Waarom wordt er een topic weggehaald?

Forumlid @Sciletto plaatst een vraag over de iOS 10 update, en ik geef daar een reactie op met hulp en informatie (een link). Nou vond hij(zij)zelf blijkbaar dat de vraag nogal dom was, want ik zag zoeven dat ie de openingspost had weggehaald.
En nu zie ik dat het hele draadje is weggehaald. Kom op, zo gaat dat niet! Als je een domme vraag stelt, dan kom er maar voor uit, en laat je de mod geen draadjes weghalen. Dan kun je hier wel 75% van de zooi opruimen!

Het ging om dit draadje: http://www.onemorething.nl/community/topic/bug-in-ios-10-whatsapp-en-locatie/

Als de originele vraag er niet in staat, dan heeft dat topic toch ook niet echt nut meer? Dan had TS zijn vraag (hoe dom hij deze ook vond) moeten laten staan.

Je had trouwens beter even direct contact kunnen opnemen met Onemorething dan hiervoor een topic te openen, maar dat is mijn mening ?

Iets met boter en hoofd…

Hij dacht een bug gevonden te hebben in IOS10 maar kwam erachter dat het een nieuwe functie was. (icoon op homescreen gebaseerd op locatie, tijd etc., in de TS z’n geval WhatsApp…) Sommigen stellen nu eenmaal een vraag voordat ze googelen. ?

Als een topic alleen bestaat uit topictitel ‘test’, reacties heeft die niet plaatsbaar zijn omdat de openingspost verdwenen is en verder reacties heeft als ‘test 2’, heeft dit weinig toegevoegde waarde voor het forum en wordt derhalve verwijderd.
Verder sluit ik me hierin geheel aan bij de opmerking van @NielsDam.

Topics kunnen worden verwijderd als deze:
• niet voldoen aan het huisreglement
• spam-links bevatten
• totaal onzinnige of geen tekst bevat (d.w.z.: geen vraag/opmerking of anderszins informatieve tekst)
• volledig uit de hand lopen en uitdraaien op haatzaaierij
In de meeste gevallen wordt de TS herbij door de betreffende moderator op de hoogte gesteld (ook in dit geval).

Het topic waarop jij doelt valt inmiddels duidelijk onder categorie 3.

Ik hoop dat je vraag hiermee duidelijk is beantwoord.
Bij vragen kun je me altijd een PB sturen.

Half OMT draait op onduidelijke topic’s, off-topic’s, draadjes waar de openingsvraag al lang niet meer relevant is, en dat soort zaken.
En nu moet het zondig …uuuh… zo nodig weggehaald worden? Het draadje had nog genoeg kracht om een nieuwe wending te krijgen.

Contact opnemen met OMT? Dat doen er hier wel meer, met nul resultaat, zoals je zo vaak leest. Dus daar begin ik niet aan.

@hokkie: iets met wat bedoel je…

[quote=GoeieDag url=http://www.onemorething.nl/community/topic/waarom-wordt-er-een-topic-weggehaald/#post-2996327 time=1474015537]…En nu moet het zondig weggehaald worden?..[/quote]Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Maar het was inderdaad een onzinnig topic, dat later ook geen enkel nut meer zou dienen.

Dat niet alle onzinnige topics worden verwijderd, doet daar niets aan af.

Wil best een steentje werpen, hoor… :angel:

Ipv weg te halen kan m0d natuurlijk ook even TS vragen zijn topic in orde te maken. Want topic’s verkrachten kan ik ook; dan kan m0d het nog druk krijgen. En dat moeten we niet willen.
Ik ben gewoon pissed dat een ter zake doende en behulpzame reactie -waar ik het nodige werk in heb gestopt- gewoon ff wordt gewist, terwijl dit hele forum overhelt tgv allerlei BS en gewauwel, zonder dat daar wordt ingegrepen.

??

