Wacom Cintiq voor onderweg. Wat zijn de mogelijkheden?

[quote=knekkie url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mobiele-wacom-cintiq-alternatieven/page/2/#post-2575528 time=1373929084]Ik ben ook blij met het nieuws dat Adobe in is gestapt met de aanpassingen voor multitouch interface in hun complete software lijn. Dit gaat straks verder dan gesture support. De UI krijgt een remake speciaal voor multitouch capabele schermen. een setting die je aan en uit kan zetten.[/quote] Daar zit ik erg op te wachten, ik schrijf al in een bovenstaande post : Photoshop op 11″ dat werkt niet echt prettig, ben benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen.

https://www.youtube.com/watch?v=f24eIPg-8Tw

De TaiChi kan je simpelweg snel omschakelen van tablet naar laptop modus (met mat scherm) en in beide gevallen werkt het zoals je van een laptop dan wel tablet zou verwachten.
Een probleem van de TaiChi is dat hij vrijwel nergens op show staat. Gezien het toch een prijzig apparaat is wil je het liefst van tevoren toch eens bekijken hoe dat nou werkt

En dat weerhoud mij nog even… alhoewel fotobewering ook op /en beter is op een groter scherm

Grappig /handig dock kom je thuis, allen even een usb inpluggen

https://www.youtube.com/watch?v=dH6raQzCV3w

Geniaal toch?

Wel een kabel troep maar dat werk je prima weg als je je permanente setup gaat inrichten.

Het formaat van het scherm heeft mij nooit zo gestoord. op een A5 blaadje of kleiner kon ik ook tekenen.
De resolutie zit wel wat in de weg. maar dat is met windows 8.1 opgelost. Daar schijnen ze wat truckjes met de zoom van de menu’s uit te halen.

Verder een top product. Ben er erg tevreden mee. Precies zoals de man in de youtube demonstreert werk ik met een Wacom Cintiq 22HD touch aangesloten op de Surface als ik in de studio ben. en onderweg heb ik nogsteeds een complete studio in mijn tas. niet veel groter dan een macbook air van 11 inch

Tja, de Asus Taichi kan dus van het lijstje alternatieve voor Cintiq voor onderweg.

ja jammer

het is een mooi apparaatje.
Wacom is wel de way to go als ik het zo bekijk.

puur door support van driver implementation. Als nieuwkomer ga je adobe niet snel zo ver krijgen dat ze support leveren voor jou pen technologie. ookal claim je beter te zijn dan wacom. Al die stappen zijn al gemaakt en overwonnen met wacom tech middels de wintab drivers.

Ben je er al uit wat het gaat worden?
De aankondiging van wacom is ook aanstaande.

Wellicht in samenwerking met Apple of Samsung.
Ik hoop het eerste want dan heb je bootcamp en dus het beste van twee of meerdere werelden.

Nee, het komt deels door de tegengestelde berichten die er over de Taichi en Surface Pro te vinden zijn, zeker bij de Taichi weet ik nog niet waar ik aan toe ben.
In tegenstelling toen jij dit topic opende wist je al wat de Surface Pro te bieden had, deze laatste is meer tablet (iPad) dan de Taichi die dan wat meer weg heeft van de 11"MBA , echter het aanraakscherm moet je beschermen met een hoes of cover, bij de Surface Pro is dat wat praktischer met de cover.
Tja en ze zijn even duur…Al valt het me wel op dat er weinig aandacht besteed word aan de Cintiq mogelijkheden zal ik maar zeggen.

Mijn advies is ga spelen met de apparaten. Dat heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken. Keuze was voor mij een Modbook Pro en de Surface Pro

Ik heb ze allebij in handen gehad. Surface won op alle gebieden behalve formaat en pen.
De batterij duur heeft mij nooit ge irriteerd op de surface. Adapter mee en gaan. Net zoals vroeger met de powerbook.

Ik ben zowat alle dixons, dynabites en v&D s binnen geweest in de omgeving. Overal mocht ik er demo software op installeren. En testen of het werkte naar mijn zin. Sommige verkopers waren zelfs geïnteresseerd en kwamen actief mee testen. Voor hun was de Surface en windows8 ook nieuw.
Ze vonden het cool om te zien wat ik deed. Dat konden ze dan misschien weer aan klanten laten zien.

Van photoshop tot tvpaint. Ik heb van zon beetje alle teken en animatie software demo versies kunnen proberen.
Uiteindelijk heb ik de gok gewoon genomen.

Als het niet bevalt kan hij altijd terug met geld retour. (Diverse (Online) shops doen dit)

Dit is gelukkig niet nodig geweest.
Eindelijk een tablet die mijn laptop overbodig maakt.
En dat was de gedachte waar de hele missie ooit mee gestart is.

Die Asus Ep121 tablet pc is al eerder ter spaken geweest, en daar is in tegenstelling tot de Asus Tachti wel veel positiefs over te vinden.
knekkie ik hoef niet in een winkel het te gaan proberen, heb de ballen verstand van Windows (dat word dus een ontdekking voor mij)
Maar ik heb de tijd…als ik niet teveel in de verleiding kom.

Enfin review of Asus Ep121

https://www.youtube.com/watch?v=8E1G9p4B9lY

Ik wist ook niks van windows 8

ben gewoon met een missie de winkel in gestapt. Dat was een app op de surface pro proberen die ik ken op de mac. Een downloadable demo is altijd wel te vinden. Als eenmaal de app draait is het vaak 1 op 1 met de mac. Vervolgens ben ik gaan proberen.

Aan het einde was ik brutaal genoeg om de exe.s op een usb sticky mee te nemen en te installeren met goedkeuring. na zo app voor ap geprobeert te hebben raakte ik meer en meer overtuigd van dat je met een tablet op windows 8 je een tablet hebt die je laptop kan vervangen.

En de ontdekking is leuk juist. weer iets nieuws. net als de eerste keer iOS. toen wist je ook al precies hoe het werkte voor je het had aangeraakt omdat je alles al in de presentatie of op youtube had gezien. zo gaat het ook met het testen en proberen van je Asus of andere tablet PC.

succes.

Wacom teast met hun next big thing.
http://youtu.be/zOva-1ESs5g

Waarschijnlijk de eigen tablet computer waar de geruchten het over hebben.
http://www.zdnet.com/wacom-promises-tablet-for-creative-pros-this-summer-7000012142/

20 augustus 2013 …? Paulo, bedankt voor de tip.

Door Wacom nu zelf bevestigd dat het om een tablet gaat op hun Amerikaanse facebook :

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151521274536691&set=pb.7616161690.-2207520000.1376226307.&type=3&theater

Tja…ik ben benieuwd…Het meest logisch zou een Cintiq zijn of …eigenlijk leuker om helemaal niets te weten.

Misschien een interessant artikel 1984?
http://www.tabletsmagazine.nl/2013/08/na-een-jaar-tablet-only-gewerkt-te-hebben-mis-ik-de-laptop-niet-meer/

Wat het Wacom Tablet betreft. ik verwacht er niet zo veel van. Denk gewoon een betaalbare Modbook pro ripoff gemaakt door samsung.

Tenzijn Microsoft iets te maken heeft met deze tablet. Ik merkte dat er namelijk wat zenuwachtig werd gereageerd op het Microsoft forum en op de facebook pagina toen ik vroeg of ze de 20e wat aan te kondigen hadden.

er werd door een mod gevraagd hoe ik aan die info kwam. Toen ik uit de doeken deed dat ik gewoon wat geruchten aan elkaar had geknoopt en deze liet zien in een aannemelijke volgorde wisten ze niet hoe snel ze het topic moesten sluiten en e weg halen. Op de facebook pagina staat het nog wel. maar ook daar is mijn reactie meerdere keren weg gehaald.

• Surface Pro en RT prijs dalingen.
    (voor leeg verkoop van de voorraden want de nieuwe modellen komen er aan. De kortingen zijn ook niet overal. In NL is de PRO al moeilijker leverbaar)
  • Wacom met de geheimzinnige aankondiging
  • Wacom met de bevestiging dat het om een tablet computer gaat.
  • Wacom die zelf geen computer bouwer is en dus een partner nodig heeft.
  • Microsoft die geen voet aan de grond lijkt te krijgen met een goed product omdat niemand lijkt geloven in een tablet die ALLE taken van je laptop kan over nemen. Men wil liever een simpel OS met limitaties.
  • Wacom die dik aan het inzetten is op Multitouch in hun cintiq product lijn.
  • Adobe CC die hun volledige suite multitouch touch vriendelijk heeft gemaakt
  • Microsoft de groot in zet op touch voor grote schermen met desktop software

en zo gaat de lijst maar door.

Inderdaad een interessant artikel knekkie

[quote]
Het tijdperk van de tablet die voor zwaar (grafisch) werk in gezet kan worden is aangebroken. Ik ben benieuwd wat Apple op dit vlak zal doen. Stil blijven zitten en hopen dat de rest flopt is een strategie, maar als het toch aanhaakt dan heeft Apple een flinke inhaalslag te maken en is er de kans dat ze de boot missen, net als Microsoft dat voorheen een paar keer deed.[/quote]

About Wacom

Wacom maakt vandaag bekend dat de nieuwe…tablet vanaf eind augustus in Nederland te koop voor een verkoopadviesprijs van 629 euro…(waar of niet waar)

Ik denk niet dat dit de tablet is die Wacom en Samsung samen releasen.
Wacom is geen bedrijf dat voortijdig lekt.

En als het een partnerschap is tussen samsung en wacom zou het een beetje vreemd zijn als de een geheimzinnig doet en de ander het een week voor de onthulling doodleuk aan de pers laat zien.

Ik verwacht echt een ander model dat gericht is op zwaar grafisch gebruik. Om die reden vallen voor mij alle tablets die super dun zijn 10uur met hun batterij doen af. en al helemaal als ze een atom processor hebben of een 3e generatie core processor. Dit apparaat zal op zijn minst hasswel moeten draaien wil het de interesse wekken van creative pro’s. Het apparaat zal op zijn minst 128GB aan opslag moeten bieden voor alle PRO software die het moeten kunnen draaien. En het zal qua formaat handzaam moeten zijn. ik verwacht 10" max 13"

Geen idee of Samsung de hardware partner van Wacom gaat zijn. Het zou niet gek zijn als ze het zelf doen. Microsoft heeft laten zien dat ze het kunnen met de surface, En na Apple lijkt Microsoft er ook van overtuigd dat als je iets goeds wil maken je zelf alles moet maken om de kwaliteit en ervaring van het product te unnen controleren.

Ik ga er maar vanuit dat onderstaand probleem is verholpen, al was dat bij zijn opvolger al een minder probleem.
Ik ben er wel heel erg nieuwsgierig naar, en wat brengt het teweeg als het iets teweeg brengt…?
Ik probeer er zo weinig mogelijk van voor te stellen (vandaar bovenstaande post) in dat geval is de verassing groter…?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=MlsUGKaEQ4w&t=117