Waarom zou je nog een iPod kopen?

Waarom zou iemand nog een iPod kopen?!! Ik bedoel de 'gewone' iPod 20 Gb, voor 309 euro. Wie koopt dat nog eigenlijk? Als je minder geld hebt koop je een Shuffle of iPod Mini, maar waarom zou je voor 309 euro een iPod kopen, terwijl je voor maar 50 euro meer al een iPod Photo hebt, met 10Gb meer geheugen, met kleurenscherm, met alle fotomogelijkheden. Apple prijst de 'gewone' iPod toch volledig uit de markt. Of wordt deze 'gewone' iPod nog even in stand gehouden totdat er een nieuw, weer veel duurder iPod product is, met nieuwe mogelijkheden?!

Je hebt wel gelijk maar sommige mensen krijgen 20 gig al moeilijk vol dus kopen ze wel een grote iPod voor oa backups op te zetten en dergelijke. Komt daarbij ook dat de 20 iets dunner is al de 30 gig. Maar persoonlijk zou ik ook een 30 gig Photo kopen in plaats van een 20 normaal.

ik ga er een kopen. Want ik heb de aan 6gb niet genoeg aangezien ik veel met films werk. Ik krijg maar 8 euro zakgeld per week en dan is 50 best veel geld hoor. Ik zou heel graag een ipod photo hebben maar ik denk dat ik toch voor "de gewone ga".

[quote:00a3cc7399="sammerman"]ik ga er een kopen. Want ik heb de aan 6gb niet genoeg aangezien ik veel met films werk. Ik krijg maar 8 euro zakgeld per week en dan is 50 best veel geld hoor. Ik zou heel graag een ipod photo hebben maar ik denk dat ik toch voor "de gewone ga".[/quote:00a3cc7399]

Vraag pa en ma om klusjes te doen (tegen betaling natuurlijk) gras maaien, garage opruimen enz. zo laat je zien dat je hem echt heel graag wil hebben en mss betalen ze dan iets meer dan dat dat klusje waard is. 50 euro moet toch bijelkaar te werken zijn. Bij de buren gras maaien is ook een optie, heb je niets te verkopen op ebay ofzo. Het vakantie seizoen komt eraan dus ook de vakantiebaantjes.
Gewoon proberen, veel succes.

voor de iPod Photo heb je de beste prijs/kwaliteit verhouding :satisfied: de iPod Shuffle de allerslechtste

Als je budget nu gewoon ophoudt bij 309 Euro. En je hebt een broertje dood aan kleurenplaatjes, maar je wilt wel 20 gb aan data en/of muziek kwijt op een apparaat.

Dan koop je een gewone iPod. En die Firewirekabel, he. Die zal voor een hoop mensen de doorslag geven. :wink:

[quote:1fc67540ff="sammerman"]ik ga er een kopen. Want ik heb de aan 6gb niet genoeg aangezien ik veel met films werk. Ik krijg maar 8 euro zakgeld per week en dan is 50 best veel geld hoor. Ik zou heel graag een ipod photo hebben maar ik denk dat ik toch voor "de gewone ga".[/quote:1fc67540ff]

dan krijg je nog meer dan ik (€25 p/maand) en ik heb eigenhandig een 10Gb iPod 3G gekocht van toen nog €350 :cry: 8)

die ik btw ga verkopen, en een nieuwe iPod photo er voor in deplaats koop 8)

wat is een schappelijke prijs voor m’n oude helemaal wekende iPod met nog 8 uur accutijd? :innocent:

De Firewire-kabel heeft bij mij o.a. de doorslag gegeven. Ik kan het echt niet vatten dat Apple die eruit heeft gehaald bij alle andere modellen. Andere reden was dat ik eigenlijk op zoek was naar een iPod mini. En dat ik daarbij de combinatie ontbreken Firewire-kabel en prijsverschil (ook na aanschaf fw-kabel) te klein vond en toen maar gekozen heb voor een gewone. Vond het teveel worden om vervolgens nog weer een beetje bij te leggen om dan maar bij een iPod photo uit te komen. Vraag me nu trouwens af of die 30 GB iPod photo er toen al was, volgens mij was die toen nog 40 GB.

[quote:454e25f2a5="iGenes"]wat is een schappelijke prijs voor m'n oude helemaal wekende iPod met nog 8 uur accutijd? :innocent:[/quote:454e25f2a5]

In oktober heb ik de mijne nog verkocht voor €200. Wel incl. dock en sporttasje. Gewoon hoog inzetten op Marktplaats en zien waar het schip strandt. Niet te snel in prijs dalen. Regelmatig de advertentie opnieuw plaatsen, en wachten tot de grote (beter: domme) vis langs zwemt. Succes!

[quote:2f054ef62c="iMac-Boy"][quote:2f054ef62c="sammerman"]ik ga er een kopen. Want ik heb de aan 6gb niet genoeg aangezien ik veel met films werk. Ik krijg maar 8 euro zakgeld per week en dan is 50 best veel geld hoor. Ik zou heel graag een ipod photo hebben maar ik denk dat ik toch voor "de gewone ga".[/quote:2f054ef62c]

Vraag pa en ma om klusjes te doen (tegen betaling natuurlijk) gras maaien, garage opruimen enz. zo laat je zien dat je hem echt heel graag wil hebben en mss betalen ze dan iets meer dan dat dat klusje waard is. 50 euro moet toch bijelkaar te werken zijn. Bij de buren gras maaien is ook een optie, heb je niets te verkopen op ebay ofzo. Het vakantie seizoen komt eraan dus ook de vakantiebaantjes.
Gewoon proberen, veel succes.[/quote:2f054ef62c]

Het gras kan hier ook wel gemaaid worden… :wink:

[quote:d2a5a7c65b="sammerman"]ik ga er een kopen. Want ik heb de aan 6gb niet genoeg aangezien ik veel met films werk. Ik krijg maar 8 euro zakgeld per week en dan is 50 best veel geld hoor. Ik zou heel graag een ipod photo hebben maar ik denk dat ik toch voor "de gewone ga".[/quote:d2a5a7c65b] Mijn god, daar heb je dus een half jaar voor moeten sparen en verder niks kunnen kopen. Petje af!!!

Ik ben het er niet mee eens dat je met de iPod Shuffle de slechtste prijs/kwaliteit verhouding hebt. Natuurlijk heb je in verhouding tot de prijs veel minder geheugen, maar het is gewoon een heel ander apparaat. De kwaliteit van geluid e.d. is niet slechter dan van de andere iPods. We hebben sinds kort ook een Shuffle erbij - voor mijn zoontje - het geluid klinkt misschien nog wel iets beter, helderder. En voor tieners is een Shuffle vaak handiger. Je hoeft er veel minder voorzichtig mee te zijn en kan 'm altijd om je nek hangen etc. Maar wat het verschil tussen iPod en iPod Photo betreft, zou ik toch even doorsparen - je hebt ook een mooi kleurenscherm en dat ziet er toch wel erg cool uit.

Waarom Apple op USB is overgegaan is denk ik gewoon een consessie aan de Windhozers, die vooral met USB werken. Ik weet ook niet wat sneller is, hoor. Firewire of USB 2.

[quote:1e39f9d22c="MacAanZee"]Waarom Apple op USB is overgegaan is denk ik gewoon een consessie aan de Windhozers, die vooral met USB werken. Ik weet ook niet wat sneller is, hoor. Firewire of USB 2.[/quote:1e39f9d22c] Nja was het niet zo dat het eigenlijk geen verschil uitmaakte met de iPods of je werkte op FireWire of USB 2.0 ? Aangezien je niet sneller kon dat dan de schijf aan kon, dusdanig dat ze beide evenredig overzetten ?

[quote:755e7c6cea="iMac-Boy"][quote:755e7c6cea="sammerman"]ik ga er een kopen. Want ik heb de aan 6gb niet genoeg aangezien ik veel met films werk. Ik krijg maar 8 euro zakgeld per week en dan is 50 best veel geld hoor. Ik zou heel graag een ipod photo hebben maar ik denk dat ik toch voor "de gewone ga".[/quote:755e7c6cea]

Gewoon proberen, veel succes.[/quote:755e7c6cea]

owhh mensen jullie laten me weer heel erg twijfelen. Dat verkopen op ebay zit wel wat in ik heb namelijk nog een digitale camera liggen. Dus misschien word het een ipod photo maar ik wil hem alleen kopen voor al die stommen wetten er zijn.

Als je een digitale camera hebt, is de iPod Photo helemaal handig, vooral als je op vakantie bent. Dan kan je met de Camera-Connector elke keer met je flashkaartje je foto's in de iPod Photo zetten EN bekijken. Met de 'gewone' iPod kan je via de Belkin reader ook wel je foto's overzetten in je iPod en je kaartje opnieuw gebruiken - maar dan alleen als bestanden en dan kan je ze pas later thuis weer zien als je ze in je computer overzet.

p.s: welke stomme wetten bedoel je?

Kopen wat het budget toelaat.

Heb zelf een Shuffle. Niet omdat het budget niet toereikend is, echter ik gebruik hem voor mp3’s en heb maar voor een 700 mb aan mp3’s. Heb ook nog een ouwe ipod 5gb. Deze is 3 jaar voor 600 mb gevuld geweest… Echter de batterij gaat nog maar een goed uur mee… dus tijd voor vervanging… De shuffle houd het wel wat langer vol :lol:

Voor mij is dus 1gb genoeg. Of het nu het duurste kwa MB’s is… who cares… Genoeg is genoeg he…
(deze hek al een keer laten vallen, en verdomd geen defecte hdd zoals bij de 5gb versie die ik heb… viel in het gras : DEFECT… 2 weken kwijt)
on topic:
Voor muziek te luisteren in mijn geval.

[quote:5a5cfba873="MacAanZee"] p.s: welke stomme wetten bedoel je?[/quote:5a5cfba873]

Die heffing van 3,3euro per gb ofzo

haal je hem in het buitenland..

Wat voor heffing bedoel je? Nooit van gehoord!!

Die heffingen zijn er nog niet. Ze zijn erover aan het "nadenken". Zie het ook nog niet gebeuren eerlijk gezegd.