wacom: eat your hart out.... tactapad

als die-hard wacommer, was ik behoorlijk onder de indruk van deze video van de firma tactiva. [i:b7f19c8652]helaas nog niet in productie[/i:b7f19c8652]

http://tactiva.com/demo.html

Ik ben een die hard wacomer maar dit lijkt me echt te gek!!!!

eens in de zoveel jaar vindt iemand het [url=http://www.macintoys.nl/artikelen/invoer/igesturepad.php?PHPSESSID=6a9e8a17cce78b4283bd276159092165] wiel [/url] opnieuw uit, maar op een af andere manier wordt het nooit een echt succes.

hier nog zoiets

wacom heeft een lcd waarop je met pen kunt werken, maar je hand dekt vaak net dat gene af dat je wilt bewerken. dit lijkt een beetje op de schermen bij minority repport, ik zou dit wel eens willen proberen.

inderdaad minority Report, ik dacht al wat is dit cyber. vooral het met 2 handen werken, roteren scrollen etc. lijkt me interessant met mijn illustrator werk.

denk wel dat het ff oeffenen is!

Ziet er leuk uit maar is 't wel echt ? De productafbeeldingen vind ik een beetje dubieus, plus dat de 'feedback' van dat ding een beetje te realistisch is. Het 'snappen' bij het veranderen van puntgrootte en voelen dat een knop geblokkeerd is ? Ik vraag me af hoe ze dat gedaan hebben, al zou 't wel kunnen natuurlijk.

Ziet er fantastisch uit! :)

Voor wie de filmpjes op z’n gemak wil downloaden en dan bekijken:
Movie 1
Movie 2

[quote:2a3150380b="Bob Ross"]Ziet er leuk uit maar is 't wel echt ? De productafbeeldingen vind ik een beetje dubieus, plus dat de 'feedback' van dat ding een beetje te realistisch is. Het 'snappen' bij het veranderen van puntgrootte en voelen dat een knop geblokkeerd is ? Ik vraag me af hoe ze dat gedaan hebben, al zou 't wel kunnen natuurlijk.[/quote:2a3150380b]

aan het begin van het filmpje zie je rechtsonderin nog de cursor staan ???

Op zich is dit niet nieuw het is een boekscanner welke op een andere manier is toegepast. Het is gevestigde technologie Xerox e.a. gebruiken dit al jaren. Maar de toepassing en de stuursoftware zijn vernieuwend. Heel ingenieus. Deze directe overbrenging zal mensen met tremoren overigens niet helpen bij het nauwkeurig positioneren.

Wat heeft dit met een pen of een kwast (of te wel met wacom) te maken? Of moet ik voortaan vinger verven? :)

Wel leuk, maar minder handig dan het lijkt om dat het geen natuurlijke handelingen imiteert.
(zoals beet pakken, vasthouden, oppakken, schrijven)
Dit heeft nog een lange weg te gaan.

8) Als ie in de winkel ligt, ga ik 'm zeker proberen. Ken immiddels behoorlijk wat mensen met 'n muisarm, wellicht een goed alternatief...

Ik heb ernstige twijfels of het mogelijk is om twee inputs voor je scherm tegelijk te gebruiken. Dus wellicht een soort van vaporware: goed plan, leuk idee maar ik geloof het niet erg.

ik photoshop veel... elke dag...

en OOIT heeft iemand t in zijn stomme kop gehaald mijn scherm aan te raken om even iets aan te wijzen…(de f**k)

Nu photoshop ik nog soms die vingerafdruk…

moet je kijken wat je krijgt met je scherm zo met dit progje.

Nou, Frits de Beer, je krijgt er natuurlijk wel een apart aparaat bij, ongeveer zoiets als de wacom. Dus je zit echt niet met je vingers op je scherm te werken...

Maar daar naast. Ga ik dan de rest van mijn levensdagen cirkeltjes en rechthoekjes lopen trekken met mijn vingers? Je hoeft niet te proberen om een curve te gaan maken, want dat krijg je niet voor elkaar! Ik blijf bij mijn mooie Bluetooth Wacom tablet! Daar kan nog niets aan tippen:

http://www.wacom-europe.com/nl/index.asp

:stuck_out_tongue:

Waarom zou je geen curve kunnen trekken met je vingers? beetje oefenen, en 't moet lukken toch?

Ik werk ook veel met Photoshop, 90% van de handelingen doe ik met toets combinaties, daar is dit ding dus niet voor nodig. Maar 't retoucheren van oude plaatjes moet zo toch met een razend tempo gaan.

Ik heb nog nooit foto's met een vinger geretoucheerd... Een penseeltje met 9 haren volstaat. Wat dat betreft vind ik een Wacom voolopig dan ook wel een stuk meer voor de hand liggen.

Coole oplossing maar... zal niet lukken bij een hoge schermresolutie en hoe doe je dan shift of alt-select??? :o

Het lijkt me niet echt iets als hulp tegen rsi-klachten. Bij precisietaken zijn je vingers niet precies genoeg en dit levert spanning op in je handen en schouders. Wacom lijkt me beter.