Wachtwoord op wireless printer

Ik heb een USB-printer aangesloten op onze Airport. Er zitten echter meerdere mensen op deze Airport voor de internet-connectie, maar deze hoeven niet gebruik te maken van mijn printer. Is er een manier om een wachtwoord op de shared printer te zetten (of om één of andere manier alleen zichtbaar te maken op specifieke computers).

Ik kan in de configuraties hier niks over vinden, vreemd genoeg.

Ik denk dat zoiets router-firmware-afhankelijk is en dat de airport het gewoon niet ondersteunt. Desalniettemin kan ik dat bij de mijne ook niet hoor. (US Robotics) :P

[size=9:389c877f59]Grappige signature btw. [/size:389c877f59]

Zijn de andere computers windows gebruikers of ook mac gebruikers?

Indien dit mac gebruikers zijn hoef jij niets te doen. Wanneer hun in hun printerconfiguratie niet de printer proberen toe te voegen zien ze je printer ook niet in het netwerk

[quote:098bb7dbbc="dj bazzie wazzie"]Wanneer hun in hun printerconfiguratie niet de printer proberen toe te voegen zien ze je printer ook niet in het netwerk[/quote:098bb7dbbc]

De ene mens is al inventiever dan de andere en zulke dingen zijn al snel achterhaald lijkt mij. :innocent: Daar zou ik zeker niet op rekenen als ik bvb op kot zat.

Het zijn Mac-gebruikers, en ook vrienden van mij die voor 't gemak even bij mij komen printen. Er lopen dus de hele tijd gasten hier naar binnen om blaadjes te halen. Wordt daar een beetje gestoord van namelijk ;)

Dus moet even een oplossing vinden.

Ja goed ik denk gewoon even logisch na... wat zou iemand voor kwaad willen doen als hij bij mij zou zijn en hij moet eerst de printer installeren om te kunnen printen. Als ik voor elke print een naam en een wachtwoord moet invoeren zou ik mijzelf het alleen maar moeilijker maken. Je kan dit wel voor elkaar krijgen hoor om dit te beveiligen maar dan moet je een netwerk aanmaken met vaste ip nummers om dit te doen. dan kun je instellen dat jij de enige bent in het netwerk die mag printen. Maar goed als iemand echt slecht wil dan hoeft hij alleen maar je ip te achterhalen en stelt hij zijn ip zelf in

Printer zit overigens aangesloten aan een iMac en vanuit daar is hij geshared.

[quote:bcb7c9d104="Adriaan Mol"]Printer zit overigens aangesloten aan een iMac en vanuit daar is hij geshared.[/quote:bcb7c9d104]

Oh… ik dacht dat 'ie in de router zat.

Ik denk nu gewoon even hardop, maar kan je niet gewoon je werkgroep beveiligen met een wachtwoord? Op die manier moeten ze ook een wachtwoord ingeven wanneer ze willen printen, meen ik mij te herinneren.

zet gewoon de printer bij u en het probleem is opgelost :evil:

[quote:7bea74cebb="ray-"]zet gewoon de printer bij u en het probleem is opgelost :evil:[/quote:7bea74cebb]

Dat is nu net een deel van het probleem. :wink: