Wanadoo ADSL + telefonie

Heb al een tijdje internet via wanadoo en dat bevalt goed, maar nu wil ik ook telefonie erbij doen

Is er iemand die ervaring heeft met wanadoo livebox
en dus ADSL + telefonie heeft samen met een airport expres???

Antaeus

Dat heb ik. Er waren in het begin wel wat problemen met bellen maar nu werkt het goed.

Heb ik ook. Ben een maandje geleden ingestapt. Telefoon werkt picobello, verbinding ook prima met de rest van 't internet. (20 Mbit halen we niet, maar voor de kleine 30 euries inclusief gratis bellen hoor je mij niet zeuren).

Als je op volle snelheid aan het downloaden bent, gaat de snelheid daarvan wel iets omlaag wanneer je aan het bellen bent.

Heb de livebox in huis maar nog niet aangesloten.. Wil m graag aansluiten (heb ADSL Lite van wanadoo) en ook mijn airport express er tussen zetten Heeft iemand een idee hoe ik dat moet doen?

Oh ja, ik werk nog met een iBook G3 en airport express…
Tot nu toe werkt het allemaal vlekkeloos…

Moet ik eerst de laptop via ethernet kabel aan de livebox koppelen om de instellingen te
veranderen en daarna de airport instellingen…

Of…

Wie weet het?

probeer eerst met airport, kan je daarna nog de ethernet methode proberen. volg gewoon de handleiding en dan moet je er wel uitkomen. het kan een beetje pielen zijn. ik heb voor een vriendin het zonder airport aan de praat gekregen na twee uur klooien.

Zou eerst inpluggen met een ethernetkabeltje, dat moet werken, daarna proberen te configureren, en de airport aansluiten. Livebox heeft volgens mij een extra uitgang voor een 2e computer, kan je daar die airport aanhangen, terwijl je via die andere poort probeert de boel te configureren.

Ik praat hier trouwens helemaal als wanadoo-leek.
waarschijnlijk komt morgen of overmorgen mijn live-box binnen,
en kan ik het zelf gaan proberen.
dus heb je nog steeds problemen, of misschien tips?
laat maar wat horen!

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het inderdaad nog niet heb aangesloten... Morgen (Dinsdag) wil ik een poging wagen... En ik denk inderdaad eerst via ethernet kabel en dan via Airport Express... Hoop dat het gaat werken... Als er nog meerdere mensen zijn die Wanadoo hebben en telefonie dan zou ik het graag horen...

Antaeus

Bij voorbaat dank…

Ik heb het sinds eind december en bevalt prima! Aansluiten was een fluitje van een cent - omschrijving is duidelijk!

Ondertussen is dat wanadoo pakket binnen, en ik heb nog nooit zo'n vlekkeloze installatie meegemaakt. In de meterkast, kabeltje doorknippen, modem aansluiten. telefoon aansluiten, en alles werkt.... zonder dat ik ook maar iets moest instellen.....(ok wachtwoord in het modem)

Lof wanadoo

Ok dank je voor je reactie... Heb nog niet de tijd gehad om het allemaal aan te sluiten, maar wat is de beste manier om het te doen? En welke Livebox heb je? Ik heb de gewone Livebox (dus niet de draadloze) En wil m aansluiten met mijn Airport Express ertussen... Hoe ben je te werk gegaan?

Dank jullie wel voor alle hulp, maar zoals Boerke al schreef alle lof voor Wanadoo en Apple! Wat een eenvoudige installatie van de Livebox + telefonie... Heb volgens mij de eerste keer iets fout gedaan... Maar simpeler kan het echt niet! Alleen daarna Airport Express aansluiten ging in 3 keer, maar dat doet het inmiddels ook, dus....

Antaeus

Nu, na een week, (terwijl ik gisteren pas per post heb gekregen dat ik aangesloten was) nog steeds alle lof voor wanadoo, het modem kwam binnen, ik heb 1 telefoondraadje doorgeknipt. het modem hierop aangesloten, en alles werkte!!! Hierna airport aangesloten op de 2e poort... en het werkte!

Snelheid download plm 15.000 kps/ Upload helaas plm 1.000 kps.
In ieder geval een verbetering.
vroeger: UPC 49,50
plus KPN 20,00
= 69.50+gesprekken
nu Wanadoo 29,95 + starttik per gesprek
Plus KPN basis =10,00
totaal =39,50
scheelt 12x 30 euro = 360 euro per jaar!

Dat is 2 x zoveel als waarvoor ik vroeger mijn krantenwijk liep!!

bijna een goeie ouwe duizend piek!