Wacom Cintiq?

Hai wie heeft ervaring met een Wacom Cintiq en Photoshop?

In mijn geval gaat het om de 15inch versie. (De 18inch was iets aan de dure kant) Ik was van plan om de 15inch aan te schaffen in samenwerking met mijn PB15 en Photoshop en/of Painter.

Iemand positiefe of negatieve ervaringen met deze Cintiq?

Afgezien van een paar minuutjes op een Mac-beurs geen persoonlijke ervaring maar het schijnt goed te werken. Het is alleen erg duur.

Zelf heb ik een Intuos2 tablet van Wacom en dat vind ik geweldig. Ik heb nooit goed begrepen waarom mensen direct op het scherm willen krabbelen. Het is alleen erg leuk.

Computer Arts heeft weleens reviews van de Citinq’s gehad. Ik vond er nog eentje online voor je…

Nou ik werk al met de IntuosII en dat werkt prima maar daar ik teken op de computer is er een nadeel met de Intuos, je kunt je vel niet draaien om een lijn met de losse hand te trekken zoals je dat doet met een vel tekenpapier. Ik denk dat dit wel kan met de Cintiq.

Hakan

Als dat de reden is; ik denk dat het net zo makkelijk (zo niet makkelijker) gaat met een gewoon tekentablet.

Trouwens, voordat ik het tablet kocht, mocht ik er eerst eentje uitproberen. Mijn Mac-dealer heeft contact gehad met de leverancier van Wacom in Nederland (Esselte uit Woerden) en geregeld dat ik er eentje kon proberen. Misschien doen ze dat met zo’n Cintiq ook wel. Dan kan je zelf gewoon zien waar je het makkelijkst een lijn met de losse hand mee trekt…

@hakan, Heb je er niets aan om je vel in painter te draaien? (in Painter is dit makkelijk, echt bedoeld om mensen zoveel mogelijk het gevoel te geven dat ze tekenen). Je kijkt immers nooit naar je Tablet. Of begrijp ik je verkeerd? (Ik heb zo'n kleintje wacom pen partner)

Ga eens naar de site van Alias|Wavefront. Ze maken naast Maya ook een visualize programma. Hebben ze ze een QT-filmpje met een gast die daar mee werkt op zo'n Cintiq. ECHT TE GEK!