Wacom tablet serieel met imate onder osx

Is er een mogelijkheid om wacom tablet (seriel) met behulp van imateconverter usb ondeer osx aande praat te krijgen

Bespaar je de moeite. Het kan zijn dat het lukt met wat trucjes maar, 100% zal het toch niet werken. Bij mijn weten doet de officiële Wacom driver de seriële poort niet meer ondersteunen.

Dat het niet goed werkt ligt overigens niet aan OSX maar aan de USB poort. Ik heb mij door een medewerker van Wacom Duitsland eens laten vertellen dat het verschil in stroom toevoer tussen ADB en USB het probleem is. Door een USB kabel gaat een hoger voltage dan door ADB. Een iMate kan dat verschil niet opheffen.
Spijtig genoeg zit er niets anders op dan een nieuwe te kopen. Ik heb dat een aantal maanden geleden ook gedaan nadat ik onder OS 9 en een iMate mijn teken tableau aangesloten heb gehad. Dat werkte maar vraag niet hoe. Met vreugde werk ik nu met het nieuwe tableau onder OSX want, de moderne tableau zijn ook nog eens stukken beter geworden. Misschien is dat een pleister op de wonden.

ook ik heb het niet aan de praat gekregen, terwijl ik een Stealth Serieële port i.p.v. mijn modem heb zitten, en de Wacom heeft zelf voeding ,dus ik denk toch dat OSX geen serieël meer ondersteund. Nu heb ik ook niet de juiste driver gevonden( Wacom Digitizer 2 UD serie) en een Intuos driver gedowned, dus dat zou nog het probleem kunnen zijn. Beetje jammer om een nw. te kopen vooral omdat ik een A4+ heb kosten toch snel ? 550,--

Ik heb het ook geprobeerd, maar helaas. Een heel groot wacomtablet in 1 klap waardeloos. :cry:

Het probleem is dat het te druk heb om er zelf in te duiken :( maar er is genoeg software / source code beschikbaar voor linux, Xfree86 en BeOS :lol: . Van die sourcecode moet het toch niet moeilijk zijn om die wacoms an de praat te krijgen?

o.a.:
http://people.mandrakesoft.com/~flepied/projects/wacom/
http://www.bebits.com/app/948#download

maar ik heb er ooit nog 2 of 3 versies in source code van gevonden.

heeft er niemand tijd?