Wacom Penpartner 2 / Volito 2 niet mac compatible??

maccers,

Ik zit een beetje te kijken naar een wacom pen. Niet om mee te tekenen, maar om als muis te gaan gebruiken, ik heb hem al getest en t werkt super. Alleen zijn de goedkopere modellen niet mac-compatible staat er op de wacom website.

Zijn er mensen die wel een van deze 2 wacom’s werkend heeft gekregen onder Tiger??
Anders moet ik namelijk gaan voor de duurdere :wink:

[quote:44876a0cdf="Jordy.vander.Meij"]Zijn er mensen die wel een van deze 2 wacom's werkend heeft gekregen onder Tiger??[/quote:44876a0cdf] [url=http://forum.macosx.nl/search.php?search_keywords=volito&search_terms=all&search_author=&search_forum=-1&search_time=0&search_fields=all&search_cat=-1&sort_by=0&sort_dir=DESC&show_results=posts&return_chars=200]Zoek[/url].

Check [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=63528&postdays=0&postorder=asc&highlight=wacom+volito&start=15]dit draadje even, volgens mij staat het antoord er tussen.[/url] Of het echt goed werkt weet ik niet. Succes.

[quote:dc517453b7="Esquare"][quote:dc517453b7="Jordy.vander.Meij"]Zijn er mensen die wel een van deze 2 wacom's werkend heeft gekregen onder Tiger??[/quote:dc517453b7] [url=http://forum.macosx.nl/search.php?search_keywords=volito&search_terms=all&search_author=&search_forum=-1&search_time=0&search_fields=all&search_cat=-1&sort_by=0&sort_dir=DESC&show_results=posts&return_chars=200]Zoek[/url].[/quote:dc517453b7]

had ik al gedaan :wink:

edit:
Link van hierboven staat idd wat in, tnx… Denk dat ik dan maar de gok ga wagen.
merci voor de antwoorden

[quote:279dedcd17="Jordy.vander.Meij"]had ik al gedaan ;)[/quote:279dedcd17] Geloof er niks van! :D

haha, ik geloof ook niet dat jij 101 bent :D

nee iig bedankt voor hulp, ik ga t erop wagen.

Die van 3 tientjes bij de Aldi (Volito) doet het gewoon op de mac.

Ik heb eerst ook een Wacom volito gehad en die werkte niet op mijn iMac met OSX 10.4. Daarna heb ik hem verkocht aan een winhoo .... windows gebruiker en zelf een Graphire3 gekocht. deze werkt echt vlekkeloos op mijn imac. Dus ik zou als ik jou was gaan voor de Graphire. ;)

ik wil bewust gaan voor de goedkopere modellen, aangezien ik er toch niet mee zal tekenen. maar meer als muis ga gebruiken. En aan die aldi dingen begin ik niet :wink:

Maar bij de één werkt de volito wel, en de ander niet?
K las in een topic dat je gewoon een graphire driver kon gebruiken.

[quote:d3a2a4674c="Jordy.vander.Meij"]En aan die aldi dingen begin ik niet :wink: [/quote:d3a2a4674c]

de Volito is te koop bij de Aldi!

Ik heb m ook gekocht, en dag later weer terug gebracht. Het werkt wel, maar je kunt niets instellen. Mijn advies: Nog even doorsparen voor een Graphire.

[quote:6c0f021bb7="tijn22"][quote:6c0f021bb7="Jordy.vander.Meij"]En aan die aldi dingen begin ik niet :wink: [/quote:6c0f021bb7]

de Volito is te koop bij de Aldi!

Ik heb m ook gekocht, en dag later weer terug gebracht. Het werkt wel, maar je kunt niets instellen. Mijn advies: Nog even doorsparen voor een Graphire.[/quote:6c0f021bb7]
idd, hij deed het wel, maar je kunt het ‘muis-oppervlak’ niet scalen naar het formaat van je scherm. hij werkt dan echt gewoon letterlijk als n muis. die je ook moet verschuiven om goed te kunnen muizen. een normale pen-tablet scaled zijn ‘muis-oppervlak’ naar de verhouding en formaat van je beeldscherminstellingen. Dus ik zou gewoon nog even doorsparen voor een Graphire. ik heb ook alleen de pen om gewoon maar te muizen. ik teken er ook niet mee … of ik moet net n keer iets van een lijntje tekenen in photoshop ofzo :stuck_out_tongue:

Ik heb net de PenPartner2 gekocht, vooralsnog geen driver gevonden die onder Tiger (met alle updates) goed werkt. De mouse mode werkt wel, maar de tablet mode niet. Iemand die nog een werkende driver weet ?

k heb iets voor je gevonden: [quote:84599e9d14="Wacom.com"]System requirements * [b:84599e9d14]Windows 98 SE, ME, 2000 or XP, IBM compatible PC (Pentium 200 or higher), 64 MB RAM, 24 bit colour display (800 x 600 or greater), USB port, CD-ROM drive[/b:84599e9d14] * For JustWrite Office: Microsoft Word, Excel, PowerPoint, Outlook 97/2000/XP/2003 * Self-powered USB port * CD-ROM drive [/quote:84599e9d14] daar staat ook geen Mac OSX tussen ;) dus k denk dat je heel veel pech hebt.

ja. dat wist ik vante voren. Maar ik had wel verwacht dat ie met een andere driver zou werken ;). Gelukkig mag ik hem nog terug brengen

[quote:d973aab1d7="Jordy.vander.Meij"]ja. dat wist ik vante voren. Maar ik had wel verwacht dat ie met een andere driver zou werken ;). Gelukkig mag ik hem nog terug brengen[/quote:d973aab1d7] kijk dan maar of ze een Graphire hebben. Die werken zeker met Mac OSX :D k heb er zelf ook zo eentje.

ja dat is idd zo, maar ik vind dat n beetje dure grap als muis vervanger :p

[quote:2d98fe8f35="Jordy.vander.Meij"]ja dat is idd zo, maar ik vind dat n beetje dure grap als muis vervanger :p[/quote:2d98fe8f35] vind ik niet, als je nagaat hoe lang je er wel niet mee doet en hoe fijn zoiets nou werkt ;) ik gebruik hem ook alleen maar als n muisvervanger :D

nou, ik heb m terug gebracht naar de winkel, verbaasde me dat ik me geld terug kreeg :P. Zo'n verpakking waar die in zat kun je nooit meer verkopen (was zon plastice verpakking, die je open moest knippen).

Nou om nou een muis van 100,- te kopen gaat me n beetje te ver :stuck_out_tongue: hoe lekker 't ook is…

De penpartner-driver laat de Volito werken onder 10.4!

[quote:548f0cacd5="Jordy.vander.Meij"]ja dat is idd zo, maar ik vind dat n beetje dure grap als muis vervanger :p[/quote:548f0cacd5] Zelfs een Intuos A4 is het geld (450 euro) waard. Dat snap je nu misschien niet, maar je baas met personeel met RSI klachten wel. Sinds ik Wacom heb ik nooit meer 'stilgelegen' door computerstress. Ben je photoshopper, dan heb je m in 3 dagen terugverdiend.