waarom zou ik een mac aan moeten schaffen?

Ik ben echt een windows fanaat, Maar ik zat erover te denken om een mac aanteschaffen .

wat zijn de voor en nadelen tegen over windows . :roll:

Over nadelen moet je niet praten want die zijn er niet :P

we hebben een mac opschool en die loopt nog al vaak vast -_- :? dus ik weet niet

Suggestie: Switchers-forum. Niet hier.

Als je zo tevreden bent over Windows dan moet je niet overstappen naar een ander systeem. "If it ain't broke, don't fix it."

Deze nadelen kunnen optreden:

— Als je een verstokt gamer ben, kan je beter een Windows computer aanhouden. De release voor games op Mac is meestal later, en niet alle games worden omgezet.
— Sommige onderwijsinstellingen zijn verstokte Windows gebruikers, en daar kan je ook tegen een muur aanlopen.

[quote:3616fc08b7="Psychofluffy"]Windhoos 4 Life , Nothing more nothing less , Windhoos till the end.[/quote:3616fc08b7]

Als je zo ‘Windhoos 4 Life’ bent, waarom zit je dan te denken aan een mac? Interesse? Of frustratie?

[quote:3205c1ea2c="Psychofluffy"]waarom zou ik een mac aan moeten schaffen?[/quote:3205c1ea2c]

niks moet…

intresse 8) ik zit bij de heer napsju in de klas , en die is mac verslaafd

Aangenaam kennis te maken, hoop dat je hier veel infoo vindt. Wat zijn voor jou dan de voordelen/nadelen van Windows, kunnen we de voordelen vergelijken en kijken of die nadelen wel bestaan op de mac. Denk hier ook bij aan traagheid/ virussen e.d.!

Aha, nou komt de aap uit de mouw. Kijk maar eens wat Naps allemaal kan met z'n Mac. :wink: Heb je een hoop PC games of ben je verstokt msn-er en verslaafd aan webcams? Doe jezelf een lol en gebruik Windows. Ikzelf gebruik m'n Mac vooral voor muziekproductie en dat loopt echt super.

[quote:0b235d3239="I-think"]Aangenaam kennis te maken, hoop dat je hier veel infoo vindt. Wat zijn voor jou dan de voordelen/nadelen van Windows, kunnen we de voordelen vergelijken en kijken of die nadelen wel bestaan op de mac. Denk hier ook bij aan traagheid/ virussen e.d.![/quote:0b235d3239]

Mijn pentium 4tje 3,2 ghz draait altijd goed , Ik heb nog nooit last gehad van traagheid of virussen omdat ik wat tooltjes erop heb staan die dat fixen dus ik heb geen problemen ,

Ik weet ook wel dat de mac niet virus gevoelig is , maar hij is soms ( in iedergeval de mac die tiger draait op 700 mhz) beetje aan de tragen kant 8)

Wat dat betreft weet ik niet wat standaard voor een mac is. Kwa snelheid e.d

[quote:b602e2cd6d="Psychofluffy"]we hebben een mac opschool en die loopt nog al vaak vast -_- :? dus ik weet niet[/quote:b602e2cd6d] Met systeem 10.2 of later? Erg knap. Vertel hoe je dat doet. Wil ik ook :P

Een 700 Mhz Mac kun je niet vergelijken met een Pentium 3.2 Ghz.... hoogstens met een Pentium 1.5... Maar jij hebt veel tooltjes nodig om je Windows uit de problemen te helpen... wij niet. Ik heb geen virusscanner geinstalleerd en nul-komma-nul anti spywareprogjes op mijn schijf.

Maar goed, het beste advies dat ik je kan geven is om gewoon bij Windhoos XP te blijven als dat goed voor je is.

[quote:82619e5ff5="Psychofluffy"]

Mijn pentium 4tje 3,2 ghz draait altijd goed , Ik heb nog nooit last gehad van traagheid of virussen omdat ik wat tooltjes erop heb staan die dat fixen dus ik heb geen problemen ,
[/quote:82619e5ff5]

Die tooltjes heb je niet nodig met OSX. Dus: minder resource-gebruik.

