Waarom werkt mijn nieuwe harde schijf niet??

Net nieuwe extra schijf gekocht voor G4 AGP. aangesloten op het lintje en de powerkabel...computer weer opgestart...waar is die schijf nou dan??? :roll: :(

Jumpers goed gezet? (slave)

HUH?!? wasda? hoedikdat??

Is die groter dan 250 Gb ? dan zie je hem niet wordt dan dacht ik niet ondersteund. Of kijk eens in schijfhulp programma daar kun je hem ook formateren.

Achterop de schijf, zitten kleine plastic "plugjes", ook wel jumpers geheten. Bovenop de sticker van de harde schijf staat hoe de jumpers moeten staan bij welke instelling. Als je al een schijf in je G4 hebt, dan moet je nieuwe op "slave" staan, is het de enige schijf in de computer dan moet hij op "master" staan.

En heb je eerst al eens in “Schijfhulpprogramma” of “Disc Utility” gekeken in de map “Hulpprogramma’s”.
Nieuwe schijven zijn namelijk nooit gepartitioneerd en geformatteerd als HFS+ Journaled (standaard Apple schijfindeling)

80Gb schijf(je) schijfhulp ziet um niet alleen de originele 9,2 Gb schijf :(

ff op hitachisite gekeken...[url]http://www.hitachigst.com/hdd/support/7k80/7k80jum.htm[/url]...euuuh hoe krijg ik die pinnetjes netjes los???

Recht naar voren er aftrekken, gebruik ander een pincet als je dikke vingers hebt :)

ff proberen...brb

Valt best mee hoor :)

:o Note: Some systems may require you to use the 15 head logical architecture. This is because they translate a drive greater than 4 GB by multiplying the head count by 16. The result (16 x 16 = 256) is interpreted as 0 heads with a 0 capacity and is an illegal head count. Selecting the 15 head logical jumpers produces a legal translation (16 x 15 = 240). The translated cylinder count varies to achieve the drive's full capacity. Heb ik zo'n systeempje? Zit standaard 9 Gb in...snappernix meer van....16pins config werkte niet...

:innocent: Of je stopt de stekker (lees lintje) er (goed) in :innocent: :P Thanx 4 help Hoe kan ik dat ding het beste formateren? Hoeft geen systeem op en zeker geen OS9 zooi?

HFS+ Journaled. Hoeveel Gig is die HD eigenlijk?

80Gb hoezo?? Nu ik toch bezig ben...is het verstandig om ff 2 partities aan te maken voor backup doeleinden of maak dat niet uit, want alstie kresjt ben je toch alles kwijt?? :?

Ok, zoals verder naar boven al opgemerkt: jouw G4 herkent geen grotere volumes dan 128 GB, in dit geval geen probleem dus.

hey

wat voor type schijf heb je???

greetzz

[quote:e440337c8e="MacMickey1"]HUH?!? wasda? hoedikdat??[/quote:e440337c8e]

Ligt het nu aan mij, of ga jij een HD inbouwen terwijl je van toeten nog blazen weet hoe dat gaat en wat je allemaal moet doen?

[quote:70d5c11ff2="Boskabouter"]Ligt het nu aan mij, of ga jij een HD inbouwen terwijl je van toeten nog blazen weet hoe dat gaat en wat je allemaal moet doen?[/quote:70d5c11ff2] Heerlijk hè! Wedden dat het allemaal gaat lukken?! Met behulp van het Apple (gebruiksvriendellijk), MacOSX.nl (hulp/advies) en z'n eigen lef. Great 8)

:P :P Tuurlijk werk dat wel..ik kom niet aan mijn originele HD...tis toch geen Windhoos!?! :evil: Alles werkt al...heb de nieuwe extra harde schijf in 2-en gepartitioneerd 1 gedeelte van 4,2 Gb voor backup doeleinden..alstie vol is moet je dus een DVD branden...brengt mij gelijk op de volgende vraag..hehehe....ik heb een LaCie Interne DVD RW gekocht om mijn standaard DVDROM CDROM speler te vervangen....laat me raden..die staat standaard ook op master...hier komen de vragen: 1. Kan ik de ruimte onder de huidige speler (volgens mij bestemd voor ZIP) gebruiken voor de DVD brander? Zo ja dan moettie zeker ook op slave gezet worden? 2. Zo nee dan moet de oude erdus uit en kan de nieuwe op master blijven staan..toch??

Many many many thanx,

PS I am from Barcelona, I know nothieeeng