Wachtwoord alleen op screensaver en niet op account?

Ik gebruik op mijn iBook 3 verschillenden account waartussen ik regelmatig wissel. Alleen op mijn 'root' account zit een wachtwoord, waardoos ik dit telkens in moet tikken als ik daar weer naartoe wissel. Liefst wil ik dit wachtwoord gewoon weg hebben, zodat ik sneller kan wisselen, maar dan zit er ook geen wachtwoord meer op mijn screensaver en dat wil ik nu juist weer houden. Als ik namelijk wegloop van mijn iBook plaats ik de cursor altijd in een 'hot corner' zodat de screensaver actief wordt en niet zomaar anderen met mijn iBook kunnen gaan rommelen. Het is ook de bedoeling dat dit wachtwoord blijft bestaan als iemand mijn iBook helemaal uit zou zetten en opnieuw op zou starten.

Dus weet iemand een oplossing om te zorgen dat ik bij de ‘fast user switching’ geen wachtwoorden meer hoef in te tikken, maar dat mijn iBook wel veilig blijft bij het opstarten of bij het de-activeren van de screensaver?

Ooit gedacht aan FileFault? Daar kun je een hoofdwachtwoord opgeven :roll: Zelf verder nooit gebruikt, du weet niet hoe het precies verder werkt 8)

Ik denk dat je het makkelijkst (nog) een nieuwe account aanmaakt en alleen deze beveiligd met een paswoord, als je dan wegloopt van je computer log je in op deze account (stel desnoods je screensaver zo in dat ie in deze account belachelijk snel opspringt), op deze manier ben je ook niet te pakken voor het screensaverwachtwoordprobleem.

Just my two cents

(ben eig niet zeker of je ook accounts kan maken zonder wachtwoord)

[quote:2b15adc3a1="cubizer"]Ooit gedacht aan FileFault?[/quote:2b15adc3a1]

Ja, “ooit” wel, maar daar had ik tot drie keer toe zoveel gezeik mee dat ik dat nooit meer gebruik. :slight_smile:

[quote:2b15adc3a1=“junkiesxl”]Ik denk dat je het makkelijkst (nog) een nieuwe account aanmaakt en alleen deze beveiligd met een paswoord, als je dan wegloopt van je computer log je in op deze account…
(ben eig niet zeker of je ook accounts kan maken zonder wachtwoord)[/quote:2b15adc3a1]

Op zich een goed idee, ware het niet dat iemand dan nog steeds de computer “hard” uit zou kunnen zetten om opnieuw aan te melden met mijn account (zonder wachtwoord). En ja, je kunt een gebruiker zonder wachtwoord aanmaken.

Misschien was mijn eerste vraag een beetje omslachtig omschreven. Eigenlijk wil ik dus gewoon het password uit hebben bij de fast-user-switching. Voor de rest moet het eigenlijk wel aan blijven.