Wachtwoord kwijt Admin bij phpBB forum ...

HAllo,

Ik heb intern ook een phpBB site opgezet als verzamelplaats voor de buro informatie. Nui ben ik alleen stom genoeg mijn admin wachtwoord kwijt. En het aanmaken van een nieuw wachtwoord gaat niet goed want dat mailtje komt niet aan … :frowning:

Wat te doen … ??

Bijvoorbaat hartelijk dank …

Bij een CMS zit het wachtwoord soms gewoon in een van de configuratie php bestanden. Gewoon uit te lezen en te wijzigingen via FTP en teksteditor. Zit ie in het SQL gedeeltje, dan kun je het misschien wijzigen met CocoaMySQL, maar dan moet je wel weer het wachtwoord van je databse hebben :P

Zelf heb ik geen ervaring met phpBB, maar lijkt me niet onwaarschijnlijk dat het passwoord ge md5'ed wordt in een users tabel in MySQL

als je toegang hebt tot de MySQL, denk ik dat er wel een users tabel in die database zit.

1. maak een phpfile aan met echo md5(‘jouw passwoord’).
  2. ga naar je users tabel in je mySQL phpBB database.
  3. maak een nieuwe rij aan in de users tabel.
  4. copieer de geMD5’de paswoord in het passwoord veld.
  5. vul alle andere gewenste velden in.

[quote:ac5b5d29ea="martijnG"]Zelf heb ik geen ervaring met phpBB, maar lijkt me niet onwaarschijnlijk dat het passwoord ge md5'ed wordt in een users tabel in MySQL

als je toegang hebt tot de MySQL, denk ik dat er wel een users tabel in die database zit.

1. maak een phpfile aan met echo md5(‘jouw passwoord’).
  2. ga naar je users tabel in je mySQL phpBB database.
  3. maak een nieuwe rij aan in de users tabel.
  4. copieer de geMD5’de paswoord in het passwoord veld.
  5. vul alle andere gewenste velden in.[/quote:ac5b5d29ea]

Who … oke … maar er zijn helaas ook andere dingen fout gegaan met het forum opzetten zie ik nu …
Dus we gaan de boel wel even opnieuw opzetten binnen kort …
En alle wachtwoorden goed noteren … :stuck_out_tongue: