Wachten op Powerbook of nu al Power Mac G5 kopen?

Wel, aangezien ik hier nu met een G3 zit te kroeten ben ik volop aant sparen voor een heerlijke G5... Maar ik weet niet of ik nog zou wachten op de powerbook of al direct de Power Mac zou kopen :rolleyes

Op welke Powerbook moet je dan wachten? Powerbook G5 komt niet hoor.

Op welke planeet heb jij gezeten? Er komt nooit een PowerBook G5 en binnenkort zijn het de Intel CPU's die belangrijk zijn voor een nieuwe Mac!

Dus wacht tot er een Intel Mac is. Dan ben je zeker dat de software in de verre toekomst er ook nog op werkt want ooit zal men stoppen met G4 en G5 compatibele programma’s voor de Mac.

De transitie van Apple naar Intel processoren …

Ok, laat me mezelf even verbeteren :P Is dus niet Powerbook maar... Ik weet het niet meer :? Wel alleszins iets wat nog moet komen... Is die Intel Mac al uit want ik volg de nieuwe producten van mac eig helemaal niet :oops:

Zou er maar niet op wachten, gaat nog wel ff duren, en met een PMG5 kun je echt nog wel ff vooruit. Maar-eh, als een powerbook voor jou snel genoeg is, waarom koop je dan geen iMac? Is sneller dan een PB, is ook een G5, en stukken goedkoper als je in aanmerking neemt dat er ook een beelscherm bij zit.

iMac G5? ... Ga es gan google se, ty !!

[quote:91783cc638="Albatros"]iMac G5? ... Ga es gan google se, ty !![/quote:91783cc638] Vind je het erg als ik dat niet begrijp? :roll:

[quote:e056a76081="larridon"]Dus wacht tot er een Intel Mac is. Dan ben je zeker dat de software in de verre toekomst er ook nog op werkt want ooit zal men stoppen met G4 en G5 compatibele programma's voor de Mac.

De transitie van Apple naar Intel processoren …[/quote:e056a76081]

En deze snap ik ook niet… helemaal niet voor een redacteur (zie larridon’s onderschrift).
Ooit zullen we stoppen met leven.

[quote:fd7d4c6288="larridon"]Dus wacht tot er een Intel Mac is. Dan ben je zeker dat de software in de verre toekomst er ook nog op werkt want ooit zal men stoppen met G4 en G5 compatibele programma's voor de Mac.[/quote:fd7d4c6288]

Verre toekomst? Hoe ver wil je gaan dan? :roll: Volgens mij duurt het eerst nog ruim een jaar (of twee?) voordat de laatste G5 de deur uit gaat… tel daar misschien een 3 tot 5 jaar bij en je komt al gauw aan ruim 5 jaar toekomst voor de PowerPC… bovendien, wie zegt dat XCode uiteindelijk ophoudt met PowerPC compatibele versies te compileren?

Dit gezegd, ik wilde ook niet meer wachten op een nieuwe PB, en mijn huidige PB is 2 jaar oud nu… heb vanmorgen de iMac G5 20" besteld ter overbrugging 8)

[quote:ff945be986="philippo"][quote:ff945be986="Albatros"]iMac G5? ... Ga es gan google se, ty !![/quote:ff945be986] Vind je het erg als ik dat niet begrijp? :roll:[/quote:ff945be986]

Duidelijk nederlander :stuck_out_tongue: (no offense :P) Ik ga eens gaan googelen, thank you !! :wink:

Zeg mensen Apple wil geld verdienen. Ze hebben de overstap van OS9 naar OSX ook gepusht. Denk je nu echt dat Apple ons niet zal aanzetten om een Intel Mac te kopen? In de eerste 3 jaar moet je geen schrik hebben maar ik ben er redelijk zeker van dat over een jaar of 5 Apple zelf zal beginnen met sommige programma's Intel only te maken. Of doen ze dat niet misschien? Wel voor zover ik weet deden ze dat wel na de transitie naar OS X.

