wachtwoord met lamesecure

Goedemorgen,

Ik heb lamesecure v0.8 uitgeprobeerd.
Heel stom, maar ik ben dus het wachtwoord, waarmee ik een mapje heb beveiligd, vergeten.
Iemand een idee hoe het password te verwijderen…?

Alvast bedankt!
Ben

Dat zul je best aan [url=http://web.mac.com/kwegibu/iWeb/Gorman_Christian/Software.html][u:3832dce809]Christian Gorman[/u:3832dce809][/url] vragen.

LameSecure v0.8
Masquerade one file as another, provide navigational deception. This version is a complete re-write of the last version I released [b:3832dce809]and hasn’t had very vigorous testing.[/b:3832dce809] :?

Zou geen best security-programma zijn, als er een truc bestond om het wachtwoord te omzeilen! :)

In Mac OS X kun je toch ook het wachtwoord omzeilen als je de juiste installatie-CD hebt? [quote:0617d4988c="Mac Help"]Als u het wachtwoord niet meer weet en de functie voor automatisch inloggen niet is ingeschakeld, kunt u het beheerderswachtwoord opnieuw instellen met behulp van de cd 'Mac OS X User Install Disc'.

BELANGRIJK: Met behulp van de cd ‘Mac OS X User Install disc’ hebben gebruikers onbeperkt toegang tot de computer. Het is daarom van belang dat u de cd op een veilige plaats bewaart.

Om het beheerderswachtwoord opnieuw in te stellen met de Mac OS X-cd, gaat u als volgt te werk:

1. Plaats de cd ‘Mac OS X Install Disc’ in de cd-romspeler en start de computer opnieuw op.
  2. Zodra u het opstartgeluid hoort, houdt u de C-toets ingedrukt totdat u het draaiende radertje ziet.
  3. Wanneer het installatieprogramma verschijnt, kiest u ‘Hulpprogramma’s’ > ‘Stel wachtwoord opnieuw in’.
  4. Volg de instructies op het scherm om het wachtwoord te wijzigen.
  5. Stop het installatieprogramma en start de computer opnieuw op, terwijl u de muisknop ingedrukt houdt om de schijf te verwijderen.
    [/quote:0617d4988c]
    Allemaal onzin, die wachtwoorden. Ofwel kan iedereen aan je gegevens ofwel kun je er zelf niet meer aan.

[quote:34a0c12e5e="Yaris"]In Mac OS X kun je toch ook het wachtwoord omzeilen als je de juiste installatie-CD hebt?[/quote:34a0c12e5e] Heeft er helemaal niets mee te maken, maar probeer dat dan ook maar eens met FileVault. :)