerbook??? misschien komt het wel daardoor dat ie het niet doet…maar ik weet het niet zeker, dus val me er niet op aan…in ieder geval succes…

Misschien in de toekomst even informeren en nakijken alvorens eentje te kopen Dit zegt roxio support : On Mac OS 10.1.2 or later, Toast 5.1 or later and Jam 5 or later only supports USB drives that follow the Mass Storage standard.

If the drive allows you to read CD’s and DVD’s, Toast 5.1 and Jam 5 should work.

All other USB recorders require a driver update from the original vendor in order to be supported in Mac OS 10.1.2 or later before installing Toast or Jam.

Nog even dit, als je op de site van asus was gaan zien had je ook gemerkt dat ze geen drivers hebben voor apple en een 52x op usb2.0 haalt met moeite 24 x op usb 1.1
Zoek anders nog eens bij xlr8…misschien hebben die iets

Je zou xcdroast eens kunnen proberen. Misschien ondersteunt die de drive wel.

Hans