Wachtwoord vergeten Seagate harde schijf

Dag allemaal,

Voor mij macbook air heb ik een harde schijf van Seagate. Nou blijkt dat ik daar blijkbaar ooit een wachtwoord voor heb ingesteld, echter weet ik die niet meer… Voorheen kon ik altijd een reservekopie maken zonder dat er om een wachtwoord gevraagd werd, maar sinds vandaag lukt dat niet meer. Dus mijn externe harde schijf is zó goed beschermd dat ik er zelfs niet in kan :frowning: Kan iemand mij helpen?
Heel erg bedankt alvast!!

Kijk anders even in je sleutelhanger… Wellicht dat daar nog een referentie instaat.

Helaas staat die er niet in :frowning: Ik kwam er gisteren achter bij de Apple store in Amsterdam en het lukte ons samen niet om het wachtwoord opnieuw in te stellen…

Heel erg bedankt voor je reactie!

Dat is balen…

Probeer eens een aantal wachtwoorden die je veel gebruikt op de computer. Mogelijk het wachtwoord waar je ook meer inlogt op je computer of het wachtwoord van je AppleID.

Zorg dat je vanaf nu Sleutelhanger of diensten als 1Password gebruikt dan voorkom je dit soort dingen meestal wel omdat je dan maar 1 wachtwoord hoeft te onthouden.

Ik heb meestal inderdaad wachtwoorden die ik goed kan onthouden, maar waarschijnlijk was er een periode dat ik zo snel mogelijk mijn wachtwoord hiervoor moest veranderen en ben ik hem daarna vergeten. Verder heb ik de afgelopen twee jaar mijn hoofd behoorlijk vol gehad met minder leuke dingen, waardoor ik zoiets als een nieuw wachtwoord snel vergat. Ik hoop echt dat er een oplossing voor is…!

Dankjewel!

De enige oplossing die ik nu nog weet, heet ‘backup?’

Het is dus wellicht een voor de hand liggend wachtwoord, als het in tijdnood bedacht is.

Kan je hem op een windows pc misschien opnieuw formatteren?

Tja, ik denk dat hij/zij bij de bestanden wilt komen?
Ook gelet op eventuele gebruik van hoofdletters?

Gebruikte je Filevault? Dan heb je een herstelcode gekregen met de instructie om die goed te bewaren. Kun je dit niet vinden, maar heb je er voor gekozen om de code in bewaring te geven bij Apple, dan kun je contact opnemen met de Supportafdeling van Apple.

Ik wil inderdaad bij mijn bestanden komen en gewoon weer time machine kunnen gebruiken!
Filevault ben ik niet bekend mee…

Aan hoofdletters etc is gedacht, ik weet het wachtwoord helaas echt niet meer!

Hoi Zohra, ik lees deze chat van een aantal jaar geleden en ik heb nu exact hetzelfde probleem zoals jij hier hebt geschetst. Hoe heb jij dit destijds “opgelost”? Kun je mij nog tips geven? Ik hoor graag. Groet, Lucinde