Wachtwoorden onthouden

OSX bezit de leuke functie die wachtwoorden van computers in het netwerk kan behouden. Deze wachtwoorden zijn beveiligd zodat deze niet gekopieerd kunnen worden. Kent iemand misschien een programma'tje of een manier om deze wachtwoorden te ontmaskeren? :evil: Want als ik ze kan kopieren dan plak ik ze in teksteditor en dan heb ik het wachtwoord :)

Het heeft een reden dat ze het zo beveiligen dat je het niet kan copieren! Namelijk dat als je het passwoord niet moet kennen je het ook niet kan kennen.

Daaf

Psies. Wat denk je zelf? dat een 'wachtwoordkluis', of sleutelhanger zoals die in OSX heet, goed beveiligd is of dat met het gebruik van een sleutelhanger al je wachtwoorden 'op straat liggen'?

Natuurlijk gaat dat niet werken.

[quote:4270dad987="JulianNeef"]Want als ik ze kan kopieren dan plak ik ze in teksteditor en dan heb ik het wachtwoord :)[/quote:4270dad987] En dan kom je erachter dat overal hetzelfde wachtwoord wordt gebruikt: ••••••••

:smiley:

Hulpprogrammas > Sleutelhangertoegang. Daar staan een aantal wachtwoorden die je wél kan copieren (je moet wel je systeem wachtwoord weten)