Op de imac van mijn vriendin draait os 9.2.2
Onlangs heb ik meerdere gebruikers ingeschakeld, en er een account bij gemaakt voor mn vriendin.
Nu is dit een niet geautoriseerde user.
Omdat ik het wachtwoord van de hoofd account kwijt ben (gebruikte deze voorheen nooit)
is het onmogelijk bij de voorkeuren te komen, en dit weer uit teschakelen.
Uit vorige topics (Wachtwoord beheerder vergeten) maakte ik op dat een mogelijke oplossing zou zijn; het kopieeren van alle bestanden en het os opnieuw instellen om zodoende de wachtwoorden te kunnen veranderen.
Leuk idee, maar zolang ik niet geautoriseerd ben, is het niet mogelijk os opnieuw te installeren vanaf de cd!!:?
Ook het opstarten met de genoemde toetsen combinaties levert geen gewenst effect op…ik krijg gewoon het inlog scherm weer…
graag verneem ik een oplossing voor dit probleem, ben erg benieuwd hoe dit te omzeilen…
[quote:e7cc2af83e="MicMac"]
Leuk idee, maar zolang ik niet geautoriseerd ben, is het niet mogelijk os opnieuw te installeren vanaf de cd!!:?
Ook het opstarten met de genoemde toetsen combinaties levert geen gewenst effect op..ik krijg gewoon het inlog scherm weer..[/quote:e7cc2af83e]
[quote:e7cc2af83e=“junkiesxl”]Opstarten van de cd en dan prefs wissen of shift inhouden tijdens het opstarten[/quote:e7cc2af83e]
Loze kreet niet???
Volgende vraag… Is de iMac uitgerust met een FireWire-poort? Zo ja, dan met T opstarten en een andere Mac de klus laten klaren.
Volgende vraag: Beschik je (of kan je daar op een andere manier aan komen) installatie-disks voor OSX? Zo ja, dan gewoon eroverheen installeren zonder de schijf te wissen. (dan eigenaar van de verschillende mappen wissen)
Volgende vraag: kan je aan installatiedisks of werkende boot-disks van Norton Systemworks komen? Deze passeert meestal de gebruikersinstellingen, omdat hij daar weinig aan heeft als er een schijf gerepareerd moet worden.
Ik neem aan dat je al had geprobeerd om mmet pot ingedrukt te houden hebt opgestart, maar dat heeft alleen zin als je de laatste firmware hebt.
Volgende vraag: is het wel mogelijk om bij de regelpanelen te komen? Probeer dan de extentiemanager of probeer de optie “beveilig systeemmap” in het regelpaneel algemeen uit te zetten.