wachten met kopen iMac intel?

Ik sta op punt om mijn G4 te vervangen voor de mooie nieuwe iMac intel, maar ik lees zo links en rechts dat even wachten geen kwaad zou kunnen ivm kinderziektes en zo. Nou wordt er natuurlijk altijd van alles geroepen maar is het verstandig om nu al te kopen of is het inderdaad beter om enkele maanden te wachten?

Verder hoor ik nog al wat batterij problemen met de draadloze muis (die wil ik erbij).
Ik heb aan mijn G4 een “gewone” mighy mouse, kan die later eventueel ook aan het draadloze toestenbord als de draadloze muis niet bevalt?

Al met al werkt mijn G4 450 AGP nog wel,maar ja… voor video-edting etc wordt ie wel erg traag…

Mijn motto is niet wachten. Nu kopen, nu genieten.

Heb zelf de imac g5, en hoop deze snel te kunnen ruilen voor de intel (zodra hij binnen is).
Gebruik zelf de mighty mouse niet meer. Gebruik de bt muis en keyboard. werkt super, vind de muis zowieso plezieriger werken dan de mighty mouse. voor mij heeft ie weinig mighty :wink:
Het draadloze keyboard heeft geen usb poorten. Dus dat word dan aan de mac hangen.

Dus ik zou niet wachten… kopen die hap, en ervaar het intense geluk :wink:

Ik heb heb net binnen! Ik werk er al lekker op en zeker nog geen kinderziektes opgemerkt.

Ik zou nooit wachten! Kan het ook niet :smiley:

[quote:f0ac20e3a6="djdnl"]Ik heb heb net binnen! Ik werk er al lekker op en zeker nog geen kinderziektes opgemerkt.

Ik zou nooit wachten! Kan het ook niet :D[/quote:f0ac20e3a6]

Nou maak ons es lekker! Hoe draait het ?

Wat is de levertijd bij jouw geweest? Wat de Applestore aangeeft geloof ik allang niet meer.... lol

Ik zie deze iMacs meer als een PR stunt en om druk uit te oefenen om de hele PPC > Intel overgang in een hogere versnelling te zetten. Ik wacht lekker af tot de zomer.

[quote:2afc2971bc="Hans Flick"]Ik sta op punt om mijn G4 te vervangen voor de mooie nieuwe iMac intel, maar ik lees zo links en rechts dat even wachten geen kwaad zou kunnen ivm kinderziektes en zo. Nou wordt er natuurlijk altijd van alles geroepen maar is het verstandig om nu al te kopen of is het inderdaad beter om enkele maanden te wachten?[/quote:2afc2971bc]

Belangrijk: als je wilt wachten om te weten [b:2afc2971bc]of[/b:2afc2971bc] er kinderziektes zijn, heb je aan een paar maanden genoeg. Als je wilt wachten op de revB, zal het wel een stukje langer duren… er zijn sites die monitoren hoelang de levenscyclus vd diverse Mac-modellen zijn, en ik gok erop dat je minstens een jaar verder bent voor de gereviseerde versie er is.

Met andere woorden: vraag je af waar je precies op wacht, en hoe lang je daarvoor over hebt. Succes!

PR stunt of niet, dat vind ik niet zo belangrijk, het gaat mij er om of de Mac goed is. Een half jaar eerder uitbrengen dan aangekondigd kan op "haastwerk" duiden.

Wachten op een revB vind ik niet zo relevant want dan blijf je altijd wachten…

[quote:b434644e3a="Hans Flick"]PR stunt of niet, dat vind ik niet zo belangrijk, het gaat mij er om of de Mac goed is. Een half jaar eerder uitbrengen dan aangekondigd kan op "haastwerk" duiden..[/quote:b434644e3a] PR stunt zegt het al: Snel ff paar Intel Macs uitbrengen om mee te stunten, of het goeie machines zijn is een tweede. Het is nu al bekend dat Apple terug is geschakeld naar 32-bit omdat Intel de Core Duo's nog niet af heeft en deze pas rond de zomer in 64-bit verschijnen.

Persoonlijk zie ik de huidige CPU als niets meer dan een placeholder die het ff moet doen tot Intel klaar is met de vervolg versie. Apple had duidelijk haast.

Hou er iig rekening mee dat veel software nog niet Intel compatible is en onder Rosetta moet draaien, dit levert een snelheidsverlies op van rond de 30% in sommige gevallen meer.

