Wacom pen probleem

Twee jaar geleden kocht ik een tweedehands Wacom tablet, die deed het prima totdat de pen continu in de klikmodus* stond. Nou ja, dacht ik, hij was ook tweedehands, dus kocht ik ruim een jaar geleden een nieuwe Wacom Graphire... U voelt 'm vast al aankomen: nu heb ik daar sinds een paar weken hetzelfde probleem mee. De muis doet het nog wel prima, en de achterkant van de pen ook, maar dat werkt natuurlijk toch niet echt lekker.

*klikmodus: zodra ik de punt van de pen in de buurt van het tablet houd ‘drukt’-ie al. Als ik dus een beweging wil maken, sleept-ie altijd iets mee; een mapje, een link van een website, enz. Ik kan natuurlijk ook niet meer dubbelklikken, want de tablet registreert als het ware één lange klik (totdat ik de pen ver genoeg van het tablet af houd). Soms doet-ie het ineens weer even, maar voor ik het weet heb ik weer allerlei mapjes in allerlei andere mapjes gesleept, nummers uit iTunes verwijdert en links op mijn bureaublad staan…

Kent iemand dit probleem? Valt er wat aan te doen? Wat doe ik verkeerd waardoor ik hier opnieuw mee te maken heb gekregen? Een nieuwe pen kost 40 euro, dat vind ik vrij duur, en helemaal als ik elk jaar een nieuwe aan moet schaffen.

heb je de instellingen al bekeken ? anders een nieuw puntje erin zetten, die worden meegeleverd.

De garantie is twee jaar, dus als het niet helpt Wacom bellen, ze helpen je aan de telefoon of je krijgt een RMA (nummer) en kan de pen terugsturen naar Wacom Duitsland, als het onder garantie valt heb je hem binnen 12 -14 dagen gerepareerd terug of je krijgt een nieuwe.

Ook wanneer je geen garantie hebt, ff proberen. Altijd erg goede service.

Bij een graphire krijg je geen extra puntjes bijgeleverd (ik in ieder geval niet). Bij de duurdere tabletten (op mijn werk) wel. Puntjes zijn erg goedkoop, 2 euro ofzo. En een nieuwe pen hebben we hier ook eens ontvangen van wacom, binnen een week. Succes ermee.

Volgens mij heb ik inderdaad geen extra puntjes gehad, maar ik zal thuis eens in de doos kijken. Hoe kom je aan nieuwe puntjes voor 2 euro? Dat zou best eens mijn probleem op kunnen lossen! Staat op de doos of in de handleiding hoe je een puntje kan vervangen?

bel ze even: 020 517 4705

Puntje vervangen is heel eenvoudig: Met een klein tangetje (of zoals ik dat doe met je tanden) trek je het oude puntje er heel gemakkelijk uit. De nieuwe duw je er even zo gemakkelijk weer in.

Hoe je aan nieuw puntjes komt? probeer eens de winkel waar je je tablet gekocht of bovenstaand telefoonnummer (waa het ook van mag zijn). Ik weet dat er op de klokhuisdag altijd een wacom-boer staat, hij heeft ook puntjes.
Succes