Wachten of Kopen? (powerbook)

Tsja,... De euro's vliegen van de PB prijzen en de nieuwe versie (G3) is daardoor best aantrekkelijk geworden. Zeker de 17 inch!

Want wanneer komt de PB G4 uit en wat zou die moeten gaan kosten?

dus: Wachten of Kopen?

:? volgens mij bedoel je dat je ofwel nu een powerbook G4 koopt of wacht tot de powerbook G5 uitkomt!

Maargoed, ik ga w88 tot de powerbook G5 er is.

Daaf

[quote:fc7cb56a7d="maikel steur"]Tsja,... De euro's vliegen van de PB prijzen en de nieuwe versie (G3) is daardoor best aantrekkelijk geworden. Zeker de 17 inch!

Want wanneer komt de PB G4 uit en wat zou die moeten gaan kosten?

dus: Wachten of Kopen?[/quote:fc7cb56a7d]

euhhh volgens mij gaat hier iets mis! :smiley:

De G4 powerbook is allang uit! De G5 powerbook zal nog wel even duren!

Zijn trouwens al tig andere forums over geweest! SLOTJE?

Ja sorry,...

natuurlijk bedoel ik de update van G4 naar G5.

Als je het geld er zelf moet insteken, zou ik ook wachten op de PB G5 (rev b).

maarre… als je ergens een goede sponsor vandaan weet te halen: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:
(heb zelf ook nog goede hoop op de uni…)

Volgens mij is hij een paar jaar ingevroren geweest, of heeft heel lang geslapen :lol:

Ik zou niet wachten op een PB G5, de eerste versie’s hebben misschien wat last van foutjes.

2e G5 versie kopen en nu eerst de Nieuwste G4 halen.

Ingevroren niet.

Heb zelfs op dit moment al een PB G4,… dus geen idee waar het misverstand vandaan komt.

Het enige waardoor ik twijfel is of 1.67 GHz echt veel sneller is dan 1 GHz die ik nu heb. Aangezien ik nu het verschil in snelheid tussen een G4 en een G5 (nu wel goed) nu niet weet vraag ik me af of wachten de moeite waard is.

Je moet jezelf de vraag stellen of je nu een nieuwe PowerBook echt nodig hebt. Het verschil tussen een 1GHz en een 1.67GHz ga je echt wel merken, maar als je die extra kracht nog niet nodig hebt, dan kun je overwegen om te wachten. Maar reken er op dat je zeker nog een paar maanden kunt wachten voordat je de G5 serie kunt krijgen. 1 Jaar lijkt mij zeker geen verkeerde termijn.

Maar dan...

Nu minstens €1519 betalen? Of over een klein jaar een G5 voor (zullen we zeggen) €1600.

Je hebt nu 1 Ghz, dat lijkt me wel voldoende om nog minstens een jaar vol te houden. Mijn spiksplinternieuwe iBook haalt net 1,2 Ghz.

Sommige mensen hier op het forum doen erg kinderachtig. Het niet omdat er een fout in de vraag staat dat moet gaan vragen voor slotjes of zeggen dat die persoon helemaal niet mee is op gebied van technologie.

Nu geef ik mijn mening en dat is wat er gevraagd wordt! Volgens mij is de 15" PowerBook G4 1.67GHz echt wel snel. Denk niet dat een iMac G5 1.6GHz beter zal presteren. Je mag ook niet vergeten dat de PowerBook geleverd wordt met een zeer goede grafische kaart, wat niet het geval is bij de iMac G5. Vanaf Mac OS X 10.4 zal de videokaart ook benut worden (Core Image) en bijgevolg denk ik dat de nieuwe reeks PowerBooks zeer goed is qua prijs/kwaliteit/snelheids-verhouding.

Je kan blijven wachten op een PowerBook G5 die het eerste half jaar nog wat kinderziektes zal hebben. Volgens mij is het dom om te wachten als je een nieuw toestel nodig hebt. Indien je nog een jaartje verder kan met je huidige laptop dan stel je misschien beter de aankoop uit maar anders zeker niet!

Ik zou nu voor een G4 PowerBook gaan.

Tegen de tijd dat je die zat bent, is de tweede revisie van de G5 PowerBook wellicht wel uit, en dan kun je tegen die tijd daarop overstappen. Laat ze eerst die G5 maar uitwerken, zodra alles naar behoren werkt pak je je kans.

De G4 is inmiddels uitgewerkt, en draait gewoon goed, hier kun je niet mee op je bek gaan… je kunt hooguit balen dat hij 40 minuten over een taak doet die de G5 wellicht in 30 minuten zal gaan doen, is dat 1,5 jaar wachten waard ?

Je zou ook een goede tweedehands kunnen kopen voor een goeie prijs op http://www.tweedehandsmac.nl

de ene powerbook verkoper uit friesland is goed en goedkoop. :stuck_out_tongue:

Wachten?? De Powerbook's zijn net upgegrade en G5's komen er voorlopig nog niet. Dit is dus een prima moment om er 1 te kopen, zie ook de post van unSOUND hierboven.

ben het met Bigs eens, er is no way in hell dat er voor het einde van het jaar G5s komen, ook al zijn ze NU helemaal klaar om de winkel in te gaan.

