Waarom sommige cover-arts niet op lockscreen, andere wel?

Ik plaats dit even hier, omdat het meer iPod- dan iPhone-gerelateerd is.

Ik heb een iPhone 4 (niet gejailbreakt) en in het iPod-gedeelte ben ik gewend dat wanneer er muziek aanstaat, dan de cover-art op je lockscreen verschijnt. (ik koop al mijn muziek in de iTunes Store sinds aanschaf van mijn iPhone)

Alleen hoe komt het dan dat sommige albums dat niet doen? En wanneer ik een los nummer koop, werkt het wel altijd.

Bijv. ik kocht eerst een paar nummers van een album, daarbij werkt het perfect. Maar toen ik het album compleet heb gemaakt (via de knop in iTunes) werden vervolgens de cover-arts van de als eerst aangekochte nummers wel in de lockscreen getoond, maar de nummers die later kwamen niet.

Terwijl toch wel alles gewoon in 1 afspeellijst staat en van 1 en hetzelfde album is, en tijdens het afspelen (unlocked) in iPod werkt wel gewoon bij alle nummers de cover art.

Na een zoektocht blijkt dat het bij het ene album wel goed wordt weergegeven, en bij het andere opeens niet, maar ik kan dus nergens een verschil ontdekken. Ook niet in het ''Info''-venster in iTunes van de betreffende nummers.

Bij losse nummers komt het nooit voor.

Het is bij albums uit de iTunes Store, maar ook bij geripte cd's. De ene cd wel, de andere niet. Verschil? Ik kan het niet vinden, maar mijn iPhone ziet dus ergens wel een verschil. De vraag is wat? :slant:

Weet iemand hoe dit komt? En hoe je het op kan lossen?

Alvast dank.:thumbsup:

Ik heb hetzelfde probleem bij mij ook opgemerkt sinds dit weekend, daarvoor eigenlijk nooit...
Misschien iets met de laatste iOS update?

Hm, in dat geval: zijn er meer mensen die er last van hebben?

Nu je het zo zegt, het zou best eens kunnen.

Met geripte cd's ook geen last van? Op mijn iPod Touch 4G iig niet.

Ik heb er op mijn iPhone 4 ook geen last van. Ik heb zowel aangeschafte als 'andere' nummers op de iPhone staan.

Ik heb er nu ook last van, na die laatste update... Ik zie wel de titel van de song onder de klok, maar zie geen albumart, enkel mijn achtergrond.

Aha. En het komt als het goed is alleen voor bij nieuw toegevoegde nummers?

Dan is het wachten op een fix in iOS 4.2.2 of 4.3

Ik heb er nu ook weleens last van.
Het valt me nu pas op. :grin: