Wachten met aankoop?

Halloo,

ik ben van plan een Macbook te gaan halen en ik las hier en daar dat er een nieuwere versie(qua specs) uitkomt. Is het handig om te wachten op deze of schilt het niet veel?

Schilt?? :evil:

Kijk hier maar eens:

http://buyersguide.macrumors.com/

dus ik kan het kopen? Bij recommandation staat er geen Dont Buy bij :P

Volgende keer even zoeken:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=128860

:wink:

Voorlopig zie ik nog geen upgrades voorbij komen dus als je 'm nu wilt kopen zou ik dat gewoon doen.

[quote:31f12c92bd=".R"]Volgende keer even zoeken:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=128860

:wink:[/quote:31f12c92bd]

De gebruiker is pas nieuw, dan weet je dat nog niet meteen :slight_smile:

Daarom zeg ik ook de [u:b2dfdddb4e]volgende keer[/u:b2dfdddb4e].

[quote:6bb054c004="kersje86"]ik ben van plan een Macbook te gaan halen en ik las hier en daar dat er een nieuwere versie(qua specs) uitkomt. [/quote:6bb054c004] Er komt inderdaad [url=http://www.everymac.com/systems/apple/macbook/index-macbook.html]om de zoveel tijd[/url] een nieuwe MacBook uit, doorgaans met betere specs dan de vorige generatie.

[quote:6bb054c004=“kersje86”]Is het handig om te wachten op deze of schilt het niet veel?[/quote:6bb054c004]
Ga je dat hier nu iedere maand vragen?

[quote:6bb054c004=“tegelspreukje”]Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van.[/quote:6bb054c004]

Gewoon kopen die MacBook. Achteraf sla je jezelf voor de kop dat je het niet veel eerder hebt gedaan…

Tussen dit en het vorig topic is een groot verschil. Hier weet hij zeker dat hij een MB wilt kopen,dat wist hij eerder nog niet. Nu vraagt hij zich gewoon af of hijmoet wachten of niet.

[quote:46ee5d76ad="tommy666"] Nu vraagt hij zich gewoon af of hijmoet wachten of niet.[/quote:46ee5d76ad] En Tommy, geef hem/haar dan eens een (gemodereerd) advies...

@Pieterr: het bericht van Tommy was een reactie op jouw ietwat geïrriteerde opmerking [i:8fc8805227]Ga je dat hier nu iedere maand vragen?[/i:8fc8805227] Die opmerking was misplaatst omdat het inderdaad om twee verschillende vragen gaat.

[quote:6df7c48a0a="Yaris"]@Pieterr: het bericht van Tommy was een reactie op jouw ietwat geïrriteerde opmerking [i:6df7c48a0a]Ga je dat hier nu iedere maand vragen?[/i:6df7c48a0a] Die opmerking was misplaatst omdat het inderdaad om twee verschillende vragen gaat.[/quote:6df7c48a0a] Ik wil alleen duidelijk maken dat als je al een paar weken hier het forum bezoekt/bekijkt je toch ondertussen een idee moet hebben of je wel of geen MacBook wilt hebben. Ook over het nut van "wachten" is al veel geschreven.

nou een "paar weken" een forum rondwaggelen( ik zit er niet 24/7 op) en dan een keuze kunnen maken dat ik iets van 1000+ wil kopen.... denk niet dat iedereen dat doet

wat betreft de zoekfunctie…als ik een paar keer met de woorden: update macbook, upgrade macbook, nieuw macbook, nieuw model niks kan vinden, ga ik vanuit dat er niets is. Ik heb paar pagina’s van de board door te waggelen als ik na die zoekfunctie niks kan vinden.

Voor de gein http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=128860 deze topic proberen op te zoeken, precies zelfde onderwerpnamen maar er is niks te vinden, erg raar

(kga er verder ook niet meer op in aangezien er al een soortgelijk topic is over nieuwelingen en posten en mijn vraag is beantwoord dus wat dat betreft mag topic gesloten worden moderator)

[quote:5a91d8f6a7="kersje86"]nou een "paar weken" een forum rondwaggelen( ik zit er niet 24/7 op) en dan een keuze kunnen maken dat ik iets van 1000+ wil kopen.... denk niet dat iedereen dat doet[/quote:5a91d8f6a7] Je hebt helemaal gelijk. Eraan terugdenkend heb ik er zelf ook flink de tijd voor genomen voordat ik mijn eerste Mac kocht. Maar aangezien ik het (in een aantal voor mij belangrijke opzichten) een veel prettiger computer vond dan de Windows PC die ik tot dan toe gebruikte, had ik achteraf spijt dat ik de knoop niet eerder had doorgehakt.