[quote:82619e5ff5=“Psychofluffy”]
Ik weet ook wel dat de mac niet virus gevoelig is , maar hij is soms ( in iedergeval de mac die tiger draait op 700 mhz) beetje aan de tragen kant 8)
[/quote:82619e5ff5]

Ja, vind je het gek. Zeker in vergelijking met een pentium 4 op 3,2 ghz zal die traag zijn. Draai OSX maar eens op een mac met 3Ghz, dan zie dat de mac sneller is.

Hoe oud is een Mac met 700 mhz onderhand? Jaartje of drie?

[quote:d8785f6954]GodzillaPresley BerichtGeplaatst: Do Jun 02, 2005 11:48 Onderwerp: Psychofluffy schreef:

Psychofluffy schreef:

Ik weet ook wel dat de mac niet virus gevoelig is , maar hij is soms ( in iedergeval de mac die tiger draait op 700 mhz) beetje aan de tragen kant Cool

Ja, vind je het gek. Zeker in vergelijking met een pentium 4 op 3,2 ghz zal die traag zijn. Draai OSX maar eens op een mac met 3Ghz, dan zie dat de mac sneller is.[/quote:d8785f6954]

En hoeveel sneller!!
Merk zelf dat onze dual 2.5 ghz velen malen sneller is dan de pentium 4 3.4 en 3.6 ghz dingen.
De front side bus e.d. werken gewoon niet goed bij Intel, althans, niet optimaal!!
Een echt diehard pc-er heeft een AMD in zijn workstation daarom, die zijn meer te vergelijken met appels.
Maar blijf jij lekker bij dat windows, hoeven wij niet al die vage rotte appel polletjes van jou in te vullen :wink:

[quote:abbbb89eab="I-think"][quote:abbbb89eab]GodzillaPresley BerichtGeplaatst: Do Jun 02, 2005 11:48 Onderwerp: Psychofluffy schreef:

Psychofluffy schreef:

Ik weet ook wel dat de mac niet virus gevoelig is , maar hij is soms ( in iedergeval de mac die tiger draait op 700 mhz) beetje aan de tragen kant Cool

Ja, vind je het gek. Zeker in vergelijking met een pentium 4 op 3,2 ghz zal die traag zijn. Draai OSX maar eens op een mac met 3Ghz, dan zie dat de mac sneller is.[/quote:abbbb89eab]

En hoeveel sneller!!
Merk zelf dat onze dual 2.5 ghz velen malen sneller is dan de pentium 4 3.4 en 3.6 ghz dingen.
De front side bus e.d. werken gewoon niet goed bij Intel, althans, niet optimaal!!
Een echt diehard pc-er heeft een AMD in zijn workstation daarom, die zijn meer te vergelijken met appels.
Maar blijf jij lekker bij dat windows, hoeven wij niet al die vage rotte appel polletjes van jou in te vullen :wink:[/quote:abbbb89eab]

Waar haal je die info vandaan van die frontside bus van intel ?
Geloof trouwes niet dat de mac (zoveel) sneller is als een intel / amd.
De standaard p4 kun je eigenlijk het beste vergelijken met de g5 in de imacs. Niet zoveel cache.
De Dual g5 is een profesioneel workstation. Die moet je dan ook vergelijken met een Xeon workstation (moet je in die xeon wel ff een videokaart pluggen van 2 jaar gelee :evil: )

Mijn mening is dat je de verschillende systemen niet moet willen vergelijken. Ik doe het zelf niet. Werk op een mac (aantal). en op intels (aantal). En beide hebben hun eigenaardigheden (2 x woordwaarde).

voor mij is het duidelijk : MAC :smiley:

Ontopic :
Waarom een mac ? Het gevoel bij een machine. Een keer wat nieuws proberen. Zo is het bij mij begonnen. Een keer iets nieuws. Het werkt verfrissend.

De G5 is heus niet de snelste CPU ter wereld. Als je echt voor rekenkracht per euro gaat koop je een dual AMD machine, met een goed moederbord. (in mobo's + chipsets zit ook bij de P4 veel kwaliteitsverschil!). Maar dan moet je ook geen windows draaien.

Wil je het meest productief zijn, koop je een vette PowerMac. Want dan heb je iets waar je ook mee kan werken.

Groetjes!

Draadje verplaatst naar 'Switchers' forum.