Wachtwoord ICloud bij opstarten Macbook

Een vriendin van mij krijgt bij het opstarten van haar Macbook nadat zij het gebruikelijke toegangswachtwoord heeft ingevuld ieder keer de vraag om het wachtwoord van haar provider voor Icloud in te vullen. Zie hiervoor de bijlage. Als zij het wachtwoord van haar provider, dus van haar emailadres invult dan komt het scherm ongewijzigd terug. Het wachtwoord van de provider, dus van haar emailadres is juist, want dat hebben wij via webmail gecontroleerd.
Tevens is vreemd dat als zij op annuleren klikt en vervolgens naar Icloud in de Systeemvoorkeuren gaat in dat scherm de optie Log uit vermeld staat. Maw, dit betekent dus dat zij bij ICoud is ingelogd zonder dat zij het wachtwoord in het begin heeft ingevoerd. Wat is hier aan de hand?

Voor de zekerheid deze even draaien: http://www.adwaremedic.com/index.php

Daarna zou ik even uitloggen, herstarten en opnieuw inloggen.

Helaas, het probleem is nog hetzelfde.

Is het een tweedehands Macbook?

[quote=Vindplaats url=http://www.onemorething.nl/community/topic/wachtwoord-icloud-bij-opstarten-macbook/ time=1436092774]Een vriendin van mij krijgt bij het opstarten van haar Macbook nadat zij het gebruikelijke toegangswachtwoord heeft ingevuld ieder keer de vraag om het wachtwoord van haar provider voor Icloud in te vullen. Als zij het wachtwoord van haar provider, dus van haar emailadres invult dan komt het scherm ongewijzigd terug. Het wachtwoord van de provider, dus van haar emailadres is juist, want dat hebben wij via webmail gecontroleerd.
[/quote]
Ze moet hier het wachtwoord van haar Apple ID invullen, niet van de email die ze bij de Internet provider heeft.
Hetzelfde geldt voor dergelijke popup-boxen die om je Facetime-wachtwoord vragen.

Je maakt er wel een zooitje van; wat heeft iCloud met het ww van ‘haar provider’ te maken?! iCloud is van Apple, en heet niks met iets anders te maken.

Maar ik herken het probleem wel: ik zie het ook wel eens gebeuren. Ik denk dat iCloud iets te snel denkt dat het ww niet goed is, terwijl eigenlijk de internetverbinding nog opgezet moet worden. Gewoon negeren, want een paar seconden later wordt ie alsnog tevreden gesteld, zoals je ook al opmerkte. Het is meer een bug; vroeger hadden we dit vaak bij de mail.app.

De reden waarom ik de provider genoemd heb is omdat in het scherm het wachtwoord gevraagd werd van het emailadres van haar provider en dus geen Apple id. Echter na het invullen van het Apple id was het scherm verdwenen en is ook niet meer teruggekomen bij het opnieuw opstarten van de Macbook.

Een Apple ID ís een emailadres… dus dan heeft ze gewoon hetzelfde emailadres voor haar iCloud gebruikt i.p.v. een nieuwe te maken zoals test@icloud.com. Maar dat betekent uiteraard niet dat het om hetzelfde account gaat.

Misschien heb je iets aan deze link?

Ik had precies hetzelfde probleem. Oplossing van eagle1972 werkte voor mij helaas niet. Contact gehad met Apple. Dit was de oplossing:
Bij instellingen iCloud uitloggen. Vervolgens naar de Apple-ID site en een nieuw wachtwoord aanmaken. Niet hetzelfde wachtwoord gebruiken!
Na wijziging opnieuw inloggen bij iCloud. Bij mij lag het probleem vermoedelijk bij de twee-staps verificatie die bleef hangen.
Je dient vervolgens apart in te loggen voor iTunes en IMessage (FaceTime).

Veel werk voor iets wat eigenlijk geen probleem is (want je ziet even het dialoogvenster, maar even later is ie toch in betreffende iCloud account(s) ingelogd).