waarschijnlijk dom vraagje…

Ik heb Final Cut Pro net gedownload, ik mag het vast even uitproberen van Apple ;-), en ik zit me rot te zoeken naar hoe ik nu net als in iMovie alles op kan slaan vanaf mijn DV camera. Die is aangesloten maar ik kan alleen maar een functie vinden om al bestaand materiaal te importeren.

Hoe importeer ik rechtstreeks vanuit mijn camera net als in iMovie?

Alvast bedankt!

Tja, dat staat in het boekje wat je bij de officiele versie krijgt..... ;)

Er zit wel een pdf bij met heeeel veel informatie maar ook daarin staat alleen hoe je bestanden kunt importeren.

Koop een boek

Even googlen kan wonderen doen: [url]http://www.kenstone.net/fcp_homepage/basic_capture_1.html[/url]

He kun je misschien ook vertellen waar op de website van Apple je Final Cut kunt downloaden? Je maakt ons namelijk wel heel erg nieuwsgierig.

Jongens, d'r wordt hier een vraag gesteld, niet om je mening gevraagd: Onder File in je menubalk vind je de functie Log and Capture. Daarmee kan je videomateriaal inladen vanaf je DV camera. Succes.

Overigens komt FCP pas goed tot z'n recht in combinatie met Motion, Livetype en DVD Studio, en die zal jer toch niet bij gedownload hebben neem ik aan. Want met 14 GB zit je dan wel heel snel tegen je datalimiet.

[quote:bacd452ecc="Visualfreak01"]He kun je misschien ook vertellen waar op de website van Apple je Final Cut kunt downloaden? Je maakt ons namelijk wel heel erg nieuwsgierig.[/quote:bacd452ecc]

ik denk niet dat het om een legale versie gaat, anders ken ik wel genoeg sites war je “die andere versies” kan halen.

Dat het niet om een legale versie gaat is mij natuurlijk ook wel duidelijk. Ben daarom ook absoluut niet van plan om serieus antwoord te geven op de vraag van deze topicstarter.

[quote:a0c427d6ee="Visualfreak01"]Dat het niet om een legale versie gaat is mij natuurlijk ook wel duidelijk. Ben daarom ook absoluut niet van plan om serieus antwoord te geven op de vraag van deze topicstarter.[/quote:a0c427d6ee]

Wat ben jij een zieligerd zeg!!! Bah! Laat hem lekker downloaden, daar hoef jij hem toch niet op af te rekenen?? Misschien is hij wel een arme student die dat programma nodig heeft voor school!!! En de school levert geen Mac versies aan…!!! Hoe dan ook LAAT HEM GEWOON LEKKER DOWNLOADEN! Als je dat stom vindt dan reageer je maar niet. Maar nu doe je echt heel erg zielig hoor!

is ook mijn ding: student: downloaden die handel. Verdien je er geld mee? gene zever - kopen!

[quote:99c6a75753="yamarnez"]is ook mijn ding: student: downloaden die handel. Verdien je er geld mee? gene zever - kopen![/quote:99c6a75753]

Idd!! Zo is het! hehe eindelijk iemand die het met mij eens is!!! :smiley:

Nou nou nou wat een ophef allemaal zeg. Bedankt voor de serieuze reacties. Maar voor de nieuwschierigen onder ons…

• Ik ben geen student en zou het me wel kunnen veroorloven.

• LimeWire (limewire.com) is een heel leuk programmatje bedoeld om informatie uit te wisselen zullen we maar zeggen. Dat daardoor zo nu en dan een verdwaald programmatje pardoes op mijn Mac terecht komt… tja als jij een tientje op straat ziet liggen ga je ook niet de eigenaar zoeken toch?

• Nee ik verkoop het niet door want je kunt het zelf ook “perongeluk” op internet vinden.

• Verder moeten de mensen hier niet zo’n ophef maken over gecopieerde software want diezelfde mensen zitten waarschijnlijk ook muziek te downloaden. Maak je er niet zo druk om man.

Nou tot zo ver. Ik kom er nu wel uit en nogmaals heel erg bedankt voor de reacties!

Gr.

Marcel

ik vraag me af waarom dan liegen dat je het van apple mag uit proberen. Als je het bij Limewire hebt gedownload.

Groetjes ik heb zelf de volle pot voor final cut pro betaald.

Jesus mensen, just answer de goddamn question!!! ipv liggen mieren neuken of het nou illegaal of legaal is.

Precies June! :lol: Vind ik nou ook. Gelukkig is mijn vraag ondertussen wel beantwoord!

En voor imaccer2:

Ik heb helemaal niet beweerd dat ik het mocht uitproberen. Het was een “grapje” zoals de knipoog voor diegene die dat niet snapte nog duidelijk moest maken.

Enne imaccer… nog nooit een mp3tje gedownload ook zeker? Of een gecopieerd dvdtje geleend? :lol:

sorry, twee keer hetzelfde bericht (combinatie van druk netwerkverkeer en ongeduld) Kun je een bericht eigenlijk verwijderen? bij sommige berichten heb ik die optie wel, bij andere niet.

[quote:4bc35fe4b0="sic-one"][quote:4bc35fe4b0="Visualfreak01"]Dat het niet om een legale versie gaat is mij natuurlijk ook wel duidelijk. Ben daarom ook absoluut niet van plan om serieus antwoord te geven op de vraag van deze topicstarter.[/quote:4bc35fe4b0]

Wat ben jij een zieligerd zeg!!! Bah! Laat hem lekker downloaden, daar hoef jij hem toch niet op af te rekenen?? Misschien is hij wel een arme student die dat programma nodig heeft voor school!!! En de school levert geen Mac versies aan…!!! Hoe dan ook LAAT HEM GEWOON LEKKER DOWNLOADEN! Als je dat stom vindt dan reageer je maar niet. Maar nu doe je echt heel erg zielig hoor![/quote:4bc35fe4b0]

Als die school zonder Mac’s FCP gebruikt, kun je mij dan een keertje die windoosversie ervan lenen?
Volgens mij bestaan er op fora als deze afspraken dat er geen ilegale praktijken worden gestimuleerd. Het antwoord op de vraag van de topicstarter houdt het ondersteunen van ilegaal softwaregebruik in.
Overigens vindt ik het ook wel eens jammer dat Apple geen demoversies aanbiedt.

Belachelijke reactie van de pro-diefstal Maccers (Sic-one en zo): • Er wordt hier niet gedaan aan illegale zaken, anders is het snel afgelopen met MacOSX.nl! • De vraag had eigenlijk niks te makken met de illegale versie van FCP, maar de topic starter vond het blijkbaar nodig om het toch even trots te melden; houd dan ook gewoon je mond! Wie is hier nu eigelijk de 'zieligerd'?! :?