wachtwoord in Excel

Ja,:innocent: slim geweest een niet alledaags wachtwoord gebruikt in een excel document en ik heb natuurlijk mijn eigen verschalkt. Hoe kun je nu je vergeten wachtwoord terugvinden in een excel document, of het wachtwoord weer uitschakelen zonder je document te verliezen. :?

Voorzover ik kan nagaan, kun je het wachtwoord dat je in Excel gebruikt heb niet achterhalen en/of zonder gebruik te maken van het wachtwoord uitschakelen. Erg vervelend, maar dat is nu net het idee van het plaatsen van een wachtwoord. Excel bewaart uiteraard ergens in haar bestanden het door jouw ingegeven wachtwoord. Echter het betreft hier uiteraard een versleutelde versie.

De waarschuwing die Excel geeft alvorens je het wachtwoord ingeeft is meer dan terecht. Je moet heel erg uitkijken met het wachtwoord dat je ingeeft, want het programma is ook nog eens hoofdletter gevoelig. Uiteraard is dit een beetje mosterd na de maaltijd, maar wachtwoord beveiligingen zijn over het algemeen behoorlijk betrouwbaar en dus niet te breken.