[quote:5a91d8f6a7=“kersje86”]wat betreft de zoekfunctie…als ik een paar keer met de woorden: update macbook, upgrade macbook, nieuw macbook, nieuw model niks kan vinden, ga ik vanuit dat er niets is. Ik heb paar pagina’s van de board door te waggelen als ik na die zoekfunctie niks kan vinden.

Voor de gein http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=128860 deze topic proberen op te zoeken, precies zelfde onderwerpnamen maar er is niks te vinden, erg raar

(kga er verder ook niet meer op in aangezien er al een soortgelijk topic is over nieuwelingen en posten en mijn vraag is beantwoord dus wat dat betreft mag topic gesloten worden moderator)[/quote:5a91d8f6a7]
Wat betreft de zoekfunctie. Vorige week is het forum enigszins gereorganiseerd. De index van de zoekfunctie moest toen opnieuw gegenereerd worden. Helaas zijn daar problemen mee (geweest?), waar overigens ook een posting over loopt. Je hebt dus de pech gehad dat (goed) zoeken op het forum niet mogelijk is. Hopelijk is dat snel verholpen.

Als je straks je MacBook hebt aangeschaft (ik ga er natuurlijk van uit dat je dat doet :slight_smile: ) dan zul je hier op dit forum een heleboel mensen vinden die graag bereid zijn om je met eventuele verdere vragen/probleempjes te helpen.

Succes!

[quote:f84183eb66="kersje86"]Halloo,

ik ben van plan een Macbook te gaan halen en ik las hier en daar dat er een nieuwere versie(qua specs) uitkomt. Is het handig om te wachten op deze of schilt het niet veel?[/quote:f84183eb66]

De buyers guide is een goede indicatie, maar je zult eigenlijk altijd tegen de vraag aanlopen of het wel een goed idee is nu (al) te kopen. Er zijn bijvoorbeeld nu al mensen die over de derde generatie iPhone speculeren. Zodra een nieuwe macbook uit is zullen er mensen zijn die op de volgende performance upgrade wachten.

Ik heb in februari een nieuwe macbook pro gekocht. Net voor de update waar de MBP multitouch kreeg en de penryn processor. Ik heb er geen seconde van wakker gelegen omdat ik die tijd die ik anders had zitten wachten, me had lopen ergeren aan mijn Vaio notebook.

Als je hem nodig hebt en hem nu ook mooi vindt (niet onbelangrijk) dan zou ik hem gewoon kopen. Je zult er gelukkig mee zijn.

Thx Peter, ik ben er in ieder geval over uit, nu alleen wachten op mijn logins van de school zodat ik via school kan bestellen.. stuk goedkoper wel beter :)

Ik kan maar 1 ding zeggen als ik deze vraag weer krijg...

Het volgende:

[b:3cf213a1c5]Kan je wachten… wacht dan… Heb je hem echt nodig… koop hem[/b:3cf213a1c5]

Precies. Heb zelf ook voor hetzelfde dilemma gestaan. Op een gegeven moment maar gewoon gekocht en ik moet zeggen dat ik er nog geen moment spijt van heb gehad!

Ik kocht ooit een Macmini (G4 processor) begin 2005 voor 749 euro.... Nu kost het topmodel nog geen 700 euro!! Weet ik hoeveel keren sneller.... Die dingen 'op papier' zogezegd beter/sneller tja..... de wereld draait en draait.....

Te duur??? Wie weet, een jaar later kwamen de IntelMacs met dualcore voor een lagere prijs…
Ja je kan altijd wachten!!
Maar ik heb intussen al 3 jaar geniet van m’n toestel!
Ik ben een veeleisende internetgebruiker, zet films om van DVD naar avi (niet te onderschatten), gebruik intensief Itunes & Iphoto en mijn ‘oude’ Macmini doet het nog steeds prima!

Ik persoonlijk zou iets kopen dat juist ‘gelanceerd’ is! Dan ben je hooguit een paar maanden ‘gelukkig’…

Als je steeds het nieuwste wilt zul diep in je geldbeugel moeten tasten…
Daar rekenen de fabrikanten natuurlijk op hé… maar of dit echt nodig is???