En ik begrijp niet waarom je Google daarvoor moet gebruiken. :?

Wat jij moet doen is het volgende:

SPAREN!

Je gaat nu sparen totdat je een behoorlijk bedrag op je bankrekening hebt. En tegen die tijd ga je kijken wat er [b:5b43fb606b]dan[/b:5b43fb606b] voor materiaal beschikbaar is. Je moet altijd het maximale kopen wat op dát moment in je budget te halen valt.
Staar je nu niet blind op de modellen die nu te krijgen zijn. Tegen de tijd dat je het geld bij elkaar hebt zijn deze modellen allang verdwenen. Dat geeft meteen aan hoelang het zal duren voordat je een duizend of twee eurootjes op je bankrekening hebt staan.

Gewoon sparen en je verder niet blind staren op huidige modellen dus.

[quote:2a54ab77be="Albatros"][quote:2a54ab77be="philippo"][quote:2a54ab77be="Albatros"]iMac G5? ... Ga es gan google se, ty !![/quote:2a54ab77be] Vind je het erg als ik dat niet begrijp? :roll:[/quote:2a54ab77be]

Duidelijk nederlander :stuck_out_tongue: (no offense :P) Ik ga eens gaan googelen, thank you !! ;)[/quote:2a54ab77be]
Heb je er al over nagedacht om www.apple.nl te bezoeken? Zou handig zijn denk ik :wink:

[quote:aa78ec015b="Albatros"][quote:aa78ec015b="philippo"][quote:aa78ec015b="Albatros"]iMac G5? ... Ga es gan google se, ty !![/quote:aa78ec015b] Vind je het erg als ik dat niet begrijp? :roll:[/quote:aa78ec015b]

Duidelijk nederlander :stuck_out_tongue: (no offense :P) Ik ga eens gaan googelen, thank you !! ;)[/quote:aa78ec015b]
Kan ook eens op de Apple store gaan kijken, dat is apple.[u:aa78ec015b]be[/u:aa78ec015b] voor jou :slight_smile:

[quote:4e9aff2cfc="FreekMac"][quote:4e9aff2cfc="larridon"]Dus wacht tot er een Intel Mac is. Dan ben je zeker dat de software in de verre toekomst er ook nog op werkt want ooit zal men stoppen met G4 en G5 compatibele programma's voor de Mac.

De transitie van Apple naar Intel processoren …[/quote:4e9aff2cfc]

En deze snap ik ook niet… helemaal niet voor een redacteur (zie larridon’s onderschrift).
Ooit zullen we stoppen met leven.[/quote:4e9aff2cfc]
Wat snap je niet? Oh ik zwijg al …

Binnenkort, waarschijnlijk in september, komt er weer een upgrade van de PB G4.

Die kun je ook nemen.

[quote:b0574ff3fc="larridon"]Of doen ze dat niet misschien? Wel voor zover ik weet deden ze dat wel na de transitie naar OS X.[/quote:b0574ff3fc]

Er is één belangrijk verschil. OS 9 software was nooit zomaar te hercompileren voor OS X Cocoa. Wel kon men ‘carbonizen’ (veel software is nog steeds enkel in dit stadium beschikbaar). Nu is het anders: wat al compileerde onder OS X voor PowerPC, compileert nu (en al de afgelopen jaren blijkbaar) voor Intel. Aangezien Apple alles eraan heeft gedaan om de transitie in die richting mogelijk te maken via XCode, lijkt het me stug dat ze nu een soort omgekeerde transitie doorvoeren en XCode gaan ‘cripplen’ t.b.v. winstbejag.

eugh :innocent: maar waarom staat dit bij CLASSIC? maarten

Dus de verschillende adviezen bekijkend: Best is sparen, wachten op een nieuwer, best Intel model en dan pas overgaan tot kopen??