[quote=GoeieDag url=http://www.onemorething.nl/community/topic/waarom-wordt-er-een-topic-weggehaald/#post-2996368 time=1474024711]Wil best een steentje werpen, hoor… :angel:

Ipv weg te halen kan m0d natuurlijk ook even TS vragen zijn topic in orde te maken. Want topic’s verkrachten kan ik ook; dan kan m0d het nog druk krijgen. En dat moeten we niet willen.
Ik ben gewoon pissed dat een ter zake doende en behulpzame reactie -waar ik het nodige werk in heb gestopt- gewoon ff wordt gewist, terwijl dit hele forum overhelt tgv allerlei BS en gewauwel, zonder dat daar wordt ingegrepen.[/quote]

Wat een geroeptoeter!!!

Hier een kei terug: Als je nu werkelijk zoveel werk in je antwoord had gestoken had je gelijk geweten dat het niet om handsoff ging (nogal moeilijk met whatsapp nietwaar), dus veel nut had je antwoord niet gelet op de oorspronkelijke vraag van het verwijderde topic.

?

In het land van de droeftoeters mag ik niet mee roeptoeteren? Met jou bijvoorbeeld?!

Precies wat ik bedoel: blijkbaar is er meer aan de hand, en hadden we allemaal van dit topic kunnen leren.
Waarom kan Handoff (niet ‘handsoff’) niet met WA samenwerken? Ik weet dat WA gekoppeld is aan een 06, maar ik denk dat Handoff er best raad mee weet. Hoe dan ook: de presentatie die TS op zijn screenshot had, was duidelijk een Handoff animatie.

Toch jammer dat de discussie over dit probleem dus is weggehaald, want best de moeite waard.

Overigens, voor wie nieuwsgierig is geworden: Google cache onthoudt alles… :wink:

? foei ? off

Omdat er namelijk, zoals ik hiervoor al vermeld heb, er een ander soort notificatie bestaat, “Proactive Suggestions”. Deze geeft op basis van locatie,tijd etc. een app weer die van toepassing is. En Handoff kan echt niet met WhatsApp web overweg, je zou dan Safari te zien krijgen.

Proactive Suggestions: iOS 10 introduces new ways to increase engagement with apps by helping the system suggest an app to users at appropriate times.

Waarom open je dan geen topic hierover @Goeiedag? Een topic met als titel “Waarom wordt er een topic weggehaald?” lijkt me niet echt een pakkende titel voor een topic over de combinatie WhatsApp met Handoff…

Als je wil, kan ik dit topic wel omvormen naar een beetje schappelijk formaat. Als je dat wel ziet zitten, stuur me dan even een PM.

@Shyos, bedankt voor deze constructieve bijdrage; daar hebben we wat aan. (y)

‘Proactive Suggestions’ is een onderdeel van Siri, en geïntroduceerd in iOS 9. Nou zal het in 10 best verbeterd zijn, maar eigenlijk kan ik er weinig over vinden, en zeker niet icm WA. Heb jij dan een interessante link of verhandeling?

Overigens heb ik e.e.a. wel uitgezocht. Alleen WA kreeg ik idd niet direct in Handoff, maar het leekt me best mogelijk, op e.o.a. manier. Waarom niet?

Night, ik zie dat jij tussendoor hebt gereageerd.
Waarom zou ik een topic erover openen? Het was niet mijn probleem. Maar als ik me er serieus mee ga bemoeien en hulp te bieden, en er eventueel ook van te leren, vind ik het a) onbeschoft dat de TS zijn OP weghaalt, en b) ongepast dat m0d het hele draadje wegsmijt, ipv TS hierover aanspreekt.
Laat maar lekker zo staan.

Voor verdere vragen/antwoorden graag een gepast topic openen. ?

En jongens hebben we het topic al weer teruggevonden?

Jullie weten dat Fortuna vanavond thuis moet spelen tegen Cambuur? Ik dacht als we toch bezig zijn… kunnen we het misschien ook zo oplossen.

:-o

Is dat op TV?

Nee, ze kunnen geen mensen vinden die dat willen filmen. lol