"Waiting for Timecode".... Videocamera wil niet aan FCP 4.

Hoi,

Zit toch wel met probleempje…Mijn Camera DCR-HC90E. (Sony) heeft echt problemen om aan mijn G4 powerboek te hangen. Als ik vanuit Final Cut Pro probeer om “Log and Capature” te doen, wil hij soms wel dat doen, maar meestal zegt hij: “waiting for timecode” en vervolgens doet hij niks.

En ik heb de camera inderdaad op “play and Edit” staan. Als ik de mac 1000 keer opnieuw opstart, wil hij wel van film van mijn bandje laden, maar hoogsten 10 minuten, en gooit de Camera DCR-HC90E er weer uit.

Ik gebruik Firewire.

Mijn audiosettings heb ik staan op:

DV-Pal 48 Khz Anamorphic
(heb het ook al geprobeerd met gewoon DV-Pal 48 khz) (werkt ook niet echt)

Bij het tabje "A/V"devices heb ik staan: “FireWire Pal” Is dat ook goed? (bij de oude Panasonic Cam noooooooit problemen gehad, maar misschien moet ik hem nu op “Non-controllable Device” doen? (ook al wat mee geprobeerd)

Terwijl bij het Log and Cap. schermpje onderin staat: “VCR ok” maar heeft vervolgens een “No Display” schermpje… Maar het gekke is dus dat hij het soms wel doet!!!

Iemand een tip??? Alvast bedankt!
Liefs
Antje

probeer het allemaal met batch capture in te laden. dan werkt het wel gewoon. zorg dan wel dat het tapeje op een stukje staat weer tijdcode staat. Succes... oh als je wilt weten hoe je moet batchen gebruik de hulp van fcp staat het volgensmij wel duidelijk uitgelegd.

welke versie van Quicktime gebruik je?

Eeeh, ik gebruik Quicktime nummer 7.....!!(ge down load van hun Site)

Alvast heeel erg bedankt voor jullie antwoorden trouwens! Heel tof!

Eeeeh, ik zal kijken hoe ik moet batchen… (geen idee)

Antje

Probeer onderstaande link maar eens, daar wordt e.e.a. behandeld over dit soort problemen. Mocht dit niet werken dan zou ik Quicktime opnieuw installeren. Het lijkt een paardenmiddel (mischien is het dat ook) maar het werkt vaak wel. Succes ermee

http://discussions.info.apple.com/webx?14@269.UlgSawQzVSf.3@.68b24d63

En als alles niet helpt. Bij mij was een soort gelijk probleem opgelost met een andere Fire Wire kabel. Succes!

Wat ook wil helpen is in de capture settings "non controleble device" kiezen ipv firewire pal. Je kan dan alleen de camrecorder niet meer met je MAC besturen.

Hoi!

Harstikke bedankt voor alle hulp! Het leek of het werkte gisterenavond! (QT opnieuw installeren)
Maar durf nog niet helemaal te geloven! (want hij verloor ook gisteren heel af en toe zijn connectie met mijn cam)

maar daarna ging het eigenlijk heel goed! Maar als je “not contr. Device” instelt, maakt dat niks uit voor de kwaliteit van het beeld???

He, echt super zijn jullie!
Antje
ps: mochten er nog meer tips zijn: hoor ik dat graag!!!

ps: zou het ook nog kunnen helpen dat ik QT pro ga kopen??? Voor alle problemen??

Non controlable device setting gaat alleen over de aansturing van de camera. Je verliest geen kwaliteit. Let op er is een maar. FCP geeft de clips een nieuwe tijdcode omdat hij deze dan niet meer van de camera en of deck krijgt. Indien je later clips wil hercapturen dan zal hij niet de juiste clips hercapturen of helemaal niet omdat de tijdcode niet klopt met de clip settings.

Non controleble maakt voor het beeld niets uit. Overigens zou je ook nog kunnen proberen om QT te upgraden naar 7.0.1. Deze kan je halen bij Apple.nl

Heee,

jeetje, kan je QT 7 pro alleen maar via het apple.nl krijgen via je Creditcard? Wat stom! Ik ga echt niet mijn creditcard gegevens via het internet verspreiden!

eeeh, is er geen andere manier om aan QT 7 pro te komen?

antje

Heeeee duifjes!

Ontzettend ontzettend bedankt voor jullie coaching! Het is echt goedgekomen met mijn camera! Door de tip over de Quicktime installatie…!

Ik heb inmiddels 34 digitale appeltaarten gebakken, die zijn voor jullie!

Super!

Antje