Wanadoo cable met nieuw modem

heeft iemand ervaring met het installeren van het nieuwe Motorola Eurodocsis modem bij wanadoo Cable. Moet er b.v. eerst een driver geïnstalleerd worden? voordat de instellingen gewijzigd kunnen worden. En wat moet je nou eigenlijk instellen?

Gewoon alles op automatisch zetten en dan de installatieprocedure van Wanadoo volgen.

Met automatisch bedoel ik dus:

• Ga naar systeemvoorkeuren
  • Klik netwerk
  • Kies ingebouwd Ethernet
  • Kies ‘Using DHCP’ bij ‘Configure IPv4’ onder TCP/IP

De installatieprocedure bestaat waarschijnlijk uit het bezoeken van een bepaalde website, zou in de documentatie moeten staan. Of Wanadoo moet :apple: software leveren natuurlijk, maar dat zal wel niet.

dat heb ik al gedaan, maar ik krijg geen IP-nummer en de netwerkstatus zegt, dat de kabel niet is aangesloten.

Misschien een open deur, modem even aan en uit zetten.

En werkt 't al?

Toevallig kreeg ik ook net vandaag m’n wanadoo livebox binnen,
en nog nooit zo’n vlekkeloze installatie meegemaakt.

Duik in de meterkast, kabeltje doorknippen, plugje aansluiten en…
Alles werkt…zonder problemen. (behalve dat de 20 Mbit tot nu toe 8mbit is, maar…
voor een installatie van 10 minuten… (inclusief telefoon)

de rest zoeken we morgen wel uit.

gewoon netwerk-sysprefs op dhcp zetten…verder niets.
Op drivers van een modem zou ik niet rekenen, en is ook niet echt nodig.

[quote:78f45901e9="boerke"]En werkt 't al?

Toevallig kreeg ik ook net vandaag m’n wanadoo livebox binnen,
en nog nooit zo’n vlekkeloze installatie meegemaakt.

Duik in de meterkast, kabeltje doorknippen, plugje aansluiten en…
Alles werkt…zonder problemen. (behalve dat de 20 Mbit tot nu toe 8mbit is, maar…
voor een installatie van 10 minuten… (inclusief telefoon)

de rest zoeken we morgen wel uit.

gewoon netwerk-sysprefs op dhcp zetten…verder niets.
Op drivers van een modem zou ik niet rekenen, en is ook niet echt nodig.[/quote:78f45901e9]

LiveBox is ADSL, geen kabel.

Als ie trouwens zegt dat de netwerkkabel niet aangesloten is lijkt het mij vrij logisch waar je het moet zoeken, niet? :slight_smile:

Door een downgrade van mijn Wanadoo cable abbonement mijn Com21 modem moeten vervangen door ook zo'n Motorola kastje. Verschil is nu dat het via DHCP gaat ipv PPPoE. Dus verbind via DHCP instellen bij systeemvoorkeuren - netwerk of je airport (expres)

Daarna aanmelden bij de opgegeven site om je modem te activeren en klaar… fluitje van een cent, geen extra drivers nodig.

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat er drivers nodig zijn voor modems. Het communiceert of het communiceert niet met elkaar, maar drivers?