Mac Book Pro is besteld, vervanger voor een PBook 12".

de mac intel is zwaar *(#())$$). net ff mijn "oude" g5 denken te vervangen maar de nieuwe staat weer gewoon in zn doos. Eyetv werkt niet, remote desktop werkt niet en ati remote wonder werkt niet toen dacht ik nou stop ik want dit slaat nergens op, daar hadden ze me wel voor mogen waarschuwen. zal nog wel een paar maanden duren voordat ik meer kan dan internetten en emailen :-(.

ik raad dus iedereen aan te wachten met dat kreng en dat ze rosette eerst goed aanpakken alvorens ze iets op de markt zetten met toch veel gebruikte software zoals boven.

diep teleurgestelde gebruiker.

ivan

[quote:ca36c375e5="ivan"]de mac intel is zwaar *(#())$$). net ff mijn "oude" g5 denken te vervangen maar de nieuwe staat weer gewoon in zn doos. Eyetv werkt niet, remote desktop werkt niet en ati remote wonder werkt niet toen dacht ik nou stop ik want dit slaat nergens op, daar hadden ze me wel voor mogen waarschuwen. zal nog wel een paar maanden duren voordat ik meer kan dan internetten en emailen :-(.

ik raad dus iedereen aan te wachten met dat kreng en dat ze rosette eerst goed aanpakken alvorens ze iets op de markt zetten met toch veel gebruikte software zoals boven.

diep teleurgestelde gebruiker.

ivan[/quote:ca36c375e5]

Ik zie het met veel plezier tegemoet. Zaken die ik gebruik werken er gewoon op.
Ilife, office 2004, Freeverse Spades, en wat tooltjes. het meeste werkt ook gewoon is mij opgevallen. Dit heb ik getest op een osx 10.4.3 voor intel uitvoering ( op een P4). Dus ik heb goeie moed.
La maar afkomme die imac :slight_smile:

standaard dingen doen het ook gewoon, meot wel ilife 06 en iwork 06 zijn anders gaat t niet werken zegt apple.

maar helaas vind wel dat de ondersteuning breder had meoten zijn dan nu alvorens zoiets uit te brengen.

ivan

Ilife pakket 05 werkt bij mij zonder problemen op een Intel osx versie. Ach we zitten in het begin stadium, komt best goed... Heb er wel vertrouwen in.. En anders verkopen we gewoon de boot.

[quote:730c7a79bc="ivan"]maar helaas vind wel dat de ondersteuning breder had meoten zijn dan nu alvorens zoiets uit te brengen.[/quote:730c7a79bc] Die ondersteuning komt vaak niet van Apple zelf. Die gasten van Elgato zijn bijvoorbeeld al maandenlang bezig om die EyeTv software aan de praat te krijgen ([url=http://faq.elgato.com/index.php/more/eyetv_2_when_will_eyetv_be_updated_for_intel_macs/]link[/url]). Dat valt blijkbaar nog niet mee. En als je op ATI moet gaan zitten wachten... :?

Hoi Esquare bedankt voor je info, had t inmiddels net gevonden maar toch bedankt!

Ohhhh had bij elgato t idee dat het echt elk moment op de site kon gaan worden vermeld :frowning:
maarrrre ati hoop ik maar niet eens op, die gasten maken alleen maar continue nieuwe dingen en bestaande interesseert ze niet. Ben nu op zoek naar azureus universal binary :slight_smile: en dan op zoek naar de nieuwe spullen die ik nog niet heb getest. t lijkt wel heeeeel erg op het moment dat windows 95 naar windows 2000 ging mijn god, dat heeft wel een jaar geduurd voor dat alle software geporteerd was. ben bang dat t bij apple niet anders is aangezien de markt hier vele malen kleiner is.

ivan

Ik heb sindsd een paar dagen de "Intel iMac" in huis en hij doet het prima en ik merk eigenlijk weinig van vertraging bij gebruik van Rosetta. Mijn advies: gewoon kopen en lekker mee spelen.

Ik heb hem vanavond besteld............!!!!

Een 20 inch intel iMac Core Duo met 2 gig geheugen, levertijd 9-11 dagen… wwoooooow

ff wachtuhhhhh…

[quote:302e87f66b="Hans Flick"]Ik heb hem vanavond besteld............!!!!

Een 20 inch intel iMac Core Duo met 2 gig geheugen, levertijd 9-11 dagen… wwoooooow

ff wachtuhhhhh…[/quote:302e87f66b]
:oops: Je bedoeld Meestal verzendklaar 9-11dagen… Dan nog eens 3-7 voor het leveren. Ik heb al meer dan een week terug een dual core bestelt, nog niet [b:302e87f66b]verzonden[/b:302e87f66b] zucht
… lanng wachtuhhhh

Mijn 20" staat gepland om morgen verzonden te worden, hopelijk is ie dan volgende week binnen!!

Ik stond op het punt een iMac G5 te bestellen, vlak voor de Keynote. Ik heb gewacht (met dank aan met name MacBjorn) en ben blij dat ik dat gedaan heb!