Waarom overstappen op de Mac?

Hallo allemaal even een vraagje van een newbee,,

Ik ben een fotograaf die heel veel met photoshop werk en was op zoek naar een nieuw scherm.
Mijn oog is gevallen op het apple cinema display van 23" die er zeker zal komen.

Echter kriebelt er nu iets van 'waarom dan geen complete mac aangeschaft" waarbij ik het dan gelijk goed wil doen en een dual G5 op 2,3 Ghz met 1gb intern wil aanschaffen. Maaaaaaaaaaar waarom zou
ik zoveel geld uitgeven aan de mac hardware als je bv voor heel wat minder geld een Amd64 kan aanschaffen met alles erop en eraan. Zaken als “het voelt beter aan” of “een Mac werk beter als een pc”
daar kan ik niet zoveel mee dus kan iemand bij nou eens uitleggen waarom je photoshop bv beter kan laten draaien op een Mac dan op een Pc ?

Deze vraag is niet bedoelt als een poging om een flamewar te ontketenen tussen pc vs mac oid maar gewoon om mijzelf er van te overtuigen dat de vele extra pecunia’s die een mac nou eenmaal kost wel goed besteed zijn.

[quote:87769f09ec="oldsmelly"]Zaken als "het voelt beter aan" of "een Mac werk beter als een pc" daar kan ik niet zoveel mee.[/quote:87769f09ec]

Kun je wel wat met: “een Mac werkt beter DAN een pc”? :stuck_out_tongue:

Daar kan ik veel meer mee ja :D :D

Je vraagt op een Mac forum: waarom een Mac? Dan krijg je natuurlijk alleen maar positieve reacties over het geweldige design, geen virussen, loopt minder vaak vast, geen activation key en weetikwat, maar voor mij is het juist het OS, dat voor mij veel beter aanvoelt dan XP. Met Linux heb ik geen ervaring. Ik weet niet eens of Photoshop daarop werkt. Wat ook meteen opvalt aan een Mac is de naadloze software/hardware integratie. Geen hardware wizards, maar gewoon plug and play. Daartegenover staat dan weer dat niet alles werkt, hardware wordt meteen gezien of helemaal niet. Enig speuwerk is dus wel vereist.

Ehh ja ik hoop dan ook op een gefundeerde onderbouwing waarom iemand een mac gebruikt ipv een windows machine ...