Op mijn werk werk ik met een tekentablet. Een hele oude weliswaar (Wacom Intuos 3), maar alles beter dan een muis
Nu werken we hier voor het opmaken van websites met FireWorks en merk ik dat de configuratie Wacom tablet met FireWorks niet helemaal lekker loopt. Met behulp van mijn spatie door het document heen gaan is vaak niet mogelijk. Dan verspringt hij naar de bovenzijde van mijn document. Ook het transformeren van objecten lukt vaak niet.
Iemand hier die weet hoe dit komt? Of beter; hoe dit op te lossen?
Ik heb dit probleem ook meegemaakt, maar dan in Photoshop. De issue zit blijkbaar in de Wacom driver in combinatie met de gebruikte software. Ik heb het nooit op kunnen lossen helaas.
Sowieso is Fireworks nou niet de software waar Adobe ooit naar heeft ongekeken. Volgens mij staat op dit moment ook elke verdere ontwikkeling van Fireworks stil.
Je kan beter 80,- investeren in Sketch 3 dan heb je een vergelijkbaar programma dat ook nog eens specia voor OS X gebouwd wordt.
Plus elke maand wel een update.
Dit klopt ja. Er komen geen updates meer. Ben benieuwd met welk programma we straks onze websites in mogen ontwerpen. Ik gok gewoon een simpele Photoshop… Voor nu zal ik het met FireWorks moeten doen en ben ik op zoek naar een oplossing…
Ligt ook aan de OSX versie. De driver verwijderen en de nieuwste versie van de site nog eens installeren kan soms helpen.
Helaas kan het ook aan Fireworks liggen. De functietoetsen op de Wacom uitzetten of aanzetten kan je ook proberen.