wachtwoord kwijt

hallo

ik heb op e bay een appel gekocht maar kan niets op of af de computer zetten het is beveiligt met een wachtwoord en de eigenaar kent het wacht woord niet meer kan ik de computer nog formateren of is dit verloren hoop ik ga geen 129 euro betalen voor os x om iets uit te proberen weet er iemand iets meer over ik ben gewoon van met windows xp te werken dus ken eigenlijk niets van mac pc’s :?

goetjes nico de jonghe

Met de installatieschijf starten en in het menu kiezen voor het instellen van een nieuwe wachtwoord. Ik hoop dat die erbij is geleverd.

opstarten met de installatie-dvd (= :apple: + C ingedrukt houden) en dan kan je je wachtwoord wijzigen...

bedankt

en als ik geen instalatie schijf heb kan ik de nieuw versie kopen en formateren

groetjes nico

Een nieuwe Tiger DVD kan ook. let wel op dat je dan een dvd-speler hebt. Bij een oude mac zit wel eens een cd-writer met cd-install schijven

ja kan terug contact openemen met de verkoper op ebay en vragen naar de installatie dvd. die zat origineel bij de mac dus als je die verkoopt moet je de dvd er ook bijgeven vind ik... nu zit jij met de gebakken peren.

Ik zou inderdaad contact opnemen met de verkoper. Overigens best raar van het password: heb je de mac wel getest toen je het kocht? Je kan inderdaad Tiger in de winkel kopen: maar welke mac heb je? Tiger werkt op onderstaande configuraties: Vereisten: Macintosh met PowerPC G3-, G4- of G5-processor Ingebouwde FireWire-ondersteuning 256 MB RAM 3 GB beschikbare schijfruimte (4 GB als je ook de ontwikkeltools wilt installeren)

En een DVD speler: tiger wordt nl op DVD geleverd.

"een" appel zeg je: je zult toch wel weten wat voor ras je gekocht hebt? En het wachtwoord kwijt? geen schijfjes erbij? Zeker weten dat het ding niet gejat is? Controleer dat eerst eens. [url=http://www.tweedehandsmac.nl/shr/main.html]Gestolen hardware Registratie[/url]

hallo

bedankt voor alle reacties ik heb het geformateert hij werkt perfect nu
en hij is niet gejat ik heb naar appel gebeld en het serie nummer doorgegeven
alles was in orde

groetjes nico