Wacomtablet en muispen aanwijzer reageren niet (opgelost)

Omdat :

1. Safari steeds dichtklapt ( al gebruik ik die nauwelijks, ik gebruik FF) en wel sinds ik een beveiligingsupdate en een comboupdate heb geinstalleerd
  2. er een dagen of twee geleden een automatische update was van macos

dacht ik eens mijn iMac te herstarten !

Echter, nu lijkt mijn wacomtablet-knoppen en pen in diepe coma te zijn …
En mijn muis , die ik eigenlijk nooit gebruikt, moet misschien even wennen , die is wat traag, misschien omdat ergens is ingesteld dat ik een pen gebruik.

Als ik het wacom-icon open via Systeemvoorkeuren en op diagnostische info klik, krijg ik een venster te zien dat ik hieronder wilde oploaden, maar schermafbeelding maakt er ( ipv normaliter .png ) een tiff van, die de browser van OMT als unvalid verklaart …

Wat moet ik doen ?

Gebruik je laatste drivers versie! Om welke type tablet gaat het?
Pen punt vervangen kan ook wel eens helpen.

Wacomtablet

Wacom-icon

Voor latere zoekacties is het wel fijn als een Wacom ook een Wacom heet.

Je bedoelt dat ik opnieuw moet installeren ?

Driversinfo: Pen: 6.1.2-5
Tablet Intuos4 S
Versie 1.04
Linkerknoppen: Alles open
Rechterknoppen: Alles open
OEM-code: 0
Nabijheid: In
Naam apparaat: Arts Pen DIKKE PEN
Apparaat S/N : 0x9b8000b0
X-data: 0.0 mm
Y-data: 0.0mm

Pen is na kleine 3 jaar wel versleten, ja. Heb meer penpunten, maar (nog) geen idee hoe te vervangen. Toch denk ik niet het hieraan ligt. Ook geen van de knoppen op het tablet doet het, wel brandt het lichtje.

Open je .tiff document even in Voorvertoning en dan bewaar als .png, kan je het tenminste uploaden.

Er is een nieuwe driver / programma beschikbaar:

STUURPROGRAMMA RC 6.34-3 VOOR MAC OS X 10.8, 10.7 EN 10.6 (INTEL)

Dit stuurprogramma biedt ondersteuning voor Intuos5, Intuos4, Intuos4 Wireless, Intuos3, Cintiq 24 HD touch, Cintiq 24HD, Cintiq 22HD, Cintiq 21UX (2010), Cintiq 21UX, Cintiq 12WX, PL-2200, PL-900, PL-1600 en PL-720.
www.wacom.eu

Probeer deze te installeren.

KISS 4 EAGLE1972 !

Alles van Wacom doet het weer, incl. knop drukken en hoppa, de aanwijzer voor schermafbeelding, die ook nog automatisch in png bewaart. En wat een snelheid de aanwijzer ! Dat is gewoon niet te vergelijken met de MagicMouse (misschien wel instelbaar)

De ‘rechter-knop’ functie op pen of tablet (en muis) is eigenlijk het enige wat ik af en toe mis. Heb via instellingen geexperimenteerd, maar eea lijkt willekeurig te gebeuren als ik ergens op tik en blijf staan, de ene keer wel, de andere keer niet, maar dat kan aan de website of het externe programma liggen; binnen os functioneert 't prima. Maar met pen of muis in Google-Earth, ‘virtueel navigeren’ gaat niet echt soepel, en menus klappen niet uit, voorzover die vermoedelijk wel bestaan. Maar om nou speciaal hiervoor een muis met knoppen te kopen …

Nogmaals bedankt !

Heb inmiddels het magische van de muis ontdekt ! Via systeemvoorkeuren eea bijgesteld en filmpjes gezien. Nogal wat was niet aangevinkt. Wat zonde dat m’n muis twee jaar heeft liggen verstoffen in een lade …