Waarom? Apple heeft het een godvermogen geinvesteerd in de upgrade - hoe klein ook - van de huidige G4 powerbooks. Ze hebben moeten ontwikkelen, hebben R&D budget erin gestoken, duizenden uren met levaranciers zitten bakkelijen, testen, marketing plannen maken, etc etc etc. Die investering in tijd, energie, geld en mankracht gaan ze echt niet maken als ze weten dat ze drie maanden later de G5 versie gaan introduceren en de hele G4 lijn naar de prullenbak verwijzen.

Dan maak je je je niet geliefd bij aansdeelhouders, echt niet. Trouwens, de klanten zouden ook erg pissed off zijn, wanneer ze net een nieuwe G4 kopen en er dan een maand later de G5 uitkomt. Autofrabrikanten gaan toch ook niet elke 2 maanden van hetzelfde type een nieuwe versie op de markt brengen?

Dream on guys, denk eerder begin 2006. Apple heeft zichzelf nu nog voor maaaaaaanden gecommiteerd aan de G4.

Ik vraag me uberhaupt af of er wel een G5 PB komt... als je ziet wat die processor aan ruimte en koeling nodig heeft. Zou het niet kunnen dat Apple intussen in het geheim werkt aan een nieuwe - snellere processor - die wel in de PB past?

ik zou zeker nu gaan voor de powerbook G4. Het is een goede machine en alle eerste mankementen zijn eruit. Door de upgrades van een jaar geleden zij het volwaardige werkstations geworden.

nu zijn ze vorige week nogmaals noemenswaardig geupgraded en het belangrijkste; ze zijn flink in pijs verlaagd!!!

[quote:ede37ac437="larridon"]Volgens mij is de 15" PowerBook G4 1.67GHz echt wel snel. Denk niet dat een iMac G5 1.6GHz beter zal presteren. Je mag ook niet vergeten dat de PowerBook geleverd wordt met een zeer goede grafische kaart, wat niet het geval is bij de iMac G5.[/quote:ede37ac437]

Even ingrijpen. De 12 en 15 inch powerbooks worden standaard geleverd met een nvidia fx 5200 (de laptop editie) de imac g5 bezit een nvidia fx 5200 ultra. Deze ultra is zeker sneller dat de laptop versie. Natuurlijk kan je de 15 inch en de 17 inch powerbook uitbreiden met een betere videokaart maar dan zit je op zo’n hoog bedrag in aanschaf dat de directe ‘concurrent’ niet meer de imac is maar de powermac.

[quote:0b79d936cd="BartSmakman"][quote:0b79d936cd="larridon"]Volgens mij is de 15" PowerBook G4 1.67GHz echt wel snel. Denk niet dat een iMac G5 1.6GHz beter zal presteren. Je mag ook niet vergeten dat de PowerBook geleverd wordt met een zeer goede grafische kaart, wat niet het geval is bij de iMac G5.[/quote:0b79d936cd]

Even ingrijpen. De 12 en 15 inch powerbooks worden standaard geleverd met een nvidia fx 5200 (de laptop editie) de imac g5 bezit een nvidia fx 5200 ultra. Deze ultra is zeker sneller dat de laptop versie. Natuurlijk kan je de 15 inch en de 17 inch powerbook uitbreiden met een betere videokaart maar dan zit je op zo’n hoog bedrag in aanschaf dat de directe ‘concurrent’ niet meer de imac is maar de powermac.[/quote:0b79d936cd]

Kijk eens beter op de Apple website :wink: Enkel de 12" PowerBook wordt geleverd met maar een GeForce FX5200 Go. Vanaf het 15-inchmodel zit er een Radeon 9700 in!

Je kan de videokaart van PowerBooks onmogelijk upgraden.

De prijsstellilng van de PowerBooks is zéér goed op dit moment!

Zou zeker voor de huidige powerbook gaan, is een prachtig machinetje. Trouwens als je wil wachten op de G5 ga je nog heel wat geduld moeten uitoefenen. Als je nu je PB op je schoot neemt en hem eens goed laat draaien verbrand je je benen zowat en de G5 maakt nog meer hitte aan.Een zware klus voor apple lijkt me. Conclusie: de pb G5 zal nog effe op zich laten wachten en dan is nog de vraag of hij echt zoveel sneller is dan de nieuwe G4 powerbooks.Dus je doet zeker geen miskoop met de nieuwe PB G4

En als er dan de PB G5 komt, zou jij hem dan meteen willen.... ikzelf zou nooit eerste generatie macs kopen.

De PB G4 is zover door ontwikkeld, dat juist dit moment het geschiktst is om hem te kopen. En die prijs… ik begin bijna te janken… :slight_smile: