waarschuwing bij downloaden

Als ik een .HQX wil downloaden, krijg ik een waarschuwing dat het "bestand mogelijk een programma bevat" hoe kan ik deze waarschuwing uitzetten ?

dat doet hij ongeveer altijd bij een programma als hij denkt dat er een inzit.... toch wel vrij irritant

Ik vind het ook een zeer irritante 'feature', maar heb nog niet kunnen vinden hoe ik hem uitschakel

Ik wel. Open Safari en dan in volgorde Safari-Preference en dan "open safe files after downloading" uitvinken.

kijk, dat was de tip waar ik op zat te wachten...

Maar dan pakt ie dus ook niet vanzelf de .zip, .dmg, en andere bestanden uit; moet je dat weer extra aanklikken, dus per saldo schiet je er niks mee op...

[quote:5228e75e24="EagerB0bNerd"]Als ik een .HQX wil downloaden, krijg ik een waarschuwing dat het "bestand mogelijk een programma bevat" hoe kan ik deze waarschuwing uitzetten ?[/quote:5228e75e24]

Met deze waarschuwing blijf je wakker en weet je tenminste met wat je bezig bent en als je je bedenkt bij het downloaden kan je nog altijd anuleren :wink:

Klopt Wenkie, want het kan wel eens voorkomen dat je iets download, terwijl je dit helemaal niet van plan was... hoewel dit vaker bij Windows voorkomt. :P Het is een beetje afgekeken van FireFox.

Het is ook de verantwoordelijkheid bij de gebruiker leggen en er verder niets aan hoeven te doen… :?

Tja, dat is het gevolg van de tijden waarin we leven. De waarschuwing is het gevolg van onverlaten die virussen verpakten in bestanden die zich voordeden als programma's. Zoals gezegd, Safari houdt je zo bij de les om nog eens bij jezelf na te gaan of je wel zeker weet dat wat je downloadt wel koosjer is